SiTrans

Alles over modelspoor
Plaats reactie
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

SiTrans

Bericht door Elgar »

Twee zomers geleden had ik in het Märklin-museum in Göppingen, zo'n setje van drie erts-transportwagens gekocht. Het was daar toch zeker de helft goedkoper dan dat ik ze hier in de winkels zie liggen...

Ik heb een paar vragen:
Weet iemand wat SiTrans juist is?
Rijden die wagonnen met 'SiTrans' erop nog rond of is dat uit een ander spoorwegtijdperk?
Waren die in het echt ook in het oranje geschilderd?

Hier een fototje ervan:
Bijlagen
SiTrans
SiTrans
SiTrans.JPG (73.65 KiB) 7692 keer bekeken
Bert

Bericht door Bert »

Zo een type van wagens rijden de dag van vandaag zeker nog rond, maar of deze nog altijd zo proper zijn... :)
Wover

Bericht door Wover »

gisteren nog zo'n type wagon gezien rond 12:15 in de richting van Antwerpen, da's één van de weinige goederentreinen die in Herentals komen.

Of de wagons van die bepaalde maatschappij zijn weet ik niet, degene die ik voorheb zijn in ieder geval modderkleurig :P
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Mja, dat type wagon zie ik ook nog wel dikwijls, maar dan in het bruin en meestal met 'CAB' of 'OnRail' erop geloof ik. Heb nog nooit zo ene met SiTrans erop gezien, laat staan in het oranje, kan ook door het vuil zijn natuurlijk... :)
Ik vraag me ook af of dat kan kloppen met de realiteit, een blauwe 23er voor die SiTrans-wagonnetjes. Het oogt alleszins wel mooi op mijn modelbaan. :wink:
argilla

Sitrans

Bericht door argilla »

komt waarschijnlijk van : Sidmar Transport
Heeft die geen hoofdzetel in Luxemburg ?
Sidmar Zelzate ken ik

Dacker heeft vroeger ook die wagens uitgebracht in bouwpakket. Prachtige wagens. De bruine ( Cokerill)en de oranje ( Sitrans)
1607

Bericht door 1607 »

sidmar is nu arcelor. en die hebben hun hoofdzetel in Luxemburg.
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Aha, Sidmar Transport ... zou wel eens kunnen, bedankt he! :wink:
V100

Bericht door V100 »

Ze zijn ooit in dienst gesteld voor ertstreinen voor Sidmar Zelzate, maar die rijden al lang niet meer. De wagens nog wel. Ze waren idd ooit zo oranje, maar dat is er bij ertstreinen na een rit of drie wel af. Blunderke van Märklin dus, want een hele trein van die feloranje wagens is niet alleen spuuglelijk, maar heeft ook nooit zo gereden. En dat terwijl het handmonster er indertijd zo stoer geweatherd uitzag....
Anarchy

Bericht door Anarchy »

Ik heb sinds vrijdag (12/01) de verweerde versie van deze oranje wagens.
Afbeelding Afbeelding
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Die zien er zeker niet slecht uit.
Ik ga die van mij ook ooit nog wel eens weatheren, maar dat dan zelf proberen, want dat oranje is toch wel een beetje te fel.

Het is te hopen dat ik ze dan niet helemaal verknoei...
Plaats reactie