MSTS

Alles over modelspoor
melle

Re: MSTS

Bericht door melle » 27 jan 2009, 19:11

msts.be schreef:Volgens mij is TS2 voorlopig begraven, maar er wordt niet uitgesloten dat na de crisis (2011 ?) wordt verdergegaan met de ontwikkeling van TS2. Alle code en reeds gerealiseerde onderdelen worden bewaard zodat er niet opnieuw van nul moet gestart worden. OK, binnen 2 jaar zullen de normen opnieuw hoger liggen zodat de huidige TS2 achterhaald is, maar het is althans beter dan niets..
Eerijk gezegd vond ik de simulatie op niets trekken. De tracktextures waren over heel de duitse route van hout, de bochten weer véél te scherp, ik zag nergens deuren die open konden..


Stevie Wonder

Re: MSTS

Bericht door Stevie Wonder » 29 jan 2009, 16:38

Bestaat er geen duitse versie aangezien ze in Duitsland toch al vrij ver staan met uit bereidingen op MSTS. Ik vind dit wel spijtig nieuws.

melle

Re: MSTS

Bericht door melle » 06 feb 2009, 10:10

Stevie Wonder schreef:Bestaat er geen duitse versie aangezien ze in Duitsland toch al vrij ver staan met uit bereidingen op MSTS. Ik vind dit wel spijtig nieuws.
Over wat heb je het nu, msts, of msts2. Het is een wereld van verschil aangezien de 1ste versie ook van kuju is

Bartjedj

Re: MSTS

Bericht door Bartjedj » 03 aug 2009, 17:44

Even een topic terug opduikelen.

http://www.hcw.be/p.aspx?p=G9560

Kijk eens onderaan: er is een nieuwe verwachte levertijd, namelijk 31 december. Zou het dan toch?

Presario

Re: MSTS

Bericht door Presario » 03 aug 2009, 18:05

Vrees ervoor, hun site is alleszins in 2009 al niet meer geüpdatet :(...
Ik hoop dat het ooit nog terug uit de koelkast komt want ze waren er zo iets mooi van aan het maken
http://tsinsider.com/assets/0/76/96/122 ... 47a32b.jpg

Gebruikersavatar
Accelerat
Berichten: 2748
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Albanië

Re: MSTS

Bericht door Accelerat » 04 aug 2009, 17:23

Presario schreef:Vrees ervoor, hun site is alleszins in 2009 al niet meer geüpdatet :(...
Ik hoop dat het ooit nog terug uit de koelkast komt want ze waren er zo iets mooi van aan het maken
http://tsinsider.com/assets/0/76/96/122 ... 47a32b.jpg
Kunnen ze dat ding niet uitgeven voor msts 1? :mrgreen:
Állítsa meg a korrupció, MÁV!

melle

Re: MSTS

Bericht door melle » 05 aug 2009, 20:21

Nee, de graphics die zijn verschenen zijn in een heel pril stadium.
Zo werken de seinen en de wissels helemaal niet, de snelheden kloppen niet, en er waren nog ontelbare bugs...

Gebruikersavatar
Accelerat
Berichten: 2748
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Albanië

Re: MSTS

Bericht door Accelerat » 08 mar 2010, 15:03

Heb weer eens MSTS onder het stof vandaan gehaald en kreeg weer eens goesting om naar Italia te gaan... :)
Opeens bedacht ik me: Een nachttrein van Brussel naar Reggio di Calabria met koersrijtuigen zou best tof zijn... :mrgreen:
Dus mijn idee dat ik heb uitgewerkt in MSTS: Il Espresso "Calabrese"
2 Trenitalia T4 rijtuigen, 1 T3 en een XMPR Ristorante rijtuig die het hele traject doen en onderweg worden gecombineerd met de EC Jean Monet op het stuk Brussel- Basel, Cisalpino op Basel-Milano en Intercity Plus "Aspromonte" van Milano tot Reggio di Calabria.
Afbeelding HLE27 met de Calabrese vanuit Vorst rijtuigen naar Brussel-Zuid om de eerste reizigers op te pikken.
Afbeelding Uitrijden van Brussel-Zuid met de zuidertoren in beeld.
Afbeelding Na Brussel-Noord op de lijn aftakken naar Luxembourg.
Afbeelding Te Brussel-Schuman.
Afbeelding In volle vaart richting Luxembourg!

