Museum gezocht :-S

Alles over modelspoor
Plaats reactie
jeannette

Museum gezocht :-S

Bericht door jeannette »

Hoi hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een spoorweg museum in belgie waar mijn gehandicapte oom zich een dag kan vermaken samen met ons. (8 juni as) Hij is gek van treinen en das ons cadeautje voor zijn verjaardag... een probleem... ik kan niet echt iets duidelijks vinden... Bestaat er in belgie zoiets als het spoorweg museum in utrecht (NL)????

Alvast bedankt voor de moeite om te antwoorden,

Mvg, Jeannette
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Museum gezocht :-S

Bericht door Tim »

Een nationaal spoorwegmuseum bestaat (nog) niet maar er zijn wel enkele toeristische spoorlijnen.

Zo is er in Maldegem het Stoomcentrum waar je een ritje kan maken met de stoomtrein tot Eeklo.
jeannette

Re: Museum gezocht :-S

Bericht door jeannette »

merci voor je antwoord!

Ben jij misschien al ooit in mechelen in het museum geweest? en zo ja, is dat wat??

Groetjes Jeannette
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Museum gezocht :-S

Bericht door trainfreak »

Ik ben er vorige zomer geweest.

Als je enkel voor treinen gaat ben je beter naar het Stoomcentrum of dergelijke.
In het 'museum' te Mechelen is er ook een deel over de geschiedenis van de stad.
Er staan wel maquettes van treinen maar dat is toch iets anders dan eens een ritje met een echte (stoom)trein
jeannette

Re: Museum gezocht :-S

Bericht door jeannette »

Ah oke,

En wat is er dan percies te zien in in maldegem? Buiten de rit om dan he? kun je daar wel een paar uurtjes vol maken?? (en is het toegankelijk voor een mindervalide persoon?!) Ik vind er zo weinig over terug online :?

Groetjes Jeannette
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Museum gezocht :-S

Bericht door treinbruno »

In maldegem hebben we een spoorwegmuseum, een cinemarijtuig, een smallspoor en een stoomtrein. Met een rolstoel zal het wel moeilijk zijn om overal in te kunnen. Maar de waalse cfv3v heeft wel een rolstoelrijtuig
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Museum gezocht :-S

Bericht door Joris »

Hallo,
treinbruno schreef:In maldegem hebben we een spoorwegmuseum, een cinemarijtuig, een smallspoor en een stoomtrein. Met een rolstoel zal het wel moeilijk zijn om overal in te kunnen. Maar de waalse cfv3v heeft wel een rolstoelrijtuig
Bij de BVS hebben ze dacht ik ook een rijtuig voor roelstoelwagens...
(Het valt op waar het grootste deel van het forum werkzaam is :D ).
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Bartjedj

Re: Museum gezocht :-S

Bericht door Bartjedj »

Stoomcentrum Maldegem is zeker doenbaar met een rolstoel. Het gebeurt meermaals dat we mindervalide gasten over de vloer krijgen.
En je kan je er zeker meerdere uren bezighouden.

De site: www.stoomcentrum.be

BDJ
tt44ta46
Berichten: 239
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:55
Locatie: Maldegem

Re: Museum gezocht :-S

Bericht door tt44ta46 »

(Het valt op waar het grootste deel van het forum werkzaam is )
Serieuze mensen in een serieuze vereniging hé 8)

Nee grapje zenne, de collega's van de andere Belgische vereniging doen het minstens evengoe ;-)

Greetz
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Museum gezocht :-S

Bericht door Robin »

was er in de buurt van mechelen geen museum???
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
jeannette

Re: Museum gezocht :-S

Bericht door jeannette »

minder valide betekend niet bij defenitie in een rolstoel he ;-) Mijn oom loopt achter een rollator, en kan geen trappen doen. Vandaar dat ik vroeg of het toegankelijk was voor minder valide ....

Maar oke, maldegem zal het worden, jullie klinken best lovend...

Groetjes Jeannette en nog bedankt voro de info
Plaats reactie