bwa ben je nu ni wa aan het overdrijven?Concurrent schreef:Amper 12 loc's en dan nog maar 10 effectief in belgie en dan nog zulke gevallen tegenkomen wil wel is weten hoeveel procenten het bij de NMBS het geval is
Seingevers aan het doorslaan????
Re: Seingevers aan het doorslaan????
dus na 2 gele reed de machinist op zo' n wijze, dat hij niet kon stoppen voor het volgende sein ?Concurrent schreef:Verleden week zaterdag reden wij rond 10 uur voor bilzen door een rood beheerd stