SNCF CC40100/HLE 18 van LSModels

Alles over modelspoor
Plaats reactie
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

SNCF CC40100/HLE 18 van LSModels

Bericht door msts.be »

Op de nieuwsgroep [url=news://news.zoo-logique.org/modelisme.trains]Modelisme Trains[/url] en op de site van LSModels zijn er al foto's te vinden van het prototype/handmonster van de CC40100/HLE18 van LSModels.

Patrick Maes is blijkbaar één van de medewerkers van LSModels die de prototypes al mag uittesten op zijn baan om de afstelling te verbeteren , anders zie ik niet in waarom hij die krijgt (onlangs had hij ook al als eerste de prototypes van de HLE13 mogen testen , dit is dus geen toeval..)

Voorlopig zijn de panto's niet in orde , maar dat komt om dat er nog te weinig seriepanto's zijn en daarom heeft men dan maar een paar proto-panto's erop gezet ..

Dit is zeker op te volgen , voorlopig ziet het model er al beter uit dan verbouwde Jouef CC40100 modellen , en binnenkort kan men dan eindelijk een "homogene" LSModels compositie maken (CC40100 + Mistral PBA rijtuigen) :D
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

De foto's stonden blijkbaar al langer op de site van LSModels, maar omdat ik er pas vandaag eens terug op surfte kwam ik ze nu maar tegen.. ik ben eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld: de 'vouw' op de neus is bij LSModels een beetje téveel benadrukt in tegenstelling tot die van Märklin.. het lijkt wel een Belgische 'Bügelfalte' (*) .. :roll:

Märklin-fans of andere modelspoorders waarbij de kostprijs niet zo'n rol speelt kunnen dus beter voor het Märklin-model opteren. Spijtig genoeg is enkel het model in de oude kleuren uit, gaat de recente versie ook nog komen ?

(*): Bügelfalte is de koosnaam voor de Duitse locs van de serie 110.2, dat staat voor 'strijkvouw'. De cabine van de 110.2 heeft inderdaad een soort 'vouw' in het midden van de cabine ! :lol:
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
msts.be schreef: Spijtig genoeg is enkel het model in de oude kleuren uit, gaat de recente versie ook nog komen ?
Men heeft me enkele jaren op een beus gezegd van wel...
Märklin kennende zullen die nog wel uitkomen, tussen nu en 2100.... :roll:
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Ik heb enkele weken geleden bij Go-Rail de prototypes van de 18 kunnen bewonderen. Zowel in de oude als de nieuwe kleuren.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
trainfreak schreef:Ik heb enkele weken geleden bij Go-Rail de prototypes van de 18 kunnen bewonderen. Zowel in de oude als de nieuwe kleuren.
Van Märklin of van LS?
In Brussel-Noord, tijdens dat TEE feest reed het prototype van de 18 van Märklin rond. Helaas een dummy...
In elk geval: ik wacht wek tot Märklin een modernere variant uitbrengt, dan heb ik wat meer tijd om te sparen, en die zijn ook mooier.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Het was die van LS
Plaats reactie