Pagina 1 van 1

Maastricht

Geplaatst: 17 dec 2016, 18:58
door Portbou
Onze beleidsmakers maken nog steeds de foute keuzes...

MAASTRICHT :
Investering van 630 miljoen euro voor een tunnel van twee verdiepingen met 4 rijstroken per richting voor het autoverkeer :
http://www.nu.nl/binnenland/4366386/eer ... richt.html

Beperking van de tram Hasselt-Maastricht tot een halte in de rand van de stad omdat het verstevigen van een brug te duur is :
https://www.ovmagazine.nl/2015/10/maast ... orum-1136/

Re: Maastricht

Geplaatst: 06 apr 2017, 11:07
door Eric0641
je hebt meer aan de A2 tunnel als een tram hoor. en het plan van de A2 tunnel ligt er ook al tientallen jaren.

Re: Maastricht

Geplaatst: 09 apr 2017, 20:15
door Nadleeh
En heeft de leefbaarheid van de stad én de doorstroming sterk verbeterd (vroeger liep de weg als niet-autosnelweg dwars door het oosten van Maastricht tussen de flats door).

Re: Maastricht

Geplaatst: 09 apr 2017, 21:29
door Portbou
Ik zeg niet dat die tunnel er niet mocht komen.
Ik vind wel dat alle verhoudingen zoek zijn.

* 630 miljoen euro in een nieuwe tunnel voor auto's...
* 0 euro voor de versteviging van een bestaande brug zodat er ocharme een tram kan passeren...

Re: Maastricht

Geplaatst: 10 apr 2017, 11:35
door Nadleeh
Daar heb je wel een punt ja. Het is wel kenmerkend voor het gehele tramdossier, de mensen zijn erg verdeeld erover. Mede door de eeuwigdurende discussie of een tram of trein beter is...

Re: Maastricht

Geplaatst: 12 mei 2019, 11:22
door LIJN66
laat de tram dan over de brug van maastricht naar lanaken rijden....

Re: Maastricht

Geplaatst: 13 mei 2019, 06:33
door groentje
Ik voel ook steeds meer daarvoor, op z'n minst als voorlopige oplossing.

Re: Maastricht

Geplaatst: 13 mei 2019, 07:18
door Ouwe
Tenzij het een tram met hoge instap wordt, zijn er dan teveel kostbare aanpassingen nodig op Maastricht voor een oplossing die dan waarschijnlijk tijdelijk is.

Maar als inwoner uit de omgeving maakt het voor mij niks uit of de tramlijn op het centraal station of Mosae forum gaat beginnen. Als ik toch in de stad ben is het centraal station eigenlijk een klein beetje uit de richting. Waarschijnlijk zullen de meeste politici zo ook wel denken. Dan is de eis vanuit Belgie om naar het centraal station door te rijden niet zo belangrijk voor de lokale politici en zal er dus niet zo snel geld voor vrij komen.

Re: Maastricht

Geplaatst: 14 mei 2019, 13:28
door groentje
Zou er geen aftakking kunnen komen voor het station naar het voorplein? Daar moet die tram op termijn sowieso komen, niet? De ideale oplossing doet zowel het centrum als het station aan, dat eerste voor bestemmingsverkeer, dat tweede voor de aansluitingen. Het station via het spoor bedienen is minder ideaal voor het stadscentrum, al is er wel een halte in het noorden voorzien, dacht ik, en moet die er zeker komen wanneer de spoorbrug zou worden gebruikt. Het zorgt er ook voor dat de bediening niet wordt opgeschort wanneer dan toch eens eindelijk de werken aan de nieuwe brug zouden beginnen.
Via het spoor zou ook een tegenargument zijn van al de naysayers die het een koopjestram noemen, want ook aan Belgische kant is niet iedereen overtuigd...

Re: Maastricht

Geplaatst: 14 mei 2019, 14:12
door Ouwe
Als de tram onder nederlandse treinbovenleiding kan rijden, zou deze misschien op spoor 1 station Maastricht kunnen binnenrijden. Hier is momenteel geen perron en kan denk ik relatief voordelig worden aangelegd. Dit is misschien onhandig voor werkzaamheden van de NS, maar het is denk ik wel realiseerbaar. Zo niet dan zou er een dubbeldeks parkeergarage moeten wijken om het spoor vanaf de bus op het stationsplein te laten komen.

Re: Maastricht

Geplaatst: 15 mei 2019, 13:59
door wattman
Er is weer beweging: de Raad van State (hoogste bestuursrechter) heeft de bezwaren tegen het bestemmingsplan "Tram Maastricht - Hasselt" (dus voor het Nederlandse deel van het traject) verworpen.

Nieuwsbericht: https://www.1limburg.nl/raad-van-state- ... maastricht

Voor de liefhebber hier is de uitspraak te lezen: http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2019:1589