Oude modeltrein gevonden

Alles over modelspoor
Plaats reactie
astratimd

Oude modeltrein gevonden

Bericht door astratimd »

beste forumleden

vorige week vond ik tot mijn grote verbazing een modeltrein op zolder.
Hij bleek van een neef van mijn moeder te zijn (die door zijn handycap) hem niet kon bespelen
De hele set heeft zo te zien dus geen gebreken en de locomotief en de wagonnetjes lijken haast nieuw
Ik kon niet wachten om hem te testen, maar wat bleek: de loc hapert steeds en het lijkt alsof de stroomgeleiding niet goed is..
De trein rijdt dus niet goed en als je er een wagonnetje aanhangt gaat hij zeker niet meer vooruit..
Hij is ook helemaal bestoft door al die jaren op zolder te liggen...
Weten jullie soms wat ik kan doen?
Ik had gedacht om de sporen eens te reinigen, maar ik weet heus niet hoe.. =s

ik hoop dat iemand mij kan helpen

mvg

Tim
Bijlagen
dit is hem dus
dit is hem dus
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Oude modeltrein gevonden

Bericht door trainfreak »

Je kan de rails kuisen met een railgom.
Wat ook kan helpen is een beetje wasbenzine op een vodje doen en de rails daarmee afkuisen.
Maar oppassen met wasbenzine! En zeker niet teveel gebruiken...
jonas

Re: Oude modeltrein gevonden

Bericht door jonas »

Er bestaan daar ook wagons voor die door een locomotief getrokken worden en zo je spoor reinigen. Voor eenmalig gebruik zou ik dat nu wel niet kopen maar je kan het misschien ergens van iemand eens gebruiken? Van dapol heb ik die bijvoorbeeld al gezien. Hier is een link (wel van op een ander forum :D): http://forum.3rail.nl/index.php?topic=13490.0
celtjan

Re: Oude modeltrein gevonden

Bericht door celtjan »

- een klassieke oude gom werkt ook.
- Via Ebay UK kan je onder de zoeker DAPOL idd soms voor een redelijk prijsje dergelijke reinigingswagens aanschaffen. Het voorbije jaar is de wisselkoers van de Brit. Pond behoorlijk gunstig voor ons.
Let wel: veelal dient er via Paypal betaald te worden.

Misschien kan je ook eens kijken hoe je de loc wat zwaarder kan maken. (stuk metaal onder de kap plaatsen indien er voldoende ruimte is). Dit is beter voor de adhesie.
Plaats reactie