onbekende Marklin modellen

Alles over modelspoor
Plaats reactie
Coda01

onbekende Marklin modellen

Bericht door Coda01 »

hallo treinenthousiastelingen,

Ik heb hier een grote verzameling Marklin modeltreinen en sporen gekregen van iemand de er vrij intensief mee bezig was maar van zijn hobby afstand heeft gedaan wegens vertrek naar het buitenland. Zelf kan ik er helaas nog niks mee beginnen maar het lijkt mij als leek toch wel een vrij professionele installatie te zijn.
Echter, als ik rond deze installatie de modellen ingeef op de online catalogus van Marklin.de, krijg ik te lezen dat deze modellen niet bestaan...Ik vermoed dat heel de reeks, bestaande uit volledige wagonsets, bruggen, meters spoor, locomotieven, een soort rangeerstation met "Ferngesteuerte Drehscheibe", allemaal netjes ingepakt in de originele kartonnen doosjes, dateert van rond 2001 maar dat weet ik niet zeker.
Weet er iemand waar je deze artikelnummers kan terugvinden, want ik kan er voor het ogenblik kop nog staart aan krijgen...ik heb ook nog geen idee of ik een en ander zelf wel geïnstalleerd kan krijgen wegens plaatsgebrek...
Bovendien zitten er ook nog Lima, Roco, Piko, Os-kar en Liliput wagons bij. Kunnen die ook op Marklin sporen rijden of kan dat niet?

Je ziet, vragen genoeg...is er iemand die me kan helpen? Dank bij voorbaat!
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: onbekende Marklin modellen

Bericht door 2012 »

alle "vreemde" wagons zullen kunnen rijden op de marklin sporen, (anders om zou niet gaan omdat de niet geisoleerde marklin wielen kortsluiting geven op gelijkstroomsysteem) Ik heb zelf ook veel niet marklin wgons rondlopen op mijn baan. Echter als je een overweg zou gaan installeren die sluit door verbinding via de rails, dan gaat deze overweg open gaan als de "vreemde" wagons de overweg passeren, want die hun wielen zijn geisoleerd.
Johnnytrein

Re: onbekende Marklin modellen

Bericht door Johnnytrein »

Om toch op uw lang geleden gestelde vraag te antwoorden het beste kan je een Kol aanschaffen daarin zal je de meeste Märklin treinen terug vinden of schaf een dvd collection aan.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: onbekende Marklin modellen

Bericht door Bordensteker »

Een Kol ? Wat is dat voor een beest??
Dat heb ik maar eens even opgezocht. Voor een buitenstaander niet evident!

Joachim Koll: Koll’s Preiskatalog. Märklin 00/H0. Koll, 1992, ISBN 3-922164-42-0
Joachim Koll: Wertanlage Märklin, Das Handbuch für Sammler und zur Wertanlage. Augustus Verlag, 2002, ISBN 3-8043-0361-7
Ludwig
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jun 2008, 09:46

Re: onbekende Marklin modellen

Bericht door Ludwig »

Ben je van de omgeving Antwerpen dan kan ik je wel aan een kol katalogus helpen.
Stuur anders eens een mailtje.
luijt050

Re: onbekende Marklin modellen

Bericht door luijt050 »

Of kijk eens hier voor liefhebbersprijzen van de 700 en 800 serie van Märklin: http://www.imarklin.com
Plaats reactie