Miniatur Wunderland

Alles over modelspoor
Plaats reactie
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Miniatur Wunderland

Bericht door Stef »

Dit lijkt mij wel de moeite om eens naar toe te gaan. Iemand die dit al gedaan heeft?

www.miniatur-wunderland.de/
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Miniatur Wunderland

Bericht door Accelerat »

Een vriend van mij is er al eens heen gegaan, hij vond het allesinds helemaal geweldig.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2623
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Miniatur Wunderland

Bericht door trainfreak »

Ik dacht dat Steven daar eens naartoe gegaan was.
Ik ga misschien volgend jaar (maar dat zeg ik al jaren :P )

Ik heb de DVD van MW, en die is echt prachtig!
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Miniatur Wunderland

Bericht door 2012 »

trainfreak schreef:Ik dacht dat Steven daar eens naartoe gegaan was.
Ik ga misschien volgend jaar (maar dat zeg ik al jaren :P )

Ik heb de DVD van MW, en die is echt prachtig!

inderdaad, steven ni alleen trouwens, met drie TB's zijn we voor 3 dagen naar Hamburg gegaan, waarvan één dag compleet gespendeerd aan dat wonderland, is idd de moeite om te zien.
Op mijn site staan een aantal fotos van ginder, de rechtstreekse link is http://www.kpl190.be/modelbouwtreinen/hamburg.htm

Ook de behind the scene tour gedaan, ook wel leuke info da je daar te zien krijgt. We hebben ons daar alvast een ganse dag bezig gehouden, maaltijd genuttigd daar zelfs.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Miniatur Wunderland

Bericht door Steven »

Ik kan enkel bevestigen. Een paar tips
Koop uw ticket vooraf online dat kan u een lange file besparen. (tot 150 min file).
Neem zeker 4u tijd om alles rustig te bezien. Wij hebben drie keer rond geweest en je ziet elke keer nieuwe details. Ze hebben een eigen restaurant alsook een souvenir en modelbouwwinkel.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Miniatur Wunderland

Bericht door Stef »

Ok bedankt voor de reacties, ik zie op de site dat ze samenwerken met bepaalde hotels en dan zou ik een arrangement met VIP ticket nemen. Echter ik krijg nooit resultaat als ik op hun site zoek naar hotels... De planning is om dit in de eerste jaarhelft van 2011 te gaan doen. Ik vermoed dat dan de luchthaven operationeel zal zijn. Enkele jaren later zou ik dan nog wel eens teruggaan wanneer de volgende projecten klaar zijn. 8)

Misschien nog een idee om eerst naar Rotterdam te trekken (railzmini).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2623
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Miniatur Wunderland

Bericht door trainfreak »

Ik ben vorig jaar naar Railz gegaan, het was wel tof, maar enkel daarvoor zou ik zo'n verre trip (van hieruit toch) niet overwegen.
's Ochtends zijn we eerst naar een modelbouwwinkel gegaan (MTE, model trein express), en dan naar het museumdepot van de SSN (echt een aanrader!)

Mijn foto's hebben lange tijd op Picasa gestaan, maar ik heb deze moeten verwijderen omdat ik de plaats nodig had voor andere...
Als er interesse is wil ik ze wel terug uploaden.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Miniatur Wunderland

Bericht door Stef »

Dat mag, als je geen plaats wilt verspillen op picasa of dergelijke, mag je ze ook altijd in een zipfile sturen via 1 of andere host. Je kiest maar :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie