Maastricht

Smalspoor, tram en light-rail in het buitenland
Portbou
Berichten: 816
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen

Maastricht

Berichtdoor Portbou » 17 dec 2016, 18:58

Onze beleidsmakers maken nog steeds de foute keuzes...

MAASTRICHT :
Investering van 630 miljoen euro voor een tunnel van twee verdiepingen met 4 rijstroken per richting voor het autoverkeer :
http://www.nu.nl/binnenland/4366386/eer ... richt.html

Beperking van de tram Hasselt-Maastricht tot een halte in de rand van de stad omdat het verstevigen van een brug te duur is :
https://www.ovmagazine.nl/2015/10/maast ... orum-1136/

Eric0641
Berichten: 135
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Maastricht

Berichtdoor Eric0641 » 06 apr 2017, 11:07

je hebt meer aan de A2 tunnel als een tram hoor. en het plan van de A2 tunnel ligt er ook al tientallen jaren.
[AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Nadleeh
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: Maastricht

Berichtdoor Nadleeh » 09 apr 2017, 20:15

En heeft de leefbaarheid van de stad én de doorstroming sterk verbeterd (vroeger liep de weg als niet-autosnelweg dwars door het oosten van Maastricht tussen de flats door).

Portbou
Berichten: 816
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen

Re: Maastricht

Berichtdoor Portbou » 09 apr 2017, 21:29

Ik zeg niet dat die tunnel er niet mocht komen.
Ik vind wel dat alle verhoudingen zoek zijn.

* 630 miljoen euro in een nieuwe tunnel voor auto's...
* 0 euro voor de versteviging van een bestaande brug zodat er ocharme een tram kan passeren...

Gebruikersavatar
Nadleeh
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: Maastricht

Berichtdoor Nadleeh » 10 apr 2017, 11:35

Daar heb je wel een punt ja. Het is wel kenmerkend voor het gehele tramdossier, de mensen zijn erg verdeeld erover. Mede door de eeuwigdurende discussie of een tram of trein beter is...


Terug naar “Internationaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast