een start maken

Alles over modelspoor
Plaats reactie
pieter0507

een start maken

Bericht door pieter0507 »

ik ben al een lange tijd aan het twijfelen om een treintafel te maken.
En nu ik er de nodige plaats en zin voor heb ga ik ervoor.

Nu heb ik een paar vragen
-Kan ik best nieuw kopen of 2de hands?
-Zijn er hier mensen die een begingers set te koop hebben staan?
-En ik heb gelezen dat je het best klein houdt omdat het anders niet afgeraakt maar is het niet de bedoeling om altijd verder en verder uit te breiden en op te bouwen?

dat ik voor marklin kies staat al vast omwille van men niet zo uitgebreide elekrische kennis.

moest er nog iemand tips hebben, laat ze dan maar komen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: een start maken

Bericht door Steven »

* klein beginnen = de start voor iets groter
* voor marklin kiezen vanwege uw beperkte kennis van elektriciteit? Besef dan ook dat er voor wisselstroom een veel kleiner aanbod is tov gelijkstroom, het kan dus perfect zijn dat uw modelletje dat je ooit zo graag wil enkel in gelijkstroom te verkrijgen is.
* Wat je koopt kies je zelf, de meeste (denk ik toch) doen zowel aankoop van nieuw als tweedehands, alles hangt af hoe je uw baantje wil inrichten en wat je er op wil laten rijden. Sommige zaken zijn enkel nieuw te vinden andere dan weer enkel tweedehands.
* Een beginnersset = meestal duits treintjes, wil jij dit of maakt het allemaal zoveel niet uit?
pieter0507

Re: een start maken

Bericht door pieter0507 »

een starterspak hoeft niet persee mag ook een set zijn van iemand die er mee stopt.
en quassie welke genre van treinen ik ga gaan weet ik nog niet 100% woensdag ga ik in antwerpen naar een marklin winkel eens informeren en vooral kijken.

En vooral ni teveel geld meenemen :)
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: een start maken

Bericht door stefanic »

Ik denk dat je met uw 'start maken' beter/ook terecht kan op het forum van Modelspoormagazine. Zie http://forum.modelspoormagazine.be/index.php De concentratie aan mede-modelbouwers liefhebbers is daar een pak groter dan hier, waar de concentratie aan 1/1-schaal liefhebbers overweegt.
En voor info / 2dehandsmateriaal kan je nu zondag 23/9 al eens terecht op de ruilbeurs van ATA in Merksem:
zie http://ata-train.be/ -> ruilbeurs
spoorwegrealist
Plaats reactie