Vervolgens heb ik ook nog het stuk Metz-Strasbourg gereden, maar gezien het daar wel erg donker was, heb ik er niets aan om de screens hier bij te zetten...
Afbeelding ...dus zijn we hier in Chiasso, de laatste halte in Zwitserland!
Afbeelding Te bella Italia!
Afbeelding Achteraan is de Cisalpino gehangen :)
Afbeelding Binnenrijden van Milano Centrale.
Afbeelding Onder de "foute" kap van Milano Centrale.

Half uurtje later is de Cisalpino er weer afgehaald en weer terug richting Zwitserland gestuurd, maar de Calabrese word aan de Intercity Plus "Aspromonte" gehangen... Afbeelding Uitrijden van Milano Centrale opweg naar Bologna.
Afbeelding Net buiten Milano kan de snelheid omhoog naar 200 km/h :)
Afbeelding Laatste milanese stationnetjes waar wij in volle vaart doorheen razen!
Afbeelding Aangekomen in Piacenza...
...en deze vervolgde verder z'n rit via Bologna, Firenze, Roma, Napoli, Lamezia naar Reggio di Calabria! :D

Vanochtend las ik wat op internet over alle treinen tussen Roma en Napoli, uiteindelijk las ik iets over een rechtstreekse Intercity Plus tussen Roma en Napoli, ik dacht, dat ga ik maar eens doen! :P Afbeelding Mijn Intercity Plus "Circeo" met een krachtige E402B aan kop. 8)
Afbeelding Eenmaal vertrokken uit Roma-Termini is de reis begonnen van 220 km non-stop binnen 1h30. :)
Afbeelding Buiten Roma kan de snelheid weer flink omhoog! :D
Afbeelding Doorkomst in Monte San Biagio.
Afbeelding En 1h15 later zitten we al een eindje in Campania, hier doorkomst in Aversa.
Afbeelding Kwartiertje later naderd Napoli-Centrale en de skyline van Napoli.

http://s681.photobucket.com/albums/vv17 ... -15-37.jpg
Bijna exact 1h30 later. :mrgreen:

Daarna nog goesting gekregen om nog even door te rijden naar Salerno met... Afbeelding Een Eurostar Italia Alta Velocita ETR500 Bitensione, oftewel: Frecciarossa! 8)
Afbeelding Wederom langs de skyline van Napoli...
Afbeelding Fly-over naar de linea alta velocita (hogesnelheidslijn).
Afbeelding En dan kan de snelheid omhoog naar 250 km/h. :D
Afbeelding Op volle snelheid....
Afbeelding Blijkbaar is het erg druk vandaag... :roll: Intussen moeten we alweer afremmen omdat we Salerno naderen...
Afbeelding Het einde van de linea alta velocita....
Afbeelding Aangekomen in Salerno!

...als het tevens op prijs gesteld word kan ik wel vaker wat screens gaan posten. :wink:
Állítsa meg a korrupció, MÁV!

doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: MSTS

Bericht door doggys2 » 08 mar 2010, 16:26

Dit zijn toch mooie screens zeker, zo krijgt men nog meer zin om meer te MSTS'en dan wij nu al doen.
Uit welke route zijn deze screens?
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be

Gebruikersavatar
Accelerat
Berichten: 2748
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Albanië

Re: MSTS

Bericht door Accelerat » 08 mar 2010, 19:28

Ik zet ze even op een rijtje voor je:
- Antwerpen - Brussel
- Lombardia V1 (dus het stuk Chiasso-Milano)
- Firenze-Bologna-Milano
- Napoli-Roma-Firenze
- Campania 2009
:wink:

Overigens heb ik net Napoli-Reggio di Calabria weer eens van het begin tot het eind gereden, blijft een zalige route gewoon. Zal proberen daar ook nog wat screens van te plaatsen. :wink:
Állítsa meg a korrupció, MÁV!

