Kusttram tot Duinkerke

Smalspoor, tram en light-rail in het buitenland
1607

Bericht door 1607 »

per km² wel. 8)
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Wover schreef:België heeft het dichtste spoorwegnet.
Van wat? België zelf zeker! :P
Nederland heeft nog altijd het drukste spoorwegnet, van Europa in ieder geval. Van de hele wereld misschien zelfs, voor zover ik me kan herinneren.
Of is het "dichtste" spoorwegnet wat anders dan het "drukste" spoorwegnet?
Wover

Bericht door Wover »

zoals 1607 al zei, dus per km² ligt er hier het meeste spoorwegen ;)
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Jonathan schreef: Zijn er maar zo weinig lijnen in Frankrijk :?:
Op die kaarten worden de niet-geëlektrificeerde lijnen waar alleen goederentreinen rijden niet getoond. Dus er zullen wel nog wat diesellijntjes liggen die zo nu en dan eens gebruikt worden...
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Vergeet niet dat er maar een gedeelte van Frankrijk op deze kaart wordt getoond. Parijs staat er niet eens op.
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Bastiaan schreef:Vergeet niet dat er maar een gedeelte van Frankrijk op deze kaart wordt getoond. Parijs staat er niet eens op.
De kaart noemt dan ook 'Lille-area', het ging hier toch over Duinkerke (en omgeving) en dat kan je op die kaart het duidelijkst zien vind ik. :wink:

Hier heb je de link waar je kan doorklikken naar alle kaarten van Europa, behalve de kanten van Rusland.
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Dat weet ik. Het leek alleen net alsof de meeste Belgen hier het niet doorhadden :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

we hadden het zeker, of dat nu nog is weet ik niet zeker, denk dat we een haar verschil hebben met de zwitsers op dit moment
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Steven schreef:we hadden het zeker, of dat nu nog is weet ik niet zeker, denk dat we een haar verschil hebben met de zwitsers op dit moment
reden te meer om enkele lijne te heropenen :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ga jij da betalen? :-)
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Shrek schreef:
Steven schreef:we hadden het zeker, of dat nu nog is weet ik niet zeker, denk dat we een haar verschil hebben met de zwitsers op dit moment
reden te meer om enkele lijne te heropenen :D
Alleen om de meeste te hebben?
RhB

Bericht door RhB »

Ik denk dat de Fransen niet graag de lijn De Panne - Duinkerken heropend zien.
Welliswaar is dit de korste verbinding tussen bv. Gent Zeehaven en de Eurotunnel, maar ook minder kilometers in Frankrijk gereden.
Misschien zou privatisering daarin een kentering kunnen brengen. Dus de korste kilometer afgelegd per trein.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

1607 schreef:per km² wel. 8)
Hoeveel kilometer spoor hebben wij eigenlijk.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Volgens Wikipedia 3536 km. Ik heb geen zin om nu nog verder te zoeken, maar normaal moet het wel te vinden zijn in de jaarverslagen van de NMBS...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ik denk da ge er ni ver naast zult zitten :-) ni op een km meer of minder gezien
weten da het er ooit meer als 4500 waren (ik weet ook dat de haven van antwerpen alleen al rond de 900 km zou tellen)
Plaats reactie