RailzMiniwirld (ROTTERDAM)

Alles over modelspoor
Plaats reactie
NSNMBS

RailzMiniwirld (ROTTERDAM)

Bericht door NSNMBS »

Markie schreef:RailzMiniworld wordt een dagattractie voor het hele gezin in het centrum van Rotterdam: de grootste overdekte modelbaan van Nederland. Er is een pand opgekocht op de Weena, niet ver van het centraal station. Vanaf maart is men al bezig het pand te verbouwen en de eerste modelbaan in elkaar te schroeven, dit wordt voornamelijk gedaan door studenten die er hun stage lopen.

RailzMiniworld kan je vergelijken met miniatur-wunderland zoals we dat vinden in Hamburg bij de Dungeon. De officiële opening is gepland in januari 2007 en één modelbaan moet dan in bedrijf zijn. Deze zal een Hollands thema hebben en 270 m2 van de totale 465 m2 zal klaar zijn.
RailzMiniworld wil vervolgens jaarlijks gaan uitbreiden met een modelbaan, zo komt er een Schotse en een Japanse modelbaan.


Persoonlijk vind ik het echt geweldig dat we zo’n superattractie in Rotterdam erbij krijgen en alle plannen beloven heel wat. Miniatur Wunderland is in Hamburg een hele populaire attractie, ik hoop dat dat in Rotterdam ook gebeurd. Daarnaast kan Rotterdam wel een pretpark-achtige attractie gebruiken, volgend jaar in ieder geval weer een leuke attractie in Nederland erbij.

De site:
http://www.railzminiworld.com/index.htm
Dit bericht komt van het http://www.opeenshadikhetforum.nl

Verder zal er ook een Frans/Belgisch deel gebouwd worden met onder meer de HSL tussen Parijs en Amsterdam en de Lijn 24! :wink:
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Zie ik daar geen TrainCity bis ? :roll: Maar ja , dat kwam ook deels natuurlijk door de véél te dure prijzen van TrainCity , dus als die wat goedkoper worden dan in TrainCity dan kan het wel een succes worden ja :wink:
Grumpy

Re: RailzMiniwirld (ROTTERDAM)

Bericht door Grumpy »

Ben er geweest eind 2007 , echt een aanrader !
Thieskes

Re: RailzMiniwirld (ROTTERDAM)

Bericht door Thieskes »

ik ben er begin dit jaar geweest en ik moet zeggen dat het echt super is.
Zeer lange tijd samen met men ouders rondgelopen en veel foto's geklikt.
Vind de dag en nacht cyclus ook heel mooi, door de vele kleine lanpjes kun je mooie nachtopnames maken.

Een aanrader voor iedereen, maar wees gewaarschuwd. Je kunt er echt een paar uur rondlopen en vele honderd foto's maken (zelf maakte ik er 335 en was 3 uur binnen)
Plaats reactie