Vitrinekast laten maken

Alles over modelspoor
Plaats reactie
Questionmark

Vitrinekast laten maken

Bericht door Questionmark »

Beste mensen.

Ik zal me even voorstellen; ik ben Mark en heb vroeger heel veel met treinen gespeeld. Nu heb ik nog een een aantal meer dan 50 jaar oude modellen in een doos staan waar ook mijn vader nog mee gespeeld heeft. Zonde natuurlijk en wil ze eigenlijk in een mooie vitrinekast zetten.

Nu ben ik online aan het zoeken geweest en heb bij http://www.vitrinemasters.com en ook bij http://www.vitrine.nl erg mooie kasten gezien, maar die zijn voor mij onbetaalbaar. Heeft iemand hier een idee waar ik een mooie glazen vitrine speciaal voor treinmodellen kan laten maken voor een redelijke prijs?

Bedankt vast !
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 699
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Vitrinekast laten maken

Bericht door sammarco1 »

Bij mij 😀😃👍🏻
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Vitrinekast laten maken

Bericht door Steven »

een beetje laat om hier nog op te reageren denk ik, het bericht is al 5 jaar oud en het lid in kwestie bestaat niet meer ;-)
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 699
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Vitrinekast laten maken

Bericht door sammarco1 »

Goh, ik zag dat toevallig staan, niet op de datum lettend. :roll:

Ik ben een vitrine aan het maken.
2,50m x 1,25m.
De kast zelf koste aan hout 80€
Maar voor de 4 glazen trede die ik erin wil zetten, was ik gauw 250€ kwijt. (Geslepen glas)
Dan nog trapjes waar ik die treinen op zijn langs kan zetten.
De rails erin.
De bedoeling was om er Philips hue verlichting in te monteren, en spanning op de rails te zetten, om mijn wagons vanbinnen te verlichten. Maar daar ga ik een jaartje mee wachten.
Eerst de volledige opbouw doen,
En later de rest
Der komt nog een metalen poot onder. Want het totaal gewicht van die hele kast ligt gevuld rond de 90 á 100kg.
Hij hangt nu al aan de muur, maar ledig. Die poot krijg ik maandag a.s. Benieuwd wat die man vraagt voor dat laswerk. De glazen panelen moeten er nog in. Die zijn al 10kg voor 4 lagen. En dan op jet einde nog een schuifraam

Eerlijk gezegd heb ik het wat onderschat. Vooral in gewicht. Qua prijs denk ik dat ik iets van een 500€ tot nu heb uitgegeven. Alu U-profielen om die glaspanelen in te schuiven, heb ik ook gekocht.
.
Ik had ergens een prijsoferte gevraagd bij een schrijnwerker. Maar dat kwam op 2600€. En dan moet die man nog begrijpen wat je precies wil. Ik kreeg daar de wubbe van.
Ik heb toen alle moed bijeengeraapt en er maar zelf aan begonnen.
Als ie af is mag het gezien worden. En gemaakt naar mijn goesting.
Zo’n grote vitrine maken is alleen veel werk.
Heb er zelfs een lamellenfrees voor gekocht. Maar zelfs met die extra kost, kom ik nog niet aan 2600€.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Vitrinekast laten maken

Bericht door Shrek »

Ziet er al goed uit :)
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 699
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Vitrinekast laten maken

Bericht door sammarco1 »

Ik zal er nog wel meer over posten.
Eerst maar eens die staander gaan halen
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 699
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Vitrinekast laten maken

Bericht door sammarco1 »

Vandaag ben ik die staander gaan halen en heb die onder mijn vitrine kast gemonteerd voor extra ondersteuning, was 67€ voor het laswerk en materiaal.

Afbeelding
Spuiten....

Afbeelding
Met regelbare vijs om die bak te lichten zodanig dat niet alle gewicht rust op de houten haak, die achter de bak, op de muur is bevestigd.

Afbeelding
De ondersteuning.

Afbeelding
Netjes in het midden

Afbeelding
Het geheel :D
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 699
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Vitrinekast laten maken

Bericht door sammarco1 »

Vandaag extra materiaal gekocht om de trapjes te maken. 87€
Afbeelding
,

Afbeelding

Al één rijtje !
Over een paar dagen kan ik verder doen... Dan heb ik ook een onderstel voor mijn Metabo Afkortzaag.


Afbeelding
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Plaats reactie