Langere trams voor Antwerpen en Gent.

Smalspoor, tram en light-rail in België
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: Langere trams voor Antwerpen en Gent.

Bericht door doggys2 » 08 nov 2011, 18:57

bobke schreef:Ik ben wel benieuwd aan welke constructeur ze gaan bestellen en welk type. Goedkoop zal het alvast niet zijn, de trams zijn een derde langer, maar kosten een derde meer heb ik al gelezen in een artikel van het Nieuwsblad. (alhoewel je zou denken, hoe langer, hoe goedkoper per passagier?, je kunt immers de twee dure stuurposten delen door een groter aantal passagiers?)
Volgens een goed ingelichte en betrouwbare bron zijn er al een tijdje gesprekken tussen Siemens en De Lijn dus........
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be


wbrm
Berichten: 265
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Langere trams voor Antwerpen en Gent.

Bericht door wbrm » 09 nov 2011, 17:04

Nee! geen 4 twee-assers aan elkaar. Zie Siemens Avenio van de HTM

Lekens M.
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jan 2010, 22:25

Re: Langere trams voor Antwerpen en Gent.

Bericht door Lekens M. » 09 nov 2011, 21:12

Er word onderhandeld met Siemens.
Men wilt ook een ander type onderstel van de trams, de huidige Hemelijnen zorgen voor een grotere sleet aan de sporen in de bochten tegenover de PCC's.
Het liefst van al wilt De Lijn terug trams met klassieke bougies.
Het zal trouwens nog wel eventjes duren voor de lange trams worden geleverd, éérst komt er nog een lading nieuwe Hermelijnen in het voorjaar.

K V B
Berichten: 3099
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Bremgarten bei Bern, Zwitserland

Re: Langere trams voor Antwerpen en Gent.

Bericht door K V B » 18 nov 2011, 17:11

Lekens M. schreef: Het liefst van al wilt De Lijn terug trams met klassieke bougies.
Moeten ze eens bij Stadler gaan neuzen...

K V B
Berichten: 3099
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Bremgarten bei Bern, Zwitserland

Re: Langere trams voor Antwerpen en Gent.

Bericht door K V B » 12 dec 2011, 12:14

In de Standaard lees ik vandaag dat vernieuwde perrons in Gent te kort zijn voor de "aangekochte trams". Wil dat zeggen dat De Lijn de langere trams nu ook effectief bestelt heeft?

Plaats reactie