MultiMaus VS Maus3

Alles over modelspoor
Plaats reactie
argilla

MultiMaus VS Maus3

Bericht door argilla »

Hey,

Ik heb een raar feitje meegemaakt. Waarover gaat het? wel ik heb een type 12 stomer. Deze stomer heeft uitgebreide geluidsfuncties.
Nu in den beginne functioneerde deze geluiden perfect met MultiMaus ( MM) . Ook met Maus3 die slechts 4 functietoetsen heeft ..perfect. Ik gebruik dus de MM als master en de M3 als slave.
Eigenaardig genoeg probeerde ik gisteren alleen de MM en de geluiden waren weg ( dus de functietoetsen geen licht, geen stoomschuif enz..) Na het inpluggen van M3 als master geen probleem de functietoetsen werkten perfect. Eigenaardig ik plug de MM in .....niets. Terug M3 alles oke.
Wat is hier aan de hand ? Beknopte handleiding (nederlandstalige) derbij genomen staats niets over in. Dus wat heb ik verkeerd gedaan ?? Is er zoiets als een totale "reset" mogelijk ( terugkeer naar factory settings , je weet wel als je voor de eerste keer de MM gebruikt )) voor de MM ? zoja welke toetsen moet ik hiervoor indrukken ?
Wat kan de oorzaak zijn ?? ligt het aan mij??
Let wel ik heb niets "geprogammeerd" of verandert ( ik blijf eraf zoveel programmeerkennis heb ik nu ook weer niet en.... ken je het niet... raak het niet zeg ik atijd maar)

Wie kan hier helpen en/of uitleg geven wat ik moet doen. Alvast bedankt ! :wink:
argilla

Re: MultiMaus VS Maus3

Bericht door argilla »

Is er niemand die dit systeem gebruikt ? of is de uitleg misschien niet duidelijk te summier ?? :D

U mag altijd vragen stellen, misshien helpt het meer te verduidelijken
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: MultiMaus VS Maus3

Bericht door Steven »

ik gebruik enkel de multimaus van roco, om te zeggen dat er problemen zijn of hoe je een reset zou moeten doen weet ik zo op slag niet.
Plaats reactie