Märklin Digtaal en Delta

Alles over modelspoor
Plaats reactie
Snaaip

Märklin Digtaal en Delta

Bericht door Snaaip »

Hallo, wat is het verschil tussen Märklin Digtaal en Delta? Kan ik bijvoorbeeld een Digitaal laten rijden op ene Delta spoor? Want ik heb vroeger ene startset gekocht en een wagon van de NMBS. Ik wil namelijk een SNCB Class 16 kopen met dezelfde kleur. Echter is hij Digitaal en niet Delta. :|
Afbeelding Deze heb ik staan.

Deze wil ik later kopen voor mijn model: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... %26ps%3D41
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Märklin Digtaal en Delta

Bericht door trainfreak »

Delta locs kan je laten rijden op je Digital.
Thuis heb ik er zo enkele
Maar je kan je functies dan wel niet controleren (maar dat kon je met delta ook niet)
Snaaip

Re: Märklin Digtaal en Delta

Bericht door Snaaip »

Ok dan, ik heb besloten om terug Marklin aan te kopen. Maar ik denk niet dat ik ze zal laten rijden. gewoon sparen en uitzetten in een kast, net zoals mijn leger modellen. Ik probeer dan ook bij een thema te houden, NMBS.
celtjan

Re: Märklin Digtaal en Delta

Bericht door celtjan »

Ook de meeste gelijkstroom fabrikanten maken treintjes geschikt voor het 3-Rail systeem van Marklin.
Al dan niet zijn deze van meet af aan met een digitaal decoder voorzien, of op z'n minst een stekker om er zelf een in te plaatsen. vb: de nieuwe T11,12,21,27 van LS models zijn schatjes.
Snaaip

Re: Märklin Digtaal en Delta

Bericht door Snaaip »

Even een vraag. Ik heb Marklin en een Lima wagon. Ik vind persoonlijk Marklin een betere kwaliteit heeft dan Lima. Enkel qua uitzicht. Zijn er nog merken die jullie mij kunnen aanraden met een prima uitzicht van modellen? Bijvoorbeeld verf die niet gauw verslijt?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding NMBS = Märklin
Touropa = Lima.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Märklin Digtaal en Delta

Bericht door Joris »

Hallo,
Dat Marklin beter is dan Lima, is een feit.
Een andere aanrader is Roco.
En als je modellen niet moeten rijden, LS Models ziet er ook steeds heel goed uit.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Snaaip

Re: Märklin Digtaal en Delta

Bericht door Snaaip »

Daarnet eentje gevonden van de Class 12 (Belgisch). Zien er inderdaad goed uit. 8) :shock:
Afbeelding Foto van: http://www.candmmodels.co.uk/lsmodels.htm
Plaats reactie