gezocht: modeltreintjes

Alles over modelspoor
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: gezocht: modeltreintjes

Bericht door Steven »

ja hoor kan je perfect, het meeste deel van alle modelbouwtreintjes is te koop zonder spoor, dat koop je namelijk meestal afzonderlijk.
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: gezocht: modeltreintjes

Bericht door Treinenman »

Hallo,
aan het station van Blankenberge is ook een winkel met modeltreinen.
Voor minder dan 100€ kan je geen locomotief kopen, alle locomotieven kosten meer.
Is het verzamelen van modeltreinen meer een rijke-mensen-hobby?
De trein is altijd een beetje reizen.
tsjoek

Re: gezocht: modeltreintjes

Bericht door tsjoek »

Hallo,

Het echt verzamelen van "speciale stukken" is idd een dure aangelegenheid, maar ook daar kan je je beperken tot hetgeen je wil verzamelen vb enkel Belgisch

Voor de modelbouwer of de hobbyist kan ik enkel de raad geven van zeker te beperken in tijdperk - goederen of personen vervoer - land tot zelfs regio, ...

mvg
tsjoek
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: gezocht: modeltreintjes

Bericht door Treinenman »

Zijn deze ook in miniatuur te vinden/ te koop?

-meetautorail EM130
-SNCF FRET diesellocomotief reeks (4)67
-Thalys
-onderstopmachines
-DB 225
De trein is altijd een beetje reizen.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: gezocht: modeltreintjes

Bericht door trainfreak »

EM130: neen
SNCF (4)67000: ik denk van wel
Thalys: ja, Mehano heeft deze uitgebracht, misschien ook nog een ander merk?
Onderstopmachines: er bestaan machines, zowel werkend als in dummy, merk weet ik niet, maar je vindt ze vaak niet gemakkelijk.
DB 225: zal wel bestaan!
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: gezocht: modeltreintjes

Bericht door Treinenman »

En deze, zijn deze in model te vinden?
-M5 (bordeauxrood)
-M6
-M4 (bordeauxrood, de gemoderniseerde versie is wel te koop)
-M2 (bordeauxrood)
De trein is altijd een beetje reizen.
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: gezocht: modeltreintjes

Bericht door stefanic »

Hallo,

Thalys is inderdaad van Mehano uitgebracht (de PBKA-versie). Van Lima bestaat zowel de PBKA (ronde neus) als PBA (hoekige neus) en zowel in goedkope als dure uitvoering. Naar mijn mening is de Lima-uitvoering heel wat mooier.
Onderstopmachines vind je nu gemotoriseerd (Bachmann) voor ongeveer 70EUR op eBay
zie bv. http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... K:MEWAX:IT
En je kan die ook nog ongemotoriseerd vinden (bouwsetje Kibri?)

Wat betreft de rijtuigen:
-M5 bestaat niet maar is wel aangekondigd dacht ik door LS-models

-M6 bestaat niet maar komt normaal dit jaar nog op de markt

-M4 bestaat zowel bordeaux als grijs, maar enkel te vinden op ruilbeurzen. Geen nieuwe productie meer. Dit betreft de Lima-uitvoering (enkel A en B-rijtuig). Oskar heeft ook de stuurstandrijtuigen en rijtuigen met bagageafdeling uitgebracht, maar ook daar is het geluk hebben om er nog een te vinden op een occasiemarkt

-M2 is ook geproduceerd door Lima en Marklin. Kijk op ruilbeurzen! Op de ruilbeurs van 19/9 in Merksem bv. zal er een hele reeks Lima's aangeboden worden. :wink:
spoorwegrealist
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: gezocht: modeltreintjes

Bericht door Molenbruch Y. »

M4 bestaat zowel bordeaux als grijs, maar enkel te vinden op ruilbeurzen. Geen nieuwe productie meer. Dit betreft de Lima-uitvoering (enkel A en B-rijtuig). Oskar heeft ook de stuurstandrijtuigen en rijtuigen met bagageafdeling uitgebracht, maar ook daar is het geluk hebben om er nog een te vinden op een occasiemarkt
Dag,

Bij 'Modellbahncenter Hünerbein' in Aken heeft men nog minstens 1 M4 AD en 1 M4 BD in voorraad; ik heb ze er vandaag nog zien staan. Het gaat om modellen van Oskar, in grijze livrei. Ongebruikt, voor alle duidelijkheid. De prijs in de rekken bedraagt 59,99 EUR.

Zelf heb ik hier thuis nog 3 M4 AD staan in grijze livrei, ook van Oskar. Aangezien ik toch over een stuurstandrijtuig beschik om een realistische trein te kunnen vormen (met eersteklas en pakwagen), wil ik die M4 AD-rijtuigen gerust van de hand doen, voor een vergelijkbare prijs weliswaar. Ze zijn immers hooguit enkele malen getest en dus nog in onberispelijke staat.

Groeten,
Plaats reactie