Tramstellen Randstadrail ontspoord

Smalspoor, tram en light-rail in het buitenland
Plaats reactie
Daniël
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 sep 2006, 18:03
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Tramstellen Randstadrail ontspoord

Bericht door Daniël »

Het gaat lekker met de spoorwegongevallen in Nederland...

Tramstellen Randstadrail ontspoord
In Den Haag zijn woensdagavond twee tramstellen van Randstadrail ontspoord. Eén van de trams is van het Rotterdamse vervoersbedrijf RET.

Het tramstel liep uit de rails bij de halte Forepark. Daarbij zijn 17 mensen lichtgewond geraakt. Ook is een stuk bovenleiding beschadigd, waardoor de brandweer de stroom moest uitschakelen.

De andere tram, van de Haagse vervoerder HTM, ontspoorde bij halte Ternoot. Beide stellen reden op de Erasmuslijn tussen Rotterdam Hofplein en Den Haag Centraal, die ruim 2 weken geleden in gebruik is genomen. Volgens een woordvoerster van de HTM hebben beide ongelukken niets met elkaar te maken. Ze gaat uit van een technisch gebrek aan de tramstellen.

Reizigersvereniging Rover wil dat RandstadRail wordt stilgelegd. Rikus Spithorst, voorzitter van reizigersvereniging Rover vindt dat reizigers met bussen moeten worden vervoerd tot de oorzaak van de ontsporingen gevonden is. "De veiligheid van de passagiers is in het geding'', aldus Spithorst. Rover eist dat er een uitvoerig onderzoek gedaan wordt door onder andere de Onderzoeksraad voor Veiligheid.

GroenLinks in Rotterdam wil zover niet gaan. De partij pleit voor verlenging van het gratis reizen op de Erasmuslijn tot de problemen zijn opgelost. Vorige week was het reizen op het traject Rotterdam-Hofplein en Den Haag Centraal nog gratis wegens storingen in seinen en wissels.

Bron: http://www.rijnmond.nl
Afbeelding Afbeelding Op de foto's het ontspoorde stel bij Forepark, die staat er goed naast en ook nog een bovenleidingsportaal omver.
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Hmm, dat ziet er niet al te goed uit. Denk dat die trams toch wel aan een behoorlijke snelheid moeten gereden hebben...

En gratis rijden omdat er storingen zijn? Ok, leuk om je imago bij de reizigers een beetje op te krikken; maar ik denk dat dat als bedrijf toch niet echt verantwoord is...
Ik zie het al voor me; een buslijn die gratis rijdt omdat er een omleiding op is...

Grtz,
Maikel
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

De Inspectie verkeer en waterstaat legt alle lijnen van Randstadrail tot nader order stil. Er komt eerst een onderzoek naar de ontsporingen.
Bron: NOS-teletekst p. 103
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Het gaat daar goed daar in het verre noorden... :roll:
nicken

Bericht door nicken »

ist er iets kapot (zou urbanus zeggen) :lol: :D
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

Update: zeker tot en met maandag rijdt RandstadRail niet, behalve op het traject tussen Rotterdam Hofplein en Nootdorp (gratis).
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

sncf-sncb schreef:Het gaat daar goed daar in het verre noorden... :roll:
Ook echt het verre noorden he.. Dan denk ik aan Den Helder/Leeuwarden/Groningen.
Ik kan me niet voorstellen dat ik in het verre noorden woon aangezien jij ook in NL woont. :lol:
Maargoed on topic:Dat randstadfail loopt inderdaad niet lekker.
5 keer al ontspoord in ruim een maand dat ze van start gegaan zijn. En zoals je dus ziet na de 4 regio-citadis trams is e rnu ook zo een oud Rotterdams hok ontspoord. Dus dat word voor mij weer een uur reizen in plaats van 35 minuten naar school... :roll:
TGVfan

Bericht door TGVfan »

Je zou maar gestraft worden door met RampsoapRail te moeten iedere dag....
pewiam

RR

Bericht door pewiam »

kijk voor al het aktuele nieuws (en zelfs uit de tijd dat NSR er nog reed) over RANDSTADRAIL eens op:
http://hspoor.suddenlaunch3.com/index.c ... 1136649179

Pewiam
RzgR Spijkenisse

Bericht door RzgR Spijkenisse »

Die van de RET is geen trammetje maar een metrovoertuig....deze zijn afkomstig van de Calandlijn
Plaats reactie