Pagina 2 van 2

Re: Langere trams voor Antwerpen en Gent.

Geplaatst: 08 nov 2011, 18:57
door doggys2
bobke schreef:Ik ben wel benieuwd aan welke constructeur ze gaan bestellen en welk type. Goedkoop zal het alvast niet zijn, de trams zijn een derde langer, maar kosten een derde meer heb ik al gelezen in een artikel van het Nieuwsblad. (alhoewel je zou denken, hoe langer, hoe goedkoper per passagier?, je kunt immers de twee dure stuurposten delen door een groter aantal passagiers?)
Volgens een goed ingelichte en betrouwbare bron zijn er al een tijdje gesprekken tussen Siemens en De Lijn dus........

Re: Langere trams voor Antwerpen en Gent.

Geplaatst: 09 nov 2011, 17:04
door wbrm
Nee! geen 4 twee-assers aan elkaar. Zie Siemens Avenio van de HTM

Re: Langere trams voor Antwerpen en Gent.

Geplaatst: 09 nov 2011, 21:12
door Lekens M.
Er word onderhandeld met Siemens.
Men wilt ook een ander type onderstel van de trams, de huidige Hemelijnen zorgen voor een grotere sleet aan de sporen in de bochten tegenover de PCC's.
Het liefst van al wilt De Lijn terug trams met klassieke bougies.
Het zal trouwens nog wel eventjes duren voor de lange trams worden geleverd, éérst komt er nog een lading nieuwe Hermelijnen in het voorjaar.

Re: Langere trams voor Antwerpen en Gent.

Geplaatst: 18 nov 2011, 17:11
door K V B
Lekens M. schreef: Het liefst van al wilt De Lijn terug trams met klassieke bougies.
Moeten ze eens bij Stadler gaan neuzen...

Re: Langere trams voor Antwerpen en Gent.

Geplaatst: 12 dec 2011, 12:14
door K V B
In de Standaard lees ik vandaag dat vernieuwde perrons in Gent te kort zijn voor de "aangekochte trams". Wil dat zeggen dat De Lijn de langere trams nu ook effectief bestelt heeft?