Is Modell-Gleis van Fleischmann nog verkrijgbaar?

Alles over modelspoor
Plaats reactie
Alain N.

Is Modell-Gleis van Fleischmann nog verkrijgbaar?

Bericht door Alain N. »

Beste collega-spoorliefhebbers,

Hoe zit het nu met het Modell-Gleis van Fleischmann? Wordt dat nog verkocht?

Een werknemer van Herman Verschooten vertelde mij in 2010 dat Modell-Gleis niet meer verkocht wordt en uit productie is. Als dat zo is, dan heb ik geen reserveonderdelen meer voor mijn baan. Profi-Gleis is voor mij geen alternatief. En spoor van andere fabrikanten heeft een verschillend (lees: lager) profiel waardoor treinen kunnen ontsporen.

Nog vreemder: het Modell-Gleis staat op de website http://www.fleishmann.de wél beschikbaar voor bepaalde stukken spoor.

Wie geeft uitsluitsel?

(P.S.: Modell-Gleis is een type modelspoorrails uit messing dat 2,7 mm hoog is en zonder bedding al veertig jaar wordt geproduceerd)
Fred Hudson

Re: Is Modell-Gleis van Fleischmann nog verkrijgbaar?

Bericht door Fred Hudson »

Beste Alain N.

Het Modellgleis van Fleischmann werd inderdaad uit productie genomen. Je vindt het echter nog wel in veel modeltreinwinkels, vaak aan uitverkoopprijzen. Ook op internet (ebay, 2dehands, kapaza) zijn er nog grote hoeveelheden te koop. Bezoek ook eens een zogenaamde modeltreinbeurs: je vindt er zeker nog wat je zoekt. Maar biedt in elk geval af op de prijzen.

Grt

Fred Hudson
Alain N.

Re: Is Modell-Gleis van Fleischmann nog verkrijgbaar?

Bericht door Alain N. »

Ik zal dat afdingen zeker doen!

Maar ik kijk ook met zorgen naar het moment dat mijn huidige wissels het gaan begeven... Hopelijk zijn die ook nog te krijgen.
Dick

Re: Is Modell-Gleis van Fleischmann nog verkrijgbaar?

Bericht door Dick »

Ik heb hetzelfde met Roco rails en wissels, mijn baan uit de jaren '80. Roco is mij te vaak van railsysteem veranderd, maar ik ga dat niet allemaal vervangen.
Gelukkig zijn op modelruilbeurzen non wel het één en ander te krijgen. Ik zie daar nog weleens Fleischmann messing rails en wissels liggen en zelfs de voorloper daarvan de blikken rails op kartonnen dwarsliggers.
Ook op internetsites zoals marktplaats is nog veel oud spul te krijgen.
Fred Hudson

Re: Is Modell-Gleis van Fleischmann nog verkrijgbaar?

Bericht door Fred Hudson »

Mag ik nog even toevoegen dat we in het MOBOV-lokaal twee retro-modelbanen opgestapeld hebben met oude Fleischmann-rails: zowel de oudste reeks met holle spoorstaven op kartonnen dwarsliggers, als de reeks met messing-spoorstaven op plastieken dwarsliggers. Kijk voor meer informatie over MOBOV eens naar de webstek www.mobov.be.

Grt

Fred Hudson
Alain N.

Re: Is Modell-Gleis van Fleischmann nog verkrijgbaar?

Bericht door Alain N. »

Bedankt voor de tip, Fred!
Alain N.

Re: Is Modell-Gleis van Fleischmann nog verkrijgbaar?

Bericht door Alain N. »

Ik bezocht gisteren nog eens dit forum en zag jouw bijdrage, gifind. Bedankt voor de tip!
Plaats reactie