Opendeur Kinkempois??

Alles over modelspoor
ThomSten

Bericht door ThomSten »

Soms geen ventje gezien met pet van MIVB (blauwe), zonnebril, en vooral een moeilijk evenwicht? Dat was ik dus :P
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Echt niet op gelet.
Als je iemand zag me piekjeshaar en een wit t-shirt me achteraan railforum op was ik dat!
En dat sulletje dat naast mij liep was Tim :lol:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

trainfreak schreef:Echt niet op gelet.
Als je iemand zag me piekjeshaar en een wit t-shirt me achteraan railforum op was ik dat!
En dat sulletje dat naast mij liep was Tim :lol:
Ah, zijde dan van naam veranderd misschien? :lol: :P
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Morgen ene met rood t-shirt en zwarte jeans , c'est moi 8)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

trainfreak schreef:Echt niet op gelet.
Als je iemand zag me piekjeshaar en een wit t-shirt me achteraan railforum op was ik dat!
En dat sulletje dat naast mij liep was Tim :lol:
er is zo ergens een spreekwoord da zegt "de pot verwijt de ketel dat hij ......" :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Ikke daarnet ook eens gaan piepen ginder!En voor den eerste keer in nen 51 en een 27'r :P vind wel gemakkelijk dat je bij een HLE zo goed doorkunt in de machinekamer :? Was dat bij ne diesel ook maar zo :P vind alleen de cockpits wat sober, en de machienkamer van den 51 , joengens wat was me dat :P heb zo wel het gedacht dat de machinist van den 51 serieus hoog zit...

Spijtig dat er van geen enkele privefirma een class 66 te zien was :cry:

Het museum was wel interessant vond ik :P We konden voor ne keer is spelen met de lichtjes van de seinen :oops: 8)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

das juist zo plezant aan den 51 die zijn zithoogte en de neus die er voor zit, ben nog steeds blij (ondank voordien andere mening) da ik er heb mogen mee rijden gedurende een jaartje, geniet er nu nog van als ik denk aan die ritjes aachen west :-)
Concurrent

Bericht door Concurrent »

De motor draaide wel heel anders dan een class 66.BTW is zo ne 51'er hydraulisch aangedreven of ook elektrisch op de wielen? :oops: zo te zien op het dahboard elektrisch :P Just ?:P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de 51 heeft zes elektrische tractiemotoren zitten die aangedreven worden door de dieselelektrische groep in de machinekamer. de elektrische installatie op de motoren was nog voorzien van 2 shunten waarvan de 1ste ergens rond de 80 km/u werd ingeschakeld, de tweede gebruiken was haast ni mogelijk aangezien je daarvoor nog sneller moest rijden en met de gekende snelheden van belgische goederentreinen moet ik er ni meer van duidelijk maken he :-)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

de 51 heeft toch ooit TEE's gereden dus zon shunt lijkt me niet echt overbodig daar :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Shrek schreef:de 51 heeft toch ooit TEE's gereden dus zon shunt lijkt me niet echt overbodig daar :P
yep daar zal die tweede shunt zeker gebruikt geweest zijn, maar ik heb er hoofdzakelijk zelf goederen mee gedaan dus was 1shunt voldoende.
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Zoiets als de Class66 dus maar ietskes sterker....Ja die HKM toestanden vanaf Hasselt zo naar Aken zijn ook niet echt fameus!

De Class 66 werkt ook met 3 delen => Motor => de Stroomgroep => Compressor!Alles op 1 lijn , dus als 1 ding het vertikt , zijn de andere delen op dat moment nutteloos!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

die regel is voor elke loc van toepassing hoor als je 1 van de elementaire dingen begint uit te schakelen of defekt laat gaan zal de loc meestal ni ver meer rijden
compressor = zorgen voor de nodige lucht
motor = zorgt voor de nodige beweging
ventilatie = zorgen voode juiste temperatuur van heel de installatie zowel bij elektrische als dieselelektrische locs
Plaats reactie