Kusttram tot Duinkerke

Smalspoor, tram en light-rail in het buitenland
Jonathan

Kusttram tot Duinkerke

Bericht door Jonathan »

Ik heb gehoord dat ze de kusttram zouden willen doortrekken tot Duinkerke. Er is natuurlijk meer vraag daarvoor langs Vlaamse kant daan langs de Franse. Logisch ook, kent gij Vlamingen die in Duinkerke zouden gaan shoppen en één gaan drinken? Maar ik denk wel dat er veel Franstaligen zijn die in De Panne, Oostduinkerke en Koksijde gaan gaan shoppen en één drinken? Persoonlijk vindt ik het een onnozel idee. Ze zouden beter die kusttram doortrekken tot Knokke-Zoute.
Laatst gewijzigd door Jonathan op 15 mar 2006, 19:56, 2 keer totaal gewijzigd.
1607

Bericht door 1607 »

Knokke-zoute? mmmmmm.... daar hebben ze allemaal al nen auto van minstens 50.000 euro ze. denk niet dat die zouden er gebruik van maken. voor de vlamingen zou het beter zijn naar frankrijk aangezien daar bepaalde dingen goedkoper zijn.
Greg

Bericht door Greg »

Duinkerke is ni bepaald proper en gezellig moet ik toch zeggen.. :?
Ben der één keer geweest maar geen tweede ze.
Dat ze de kusttram maar zo laten. :wink:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ja, want met de tour dat hij nu doet valt hij naar het schijnt al genoeg in Panne. Neen, laat het ook maar zo, want hij is binnenlands en laat hem astublieft binnenlands. Maar aan de andere kant, Een internationale tramlijn, niet ieder land kan dat zeggen, hé :!:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

de spoorlijn de panne-duinkerke heropenen lijkt me dan veel beter. in de panne is er toch een prachtige aansluiting op de kusttram :P
SIMPY.be

Re: Kusttram tot Duinkerke

Bericht door SIMPY.be »

Jonathan schreef:... vindt ik ...
aj aj aj :(
JPL107
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:48
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

Ik zou liever hebben dat ze de kusttram langs de andere kant doortrekken, tot Sluis of zelfs tot Breskens.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Dan zit je met het Zwin. Ik denk niet dat De Lijn daar de kusttram doorkrijgt...
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ik vond de omgeving van Bray-Dunes tussen Duinkerken en De Panne schitterend. En een stuk rustiger dan die overbevolkte Belgische Kust... Doortrekken met die handel, zou ik zeggen! (Of de L73 terug in dienst nemen, inderdaad.)
JPL107
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:48
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

Een kusttram tussen Duinkerke en Breskens zou super zijn maar ik denk dat het bij een droom zal blijven. :)
Greg

Bericht door Greg »

Jonathan schreef:Ja, want met de tour dat hij nu doet valt hij naar het schijnt al genoeg in Panne.
Eerst datk daarvan hoor. :?
Heb nog nooit die tram in panne weten staan en tot verlede jaar was ik bijna iedere weekend aan de kust.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Mijn zuster zit er telkens op tussen Bredene en Blankenberge. De tram heeft volgens haar veelal problemen.
Wouter DH

Bericht door Wouter DH »

Hallo,

Tja, wanneer die problemen zich dan voordoen, dat moet je mij niet vragen. Ik zit toch eens vaak aan de kust (Koksijde) en ik probeer dan toch telkens een keer de tram te nemen (ritten tot in Oostende). Tot nu toe met maar één klein probleempje: een stroompanne vlak voor Oostduinkerke. De bestuurder heeft ons dan maar even in het donker gezet maar na een paar seconden was alles weer tiptop OK. 8)

Trouwens, als die martix-aanduiding in de tram opstart krijg je de volgende tekst: "De LIJN heet u welkom". Leuke tekst, maar ik denk dat je die normaal nooit te zien krijgt, aangezien de meeste stellen wel in het depot klaargestoomd worden. :lol:

Groetjes,

Wouter
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Kusttram tot Duinkerke

Bericht door Steven »

Jonathan schreef:. Er is natuurlijk meer vraag daarvoor langs Vlaamse kant daan langs de Waalse. Logisch ook, kent gij Vlamingen die in Duinkerke zouden gaan shoppen en één gaan drinken? Maar ik denk wel dat er veel Franstaligen zijn die in De Panne, Oostduinkerke en Koksijde gaan gaan shoppen en één drinken?
jonathan ik stel geregeld vast da je zinnen post die zichzelf 100% tegenspreken
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Jonathan schreef:Dan zit je met het Zwin. Ik denk niet dat De Lijn daar de kusttram doorkrijgt...
Tunnel?? De helft van de tijd gevuld met zout water :D
Plaats reactie