Onderweg in de trein... maar waarheen? Waarvoor?

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Fles

Re: Onderweg in de trein... maar waarheen? Waarvoor?

Bericht door Fles »

trainfreak schreef:Fles, hoe bevalt het eigenlijk om volledig afhankelijk te zijn van het openbaar vervoer?
Prima hoor, ik leef al jaren zo :lol:
En nog iets: 53% van je reisjes doe je voor je treinhobby, get a life :lol:
Hou je stil jij :mrgreen:
thomaslj

Re: Onderweg in de trein... maar waarheen? Waarvoor?

Bericht door thomaslj »

Treinhobby is toch ook sociale contacten denk ik, toch socialer dan sommige hobby's binnenshuis.
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: Onderweg in de trein... maar waarheen? Waarvoor?

Bericht door Kalimero »

Bij mij is het vrij simpel. Ik ben dan ook een echte huismus, als ik al buitenkom is dat meestal per fiets. Mijn werk is iets te ver, daarvoor heb ik geen keuze.
Bijlagen
Verplaatsingen per trein
Verplaatsingen per trein
treinstats.gif (24.97 KiB) 3806 keer bekeken
Galactic

Re: Onderweg in de trein... maar waarheen? Waarvoor?

Bericht door Galactic »

90% Woon-werk-verkeer
10% Uitstapjes met vrouw & kinderen
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Onderweg in de trein... maar waarheen? Waarvoor?

Bericht door Accelerat »

Momenteel:
40% Studie
60% Hobby
...Tja nu is het nog leuk om een OV-studentenkaart te hebben en is het nog speciaal. :lol:
Over enkele weken zal het wel zo zijn:
80% Studie
20% Hobby
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Onderweg in de trein... maar waarheen? Waarvoor?

Bericht door kika »

100% leven: http://www.faz.net/-01md9b (over iemand die statiegeldflessen verzameld en zich daarmee een bahncard100 koopt, en op de trein en in stations leeft)
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Onderweg in de trein... maar waarheen? Waarvoor?

Bericht door Dieselfreak »

Friedhelm W. lebt vom Flaschensammeln in Zügen. Alles Geld, das er damit verdient, bekommt dann die Deutsche Bahn. Für die 3800 Euro teure „Bahncard 100“ muss er täglich zehn Euro Pfand einlösen, was etwa fünfzig Flaschen entspricht. „Das ist zu machen“, sagt er. Sein Rekord liegt bei über vierzig Euro am Tag.
Zijn er dan zoveel lege flessen in de Duitse treinen te vinden? :shock: :lol:
Seit zehn Jahren lebt Friedhelm W. schon in Zügen. Keinen einzigen Tag war er krank. Kranksein kann er sich nicht leisten, er ist nicht versichert
.

Heeft die even geluk zeg. Hij heeft kennelijk een ijzersterk lichaam!
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Onderweg in de trein... maar waarheen? Waarvoor?

Bericht door Robin »

toen ik in december in Keulen was liepen er daar vele personen rond lege flesjes te verzamelen. Ik had net men flesje leeg gedronken en was op weg naar de vuilbak en plots kwam er ene naar mij vriendelijke vragen of hij mijn flesje mocht hebben. Ze zoeken zelfs de vuilbakken af.

Blijkbaar valt er dan toch geld mee te verdienen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Onderweg in de trein... maar waarheen? Waarvoor?

Bericht door groentje »

De meeste drankflessen in Duitsland hebben statiegeld, ook plastic flessen. Daarenboven is er in alle langeafstandstreinen catering aan boord, er worden er dus behoorlijk wat van verkocht.
Fles

Re: Onderweg in de trein... maar waarheen? Waarvoor?

Bericht door Fles »

ook op blikken bier zit 25 eurocent Pfand, en daar lusten de Duitsers er ook wel een stel van :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Onderweg in de trein... maar waarheen? Waarvoor?

Bericht door Dieselfreak »

groentje schreef:De meeste drankflessen in Duitsland hebben statiegeld, ook plastic flessen.
En toch laten ze in Duitsland heel wat flessen rondslingeren? Kan het ze dan niet schelen dat ze daardoor geld verliezen?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Onderweg in de trein... maar waarheen? Waarvoor?

Bericht door groentje »

Je moet ze natuurlijk wel ingeven waar ze verkocht worden. De catering bij DB verkoopt Pepsi, ik heb nog geen enkele stationswinkel Pepsiflesjes zien verkopen. Bij DB zelf geven ze geen geld terug.
En uiteindelijk moet je wel de hele tijd met dat leeggoed rondsleuren. Ik doe dat misschien wel, maar velen zien op tegen de moeite voor maar een paar centen. En dankzij mensen als hierboven raken die flessen toch opgeruimd.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Onderweg in de trein... maar waarheen? Waarvoor?

Bericht door Dieselfreak »

Fles schreef:ook op blikken bier zit 25 eurocent Pfand, en daar lusten de Duitsers er ook wel een stel van :mrgreen:
Er bestond nog niet zo lang geleden een site met allemaal foto's van een man in Duitsland die in zijn woning duizenden lege bierblikken liet rondslingeren. Benieuwd of daar ook statiegeld op zat, indien ja, viel er daar behoorlijk wat te rapen!
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Onderweg in de trein... maar waarheen? Waarvoor?

Bericht door kika »

groentje schreef:Je moet ze natuurlijk wel ingeven waar ze verkocht worden. De catering bij DB verkoopt Pepsi, ik heb nog geen enkele stationswinkel Pepsiflesjes zien verkopen. Bij DB zelf geven ze geen geld terug.
Er zijn inderdaad een hoop winkels/drankenhandels/... waar ze moeilijk doen over welke flesjes ze terugnemen, maar het is ook gebruikelijk dat je gewoon 1 straatje verder loopt waar snackbar x ook pepsi verkoopt of de andere kant van het station staat een kiosk waar club mate wordt verkocht... En diegenen die merk y verkopen nemen bijna allemaal ook gewoon weer merk y aan, maakt niet uit wie het brengt of waar het vandaan komt.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Onderweg in de trein... maar waarheen? Waarvoor?

Bericht door Accelerat »

Wat een dikke zever zeg, statiegeldflessen zijn toch statiegeldflessen... Hier in Nederland heb je gewoon automaten staan die alle statiegeldflessen lusten, dus ik vind het de grootste onzin dat dat daar niet kan.
Plaats reactie