Tram 7 naar Boechout

Smalspoor, tram en light-rail in België
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Tram 7 naar Boechout

Bericht door doggys2 »

Heeft iemand een idee hoever de werken staan bij de verlenging van tram 7 naar Boechout.
Enkele weken zag ik een tram 7 met lijnfilm " Sint Pietersvliet - Boechout" maar ik had spijtig genoeg geen fototoestel bij en heb nergens iets vernomen dat die al effectief rijdt.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: Tram 7 naar Boechout

Bericht door doggys2 »

Dat ben ik volledig met je eens maar in dit geval heb ik daar niet aan gedacht, bedankt.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Tram 7 naar Boechout

Bericht door wbrm »

Ik dacht dat men intussen van gedacht verandert is en lijn 15 naar Boechout laten rijden i.p.v. lijn 7?
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: Tram 7 naar Boechout

Bericht door doggys2 »

Is dat via een betrouwbare bron of gewoon via via? Van Boechout naar Linkeroever is wel een mooier traject dan naar Sint-Pietersvliet.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Thalys 9409

Re: Tram 7 naar Boechout

Bericht door Thalys 9409 »

Normaal gezien gaan zowel de 15 als de 7 naar Boechout rijden. Dit omdat Mortsel de trams wegwil van hun gemeenteplein , de keerlus blijft liggen voor calamiteiten . Zeker tot ze beginnen want volgens de plannen van hun 2020visie zou de 15 naar Kontich rijden maar daar zijn we nog lang niet dat was voor hun besparingsronde .
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Tram 7 naar Boechout

Bericht door wbrm »

Is de pauze in Boechout dan nog lang genoeg? 2 lijnen verlengen kan anders veel geld kosten i.v.m. met alleen 1 lijn (extra wagen ofzo)...
Trammist

Re: Tram 7 naar Boechout

Bericht door Trammist »

Thalys 9409 schreef:Normaal gezien gaan zowel de 15 als de 7 naar Boechout rijden. Dit omdat Mortsel de trams wegwil van hun gemeenteplein , de keerlus blijft liggen voor calamiteiten . Zeker tot ze beginnen want volgens de plannen van hun 2020visie zou de 15 naar Kontich rijden maar daar zijn we nog lang niet dat was voor hun besparingsronde .
Bron?
Thalys 9409

Re: Tram 7 naar Boechout

Bericht door Thalys 9409 »

Interne kringen , omwille van privacy geef ik geen namen maar het zijn hoog geplaatste mensen.
Lekens M.
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jan 2010, 22:25

Re: Tram 7 naar Boechout

Bericht door Lekens M. »

doggys2 schreef:Heeft iemand een idee hoever de werken staan bij de verlenging van tram 7 naar Boechout.
Enkele weken zag ik een tram 7 met lijnfilm " Sint Pietersvliet - Boechout" maar ik had spijtig genoeg geen fototoestel bij en heb nergens iets vernomen dat die al effectief rijdt.
Op het eindpunt na, die is nog een werfzone van de aannemer, ligt de lijn er. Nu alles nog afwerken en dan zou de tramlijn in het voorjaar van 2012 geopend worden (zoals het gepland was).
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Tram 7 naar Boechout

Bericht door ostbahnhof »

' k Vermoed dat enkel de 15 naar Boechout zal rijden.
Momenteel zijn de aankondigingsborden (de borden met de verspringende lampjes) geplaatst en daar is enkel
verwijzing naar lijn15.
Is ook logisch eigenlijk om vanuit de zuidrand een snelle lijn naar linkeroever in te plannen.
Lijn 7 kan eventueel als versterking naar Boechout gestuurd worden in de ochtend en avondspits.

We zullen wel zien, 't zal niet meer te lang duren, bovenleiding is ook al voor een groot stuk getrokken.

grts
o
Hobbes
Berichten: 746
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Tram 7 naar Boechout

Bericht door Hobbes »

ostbahnhof schreef:' k Vermoed dat enkel de 15 naar Boechout zal rijden.
Momenteel zijn de aankondigingsborden (de borden met de verspringende lampjes) geplaatst en daar is enkel
verwijzing naar lijn15.
Is ook logisch eigenlijk om vanuit de zuidrand een snelle lijn naar linkeroever in te plannen.
Lijn 7 kan eventueel als versterking naar Boechout gestuurd worden in de ochtend en avondspits.

We zullen wel zien, 't zal niet meer te lang duren, bovenleiding is ook al voor een groot stuk getrokken.

grts
o
Inderdaad, maar thv het gemeentehuis van Mortsel hebben ze nog vééél werk zenne, dat blijft daar ook maar aanslepen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Tram 7 naar Boechout

Bericht door Shrek »

ostbahnhof schreef:' k Vermoed dat enkel de 15 naar Boechout zal rijden.
Momenteel zijn de aankondigingsborden (de borden met de verspringende lampjes) geplaatst en daar is enkel
verwijzing naar lijn15.
Is ook logisch eigenlijk om vanuit de zuidrand een snelle lijn naar linkeroever in te plannen.
Lijn 7 kan eventueel als versterking naar Boechout gestuurd worden in de ochtend en avondspits.

We zullen wel zien, 't zal niet meer te lang duren, bovenleiding is ook al voor een groot stuk getrokken.

grts
o
Het is zeker dat alleen de 15 naar Boechout rijdt, staat al op de website van de lijn. Vanaf begin september komt het stuk in dienst :wink:
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Tram 7 naar Boechout

Bericht door ostbahnhof »

Er komt schot in de zaak,
Dit weekend zijn de kruisingssporen en wisssel gelegd aan het rond punt van mortsel.
kruising voor tram 7 die Mortsel als eindhalte heeft,
kruising voor lijn 15 die verder naar Boechout bolt

nog effe en de werken zin voorbij.
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Tram 7 naar Boechout

Bericht door ostbahnhof »

weeral wat meer schot in de zaak:
In augustus wordt de keerlus in Mortsel volledig verniewd en geintegreerd in het verniewde plein.
De trams rijden dan leeg tussen Mortsel en Boechout om er te keren.

Niewe dienst start op zaterdag 1 september.

grts,
o
Plaats reactie