Mehano class 66 ( 6604 ) van ERS versus ESU class 77 van ECR

Alles over modelspoor
Mister1736

Mehano class 66 ( 6604 ) van ERS versus ESU class 77 van ECR

Bericht door Mister1736 »

Hallo iedereen,

Na Mehano, wat eerst verdwenen was en nu weer terug is, is ESU ook leverancier geworden van 1 van mijn favoriete locomotieven, de serie class 66 / 77.

Allereerst zien wij de ERS 6604 van Mehano, welke zijn verlichting aandoet, een claxon check van beide tonen en dan de compressor laat horen. Daarna volgt het opstarten van de indrukwekkende motor, en dan gaat de loc rijden met 5 ERS Mehano containerwagons. Mooi om te horen hoe de locomotief lekker gaat bulderen om vervolgens langzamer te gaan rijden en ook te stoppen. Als laatst stop ik het motor geluid en is de locomotief weer stil.

Dan de ECR 247 048 van ESU aan de beurd. Na het eerst uitschakelen van de verlichting om daarna weer in te schakelen, is de cabine verlichting te zien. Daarna starten we de motor op en onderwijl het bovenste frontlicht aan en uit te doen. Met 2 lampen is het rijden in bijv België mogelijk. Na het inzoomen wordt de front verlichting uitgeschakeld ( lampen achter kunnen ook apart aan en uit geschakeld worden ). Daarna de ene claxon die ik alleen met mijn MS 1 kan besturen, gevolgd door het Duitse rangeerbeeld. Voor en achter "front"verlichting.
Dan is het moment aangebroken om te gaan rijden met de locomotief. De loc komt langzaam in beweging net als het geluid van de motor :). Bijpassend geluid bij lage snelheid is het knarsende geluid bij het berijden van wissels en/of bochten. Net echt :).
Even "rustig" een stukje rijden om vervolgens in de bocht het "gas" erop te gooien :).
In de laatste bocht minderen we vaart om zo voor zijn Mehano soortgenoot te gaan stoppen. De lichtflitsen bij de assen zijn bedoeld voor het te laten zien van de "piepende" remmen, wat een extraatje is vind ik zelf, om daarna als laatste de lcoomotief uit te schakelen.

KORTOM:
ESU heeft duidelijk Mehano ingehaald met dit zware metalen model en natuurlijk niet te vergeten de 22 ( !!!! ) verschillende functies waar deze locomotief over beschikt. Het is een echte aanrader !!!


Hier het filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=Arm0-n3L ... ature=plcp



Laat gerust een reactie achter hoor :).
Plaats reactie