Gebruikersavatar
HLE 2302
Berichten: 2585
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: MSTS

Bericht door HLE 2302 » 08 mar 2010, 20:26

Zalige screens, echt waar !

Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...

Lukas
Berichten: 1489
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: MSTS

Bericht door Lukas » 08 mar 2010, 20:53

Hoi,

sncf-sncb,

Proficiat met je mooie screens.Een mens zou nog verlangen dat de internationale treinen terug beginnen te rijden...

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!

Presario

Re: MSTS

Bericht door Presario » 11 mar 2010, 21:48

Prachtig gedaan!

Kenny
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mar 2006, 18:43
Locatie: Buggenhout
Contacteer:

Re: MSTS

Bericht door Kenny » 12 mar 2010, 15:37

Daar vallen men ogen van open :shock:

Gebruikersavatar
Accelerat
Berichten: 2748
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Albanië

Re: MSTS

Bericht door Accelerat » 12 mar 2010, 16:37

Ben blij te lezen dat er nog animo is voor msts! :D
Dus daar gaan we weer! :mrgreen:

Dit keer gaan we naar het diepe zuiden van Italia, van de Vesuvius te Napels, richting Sicilië bij de Etna met Il Peloritano! Afbeelding Om een beeld te vormen...
Afbeelding Il Peloritano is net vertrokken in Salerno en komt door te Pontecagnano.
Afbeelding Al snel na Battipaglia gaan we over hoge viaducten en hebben we een prachtig uitzicht over de bergen! :D
Afbeelding ...helaas gaat het door flink lange tunnels, maar daar buiten is het uitzicht adembenemend!
Afbeelding Afbeelding Even later wordt het weer wat platter, maar daardoor kunnen we wel aardig doorkarren aan 180 km/h.
Afbeelding Ciao Bella! :D :oops: :lol:
Afbeelding Dan komen we aan in Sapri, de eerste halte van Il Peloritano op de lijn van il Tirrenica Meridionale.
Afbeelding Om de grote reizigersaantallen naar Sicilië te kunnen vervoeren, zijn de intercitys in Zuid-Italië toch altijd wel van behoorlijke grootte.
Afbeelding Vlak voor het station van Paola...
Afbeelding Aankomst in station Paola.
Afbeelding Even een sfeerplaatje gemaakt van m'n Intercity-Plus rijtuig :mrgreen:
Afbeelding Na Paola kan de tractie hendel helemaal open gegooid worden en aan 200 km/h snellen we door Calabrië! 8)
Afbeelding Afbeelding Palmbomen! :D
Afbeelding En weer over hoge bruggen.
Afbeelding Doorkomst in Vibo Valentia Pizzo.
Afbeelding En toen waren we al in Lamezia Terme! :shock:
Afbeelding In Bagnara wilde een paar mensen graag op de foto! :P
Afbeelding In Favazina zijn er helaas werkzaamheden en moeten we aan 30 km/h door het station heen... :roll:
Afbeelding En dan komen we aan in Villa San Giovanni, het laatste station aan het vaste italiaanse land voor il Peloritano, die zo dadelijk op de boot (zie achtergrond) wordt geladen en naar Sicilië vaart, alwaar il Peloritano zijn weg vervolgd naar de siciliaanse hoofdstad Palermo. :D
Afbeelding Helemaal in stilstand op station Villa San Giovanni. :)

Materieel: E402B, UIC-Z Pack V3, Gran Comforte
Route: Napoli-Reggio di Calabria
Ik vind de route echt héél mooi, maar het duurt een tijdje om helemaal te rijden. Maargoed, met italiaanse muziek op de achtergrond zit ik er helemaal in en is de middag zó voorbij. :shock:
Állítsa meg a korrupció, MÁV!

Plaats reactie