Hebben jullie al sneeuw, Belgskes??

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Hebben jullie al sneeuw, Belgskes??

Bericht door Stef »

Hier in Sint-Niklaas heeft het niet gesneeuwd vandaag. Misschien vannacht nog?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Darko

Re: Hebben jullie al sneeuw, Belgskes??

Bericht door Darko »

Hier in de hoek van vlaams-brabant met limburg en waals-brabant ligt een aardig pakje... dat de nmbs echt moeite heeft met rijden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Hebben jullie al sneeuw, Belgskes??

Bericht door Steven »

In het westen van Vlaams Brabant ligt er 12 cm (in mijn tuin gemeten).
reiziger123
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 mei 2009, 21:01

Re: Hebben jullie al sneeuw, Belgskes??

Bericht door reiziger123 »

Weet iemand of het morgen mogelijk zal zijn om te langlaufen in Gouvy?
Vandaag was het gesloten. Is er nog veel sneeuw gevallen in de Ardennen?
Darko

Re: Hebben jullie al sneeuw, Belgskes??

Bericht door Darko »

Dat we sneeuw hebben zullen ze in duitsland nu wel weten! *grijns*

vandaag 2 icetreintjes in panne gevallen in leuven :p 1 naar frankfurt en 1ne van frankfurt
Fles

Re: Hebben jullie al sneeuw, Belgskes??

Bericht door Fles »

In het Sauerland reed alles gewoon volgens plan hoor, voor zover ik de afgelopen dagen meeegemaakt heb :) En daar lag toch ook 10-15 cm.
Fles

Re: Hebben jullie al sneeuw, Belgskes??

Bericht door Fles »

J'Accuse....

Alles leuk en aardig, maar we zien nu dat er op de VIERDE van de DRIE-EN-NEGENTIG dagen die de winter lang is, al naar de laatste noodmaatregelen gegrepen moet worden. Ik weet het niet hoor, maar al die leuterpraat van "we zijn er klaar voor" ligt al LANG op de bodem van de vuilcontainer. En we zijn nog geen week onderweg. Wat verwacht je nou van ons, reizigerspubliek? Begrip? Vergeet het. Geduld? Vergeet het.

Hier gebeurt precies waar ik, en met mij iedereen die er langer dan een kwart seconde over nagedacht heeft, ZO bang voor was. De reality slap. Mja, ik en de sceptici met mij hebben gelijk gekregen. Joepie. Wat is het waard? Geen stuiver, alles staat stil en blijft stil staan. En God wat zijn DIT toch extreme omstandigheden die NIEMAND ooit had kunnen voorzien. Bla bla bla. Bla. Leuter maar raak zolang je wilt, maar voor dit falen kan gewoon geen enkel begrip meer bestaan. En dan is het pas 4 december. Diep, diep droevig.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Hebben jullie al sneeuw, Belgskes??

Bericht door Kristofke »

Over wat heb je het nu eigenlijk?

Die bejaarde die tijdens de ochtendspits verdwaald was op een overweg waardoor in West en Oost Vlaanderen de spits in de soep liep.

Of heb je het over die gesprongen waterleiding van een brug boven het spoor waardoor een belangrijke as onbruikbaar was en waardoor in de namiddag ook een pak treinen die niet in Brussel zijn geraakt ook niet konden terugrijden.

Ja idd, dat was allemaal zeer voorspelbaar hoor.

Hadden die twee zaken zich niet voorgedaan (inclusief die Benelux die 2 uren lang een spoor bezet heeft in de NZV) dan had het een redelijk "normale" spits geweest en was de trein een beter alternatief dan de auto, net zoals dat de dagen voordien wel het geval was.
Fles

Re: Hebben jullie al sneeuw, Belgskes??

Bericht door Fles »

ik heb het eigenlijk hoofdzakelijk over het totale onvermogen van NS en Prorail om ook maar IETS te beginnen tegen winterse omstandigheden. Terwijl men zich nog geen twee maand geleden zo hard op de borst roffelde dat "men er ditmaal helemaal klaar voor was" etc. Beweringen waarvan iedereen overigens toen al zag van "ermmm? Doe dit nou niet -O- "
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Hebben jullie al sneeuw, Belgskes??

