Cadeautip

Alles over modelspoor
Plaats reactie
Sarah

Cadeautip

Bericht door Sarah »

Hey iedereen,

Toegegeven ik ben hier misschien niet op mijn plek op dit forum maar ik heb jullie (deskundige) hulp nodig.
Mijn man is een enorme treinliefhebber en durft hier al graag een paar uurtjes per dag op dit forum surfen. En ik zou hem nu, voor zijn verjaardag, dan ook graag een unieke treinervaring cadeau doen.
Hebben jullie misschien een idee, links, of tips hierover?
Ik heb al enkele dingen proberen op te zoeken zoals laatste ritten van een bepaalde trein, meerijden met de bestuurder, enz... maar ik heb nog niet echt iets gevonden. Ik ken er dan ook niet van en zou dan ook niet weten waar ik moet beginnen zoeken

Alvast bedankt.
Groetjes Sarah :)
kika
Berichten: 2857
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Cadeautip

Bericht door kika »

Misschien is het ook leuk om iets samen te doen? Met de nachttrein een weekendje weg naar Berlijn? Of iets goedkoper in As dacht ik kan je ook een nachtje slapen incl. ontbijt en daar staat de wagon stil. Of een etentje in een treinwagon/station? Of railbiken: fietsen op een oud stilgelegd spoor (moet je even zoeken, ken de locaties niet meer).

Misschien kan je aangeven wat voor dingen hij interessanter vindt: Belgische treinen, nostalgisch oud materieel, dwars door Europa, de OV-knoop in het algemeen, de techniek,…

Er zijn ook enkele musea en spoorverenigingen waar je gewoon samen een dagje of weekendje weg van kan maken. Zelf vind ik de stomer naar Treignes bijvoorbeeld wel leuk (al is het al weer 15 jaar geleden dat ik die nog heb genomen).Binnenkort hebben ze hun 40-jarig bestaan: http://insiteout.brinkster.net/0000064c ... rlands.asp

Ook loopt er op het moment een interessante tentoonstelling in het Utrechtse spoormuseum over treinen in/met een oorlogssetting.

[Je gaat zo meteen begraven worden onder de suggesties van anderen, zoveel zielen zoveel interesses en dingen te doen]
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Cadeautip

Bericht door HLE 2302 »

http://www.stoomcentrum.be/

En in het menu vind je terug; "machinist voor één dag" ... misschien wel een interessant cadeau ?
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Cadeautip

Bericht door loic1811 »

DaDa

Re: Cadeautip

Bericht door DaDa »

Hallo Sarah,

Een ideetje: Trans-Siberische spoorlijn, alhoewel het misschien eerder iets is wat je voor de verjaardag, huwelijksverjaardag, kerstmis en nieuwjaar tegelijk geeft:p, maar ik zou het ook graag eens doen als ik veel tijd heb:) Mijn vader had ook vroeger videos met formidabele treintritten op, vroeger vond ik het wat een verzwakking van de echte ervaring maar nu (in mijn nostalgische momenten) zou ik graag eens een paar van die prachtige videos door de bergen terug zien.

Ik hoop dat ik je toch wat heb kunnen inspireren en een gelukkige verjaardag daar!;)
Plaats reactie