keuze tussen gelijk of wissel stroom

Alles over modelspoor
Plaats reactie
tom007

keuze tussen gelijk of wissel stroom

Bericht door tom007 »

hallo,

ik heb thuis 3 locs die op gelijkstroom zijn en 1 loc op wissel stroom. Momenteel heb ik marklin mobile station en c-rails. Ik wil graag een treinbaan maken met Belgische locs en wagons. Maar ik vind dan de prijzen van gelijkstroom goeie koper zijn. Ik heb vroeger altijd marklin gehad. En ik hoor van mensen neem gelijkstroom omdat die beter zijn en goeiekoper zijn.

Momenteel zit ik bij een modelspoorbouw lid maatschap. En daar kan ik voor 70 euro een startpaket kopen van een fielsmann. En bij een winkel in blankenberge kan ik voor 500 euro een digitale startpaket kopen.

Kan iemand ofzo tips geven.

vriendelijke groeten
13'erke

Bericht door 13'erke »

In de gelijkstroom lokomotieven zit nog geen decoder ingebouwd, dat verklaart het prijsverschil. Er is dus geen verschil in prijs tussen een gelijk- of wisselstroomlokomotief.
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

een roco-startersset kost een kleine 130 € dacht ik, daar heb je je digitaal systeem (roco locmaus2, of mss al multimaus), een zeer goed systeem! en ook nog je rails met bedding (die je kunt verwijderen), een digitale loc en 2 wagons...

die set kocht ik een jaar geleden en ben er tevreden van geweest !

maar meer info kun je vinden op http://www.modelspoormagazine.be
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

13'erke schreef:In de gelijkstroom lokomotieven zit nog geen decoder ingebouwd, dat verklaart het prijsverschil. Er is dus geen verschil in prijs tussen een gelijk- of wisselstroomlokomotief.
als ik digitaal gelijkstroom zie da zijn deze meestal toch nog een 10€ goedkoper hoor.
13'erke

Bericht door 13'erke »

Steven schreef:
13'erke schreef:In de gelijkstroom lokomotieven zit nog geen decoder ingebouwd, dat verklaart het prijsverschil. Er is dus geen verschil in prijs tussen een gelijk- of wisselstroomlokomotief.
als ik digitaal gelijkstroom zie da zijn deze meestal toch nog een 10€ goedkoper hoor.
Dan hangt dat af van het type decoder, je moet maar eens de prijs vergelijken van een model met sound standaard ingebouwd, de prijs is juist hetzelfde.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

nochtans kosten twee identieke modellen analoog niet hetzelfde
tom007

Bericht door tom007 »

kan ik vb een mechano thalys digitaal voor AC op marklin systems gaan? Ik weet dat mechano nr 03 of 10 heeft als adres. Ik heb altijd wissel stroom gedaan. Vroeger had ik M-rails. Ik ben nu aan het twijfelen omdat ik 3 locs heb in gelijkstroom en 1 wisselstroom. Mijn vriendin vertelde mij al om wissel en gelijkstroom te combineren in een treinbaan.

weet iemand ofzo waar ik vb goeie kope rails kan kopen vb c-rails van marklin.
Spoenk

Bericht door Spoenk »

De Mehano Thalys (Digitaal AC) werkt op Märklin System. Het automatisch aanmelden zal niet werken (geen MFX-decoder). Maar als je het adres manueel ingeeft rijdt hij prima.
Plaats reactie