Bericht door AlexNL »

* Is het eens met wat Fles te melden heeft

Dat men vorig jaar verrast werd door de hevige winter na een flinke tijd van relatief zachte winters kan ik me nog enigszins voorstellen. Dat al het materieel wat de laatste 15 jaar is aangeschaft kennelijk is gebouwd voor Italië/Spanje-achtige weerstypen vind ik al twijfelachtig maar kan ik me nog voorstellen met alle rapporten over "De aarde wordt steeds warmer en dit is onomkeerbaar en allemaal onze schuld" in het achterhoofd (die nu onzin blijken te zijn).

Dat we in 2010 nog geen week sneeuw hebben en het Nederlandse spoorland alweer tot stilstand komt is gewoon too much. ProRail heeft 10 maanden de tijd gehad om zich voor te bereiden en klopt zich op de borst dat het allemaal gelukt is, maar zaterdag jl. is gewoon het tegendeel bewezen.

Leuk dat er 2300 wissels helemaal klaar zijn voor de winter, maar als er vervolgens alsnog bij bosjes wissels uitvallen schiet dat niet op. Geweldig prachtig mooi dat de elektrische installaties van veel treinen zijn gefixt of geheel vervangen, maar als je nieuwste materieel - waarvan de uitrol zelfs nog loopt - overal strandt en niet eens een fly-over op kan is het gewoon ouderwetse meuk. Gelijkvloerse meuk, maar nog steeds meuk.

En wij als reizigers hebben het maar te slikken... we moeten toch naar ons werk, en op de wegen is het ook een chaos. Thuiswerken is voor slechts een deel van ons mogelijk, lang niet voor iedereen, dus we moeten alsnog het koekblik op rubberbanden of de banaan op stalen wielen in.

Ik krijg genoeg van dit gefaal.. kan ÖBB-Infrastruktur ProRail niet overnemen? Zij hebben meer dan genoeg ervaring met sneeuw...
celtjan

Re: Hebben jullie al sneeuw, Belgskes??

Bericht door celtjan »

In 't westen is het al een aantal uren aan 't regenen. & + temperaturen.
Wegen zijn terug vlot te berijden.
De vriesdiensten zijn ventillatie diensten geworden.
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Hebben jullie al sneeuw, Belgskes??

Bericht door kika »

celtjan schreef:De vriesdiensten zijn ventillatie diensten geworden.
Zijn ze het wegdek aan het opdrogen??
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Hebben jullie al sneeuw, Belgskes??

Bericht door groentje »

Hier ook. Ik mis de sneeuw :cry:
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Hebben jullie al sneeuw, Belgskes??

Bericht door Dieselfreak »

AlexNL schreef:Dat men vorig jaar verrast werd door de hevige winter na een flinke tijd van relatief zachte winters kan ik me nog enigszins voorstellen. Dat al het materieel wat de laatste 15 jaar is aangeschaft kennelijk is gebouwd voor Italië/Spanje-achtige weerstypen vind ik al twijfelachtig maar kan ik me nog voorstellen met alle rapporten over "De aarde wordt steeds warmer en dit is onomkeerbaar en allemaal onze schuld" in het achterhoofd (die nu onzin blijken te zijn).
Telkens weer eens alles in het honderd loopt door een strenge winter zeggen ze: "vólgende winter zal dat niet gebeuren, we zullen ons erop voorbereiden." Maar zelfs als ze zich voorbereid hebben op extreem winterse toestanden, volgen er vaak toch weer acht of tien winters die geen of nauwelijks echt winterweer met zich meebrengen. Tegen dat er dan weer een, twee of drie strenge winters zijn, zijn ze dat allemaal weer ontwend en beginnen de problemen van voren af aan. Die cirkel herhaalt zich tot in het oneindige. We zouden eens een stuk of tien échte winters op een rij moeten krijgen, dán zouden ze pas écht maatregelen nemen om dergelijke problemen te voorkomen.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie