Welke spoorlijn zou je willen kopen?

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Bartjedj

Re: Welke spoorlijn zou je willen kopen?

Bericht door Bartjedj »

En dan nog op NMBS zagen dat die machines kapot gaan.
Don't send children to do a man's job :mrgreen:

BDJ
celtjan

Re: Welke spoorlijn zou je willen kopen?

Bericht door celtjan »

& ik ga de concurrentie aan op de Luxemburglijn Brussel - Luxemburg - Metz. De Britse Class 221 & 222 diesel HST stellen (Made in Bruges!) Met de nodige infra aanpassingen + homologatie.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Welke spoorlijn zou je willen kopen?

Bericht door HLE 2302 »

celtjan schreef:& ik ga de concurrentie aan op de Luxemburglijn Brussel - Luxemburg - Metz. De Britse Class 221 & 222 diesel HST stellen (Made in Bruges!) Met de nodige infra aanpassingen + homologatie.
gade der ook weer kosten aan gangen ja :mrgreen:
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
oli4tje

Re: Welke spoorlijn zou je willen kopen?

Bericht door oli4tje »

Droom

Als ik genoeg geld zou hebben koop ik wel lijn 59, die ligt hier toch niet ver vandaan. Ineens deftige L-treinen (want sommige zijn er echt slecht aan toe!), en dubbeldekkers als IC! En zeker en vast het aanpassen van verschillende stations, beginnende bij Zwijndrecht!

Op het traject zouden er mogen rijden: I11, M6, HLR 77 & HLE 27

Nu we toch bezig zijn koop ik ineens alle aandelen in de nog aan te leggen Liefkenshoekspoortunnel op en ook lijn 10/1 koop ik over…

Word wakker

Hehe dat was het zo een beetje
MVG
Olivier
Sara Raats
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2006, 21:50
Locatie: HSL 4

Re: Welke spoorlijn zou je willen kopen?

Bericht door Sara Raats »

HSL 4.

ik zou dan een spoor leggen tussen Gooreind en Wuustwezel

en laat er M6, AM96 op rijden
celtjan

Re: Welke spoorlijn zou je willen kopen?

Bericht door celtjan »

celtjan schreef:& ik ga de concurrentie aan op de Luxemburglijn Brussel - Luxemburg - Metz. De Britse Class 221 & 222 diesel HST stellen (Made in Bruges!) Met de nodige infra aanpassingen + homologatie.
Vorige week een tochtje gemaakt bij onze zuiderburen.
Hun AGC's van Bombardier vielen in de smaak.
Deze hybrides (zowel diesel als el. aangedreven) zouden zowel de regionale- & stoptreinen kunnen verzekeren.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Welke spoorlijn zou je willen kopen?

Bericht door Dieselfreak »

Ik zou lijn 162 wel willen. Die loopt dwars door de Ardennen, met alle mooie landschappen. Ik zou er rode klassiekjes en I6-en op laten rijden.

Lijn 132 zegt me ook wel wat. Daar zou ik M2's met 62-ers en ander museummaterieel op laten rijden. 8)
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Welke spoorlijn zou je willen kopen?

Bericht door groentje »

die andere Luxemburgse lijn, de Athus-Meuse, is indrukwekkender, met veel meer kunstwerken (er komen quasi geen bruggen en tunnels voor op de Luxemburglijn) en een nog rustieker landschap. Bovendien is het stuk tussen Namen en Dinant (lijn 154) langs de Maas gelegen.
Plaats reactie