Hulp nodig bij aankoop startset!

Alles over modelspoor
Plaats reactie
astratimd

Hulp nodig bij aankoop startset!

Bericht door astratimd »

Beste forumleden

Ik heb hele oude set van jouef maar deze werkt niet meer volledig..

Ik ben dus van plan een compleet nieuwe set te kopen
Zelf ken ik er niets van, dus wil ik jullie hulp inroepen.

Als ik aan modeltreinen denk, komt de merknaam Märklin direct bij me op. Iedereen zegt me dat deze ook de beste zijn.
Maar als ik al jullie commentaren lees, dan zijn de andere merken ook kwalitatief hoog...

Op de website van Hornby viel de startset van de flying scotsman wel in mijn smaak

Wat is jullie idee hierover?

Nog een vraagje: Is het mogelijk om ook treinen van andere merken hier op te laten rijden? Misschien zou ik later nog een locomotiefje bijkopen enz...


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

mvg

Tim
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Hulp nodig bij aankoop startset!

Bericht door Accelerat »

Als je Märklin neemt, dan kun je daar enkel Märklin treinen op laten rijden. Zelf ben ik nooit een voorstander van Märklin geweest omdat het naar mijn mening veel duurder is en je niet met andere merken kunt rijden. Andere treinen op dezelfde baan laten rijden kan alleen als je een digitale set koopt, dit kost dan ook veel duurder.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2626
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Hulp nodig bij aankoop startset!

Bericht door trainfreak »

sncf-sncb schreef:Als je Märklin neemt, dan kun je daar enkel Märklin treinen op laten rijden. Zelf ben ik nooit een voorstander van Märklin geweest omdat het naar mijn mening veel duurder is en je niet met andere merken kunt rijden.
Op een Marklinbaan kan je ook met andere merken rijden hoor.
Veel merken produceren zowel AC als DC modellen.
Ik heb thuis een Marklinbaan en ik heb ook locs van Mehano en Roco.
Voor wagons maakt het trouwens niet uit
sncf-sncb schreef:Andere treinen op dezelfde baan laten rijden kan alleen als je een digitale set koopt, dit kost dan ook veel duurder.
Daarvoor heb je geen digitale set nodig, analoog gaat dat ook, maar dan heb je wel een serieuze baan nodig en geen simpel ovaaltje (maar daar gaat het ook wel op hoor).
En aan een digitale set heb je veel meer plezier denk ik.
Je kan dan al locs met geluid gaan kopen enzo.
Plaats reactie