verkoop van hele collectie modeltreinenset

Alles over modelspoor
Plaats reactie
leslie

verkoop van hele collectie modeltreinenset

Bericht door leslie »

Wie wil me informeren waar ik een degelijke prijs krijg voor de modeltreinverzameling van mijn overleden stiefvader. Ik woon in de buurt van Gent. Ik zou uiteraard liefst alles aan dezelfde koper willen verkopen. Misschien is hier iemand geinteresseerd om dit voor mij te doen daar ik (nog) geen verstand heb van wat zijn collectie waard is. Originele dozen zijn nog aanwezig en fotookes kan ik mailen of posten
Bijlagen
deel van modellandschap
deel van modellandschap
f 188_opt (1).jpg (42.5 KiB) 11658 keer bekeken
leslie

Re: verkoop van hele collectie modeltreinenset

Bericht door leslie »

het andere deel van het modellandschap. De modeltreinen dien ik nog individueel te fotograferen waarvan de meerderheid niet op deze fotos te zien zijn daar ze in hun doos werden bewaard.
Durft iemand een prijsindicatie te geven op basis van deze twee foto's. Ik bedank alvast iedereen die me een nuttig antwoord wil schrijven.
Leslie
Bijlagen
ander deel van het modellandschap
ander deel van het modellandschap
f 189_opt.jpg (51.21 KiB) 11657 keer bekeken
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: verkoop van hele collectie modeltreinenset

Bericht door Mechanik »

prijs van de treinen kun je heel moeilijk schatten, veel hangt af van Merk, bouwjaar (kwaliteit, afwerkingsniveau), digitaal of niet, ...
ikzelf geef voor 2de handsmaterieel niet veel... en als ik een beetje op de foto's kon bepalen zit er niets speciaals in en zijn het gewone dagdagelijkse modellen en geen rariteiten (zeldzame) tussen ...
je kunt per wagon en per loc een prijs bepalen oftewel voor heel het lot, de tafel zelf is ook heel basic en zal niet veel opbrengen, in het kort gezegd, het is geen goudmijn ... sorry
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: verkoop van hele collectie modeltreinenset

Bericht door Steven »

Een verzameling in zijn geheel verkopen zal ook weinig kans maken. Het is nu eenmaal een feit dat je niet snel iemand kan vinden die exact dezelfde collectie wil hebben. Je gaat meer krijgen als je opteert zaken per stuk te verkopen. Er zijn altijd wel verzamelaars die ergens het ene of andere model missen in hun collectie.
Je kan er ook naar een veiling mee gaan (bestaat in het antwerpse).
Je kan ze zelf online verkopen (ebay, kapaza, 2dehands, .....)
Je kan een modelbouwer in je regio aanspreken of een club die voor u de verkoop willen doen tijdens een open deur ergens van modelbouw.


De prijs is medebepaald door
* het model (merk, jaartal, land, ......)
* de staat waarin het zich bevind
* nog in originele doos of niet
Jurgen
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 jun 2012, 15:20
Locatie: Aarschot

Re: verkoop van hele collectie modeltreinenset

Bericht door Jurgen »

Zoals Steven reeds zei, dit is geen goudmijn.

Je kan best op Ebay even enkele veilingen volgen van gelijke modellen in dezelfde staat als degen die je daar hebt staan. Dat is de beste manier om te weten te komen wat een normale prijs is voor je modellen.

Veel hangt ook af van hoeveel mensen op dit moment naar exact dat model zoeken dat jij verkoopt. Als er slechts 1 koper is, dan ga je een lage prijs krijgen, zijn er meerdere dan zal je een hogere prijs krijgen.

Een prijs opgeven voor een tweedehands modeltrein is gewoon heel moeilijk. Ik denk dat je op Ebay het meeste kans gaat maken om een goeie prijs te krijgen. Vermeld in de omschrijving alles wat je kan terugvinden over het model. Weet je iets niet, dan kan je nog steeds hier om hulp vragen. Eventueel moet je jezelf ook even aanmelden op het modelspoorforum van Modelspoormagazine. Daar ga je misschien zelfs liefhebbers en potentiële kopers vinden voor je modellen. :wink:
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: verkoop van hele collectie modeltreinenset

Bericht door trainfreak »

Kan je enkele foto's mailen naar mij? (mailadres staat in mijn profiel).
Ik ben zelf ook van rond Gent en wil altijd wel eens komen kijken.
Als er iets bij zit dat mij zal interesseren wil ik dat dan nog wel overkopen, maar dan wil ik uiteraard wel eerst zien wat ik koop :wink:

Ik kan u dan ook wel het adres meegeven van iemand die zo'n zaken overkoopt.
leslie

Re: verkoop van hele collectie modeltreinenset

Bericht door leslie »

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor elk van uw reeds geposte berichten.

Van zodra ik nieuwe foto's van de treinen in originele verpakking heb genomen, post ik deze hier ook voor de eventeel potentiële geïnteresseerden.
Ik contacteer sommigen van u naar aanleiding van uw post hierboven nog eerstdaags per pm (i.e. personal message).

Dank sowieso aan allen voor uw goede raad en hulp.
Leslie
leslie

Re: verkoop van hele collectie modeltreinenset

Bericht door leslie »

Goede dag modeltreinliefhebbers,

Op deze site http://www.2dehands.be/hobby/modelbouw- ... er=3649953
stelde ik de verzameling te koop.
Als je geinteresseerd bent kan je daar een bod doen. De hoogste bieder van de komende dagen is diegene die de collectie in zijn bezit zal krijgen.
Dit lijkt me fair voor iedereen daar ik echt geen idee heb wat ik er voor vragen kan.

Leslie
Plaats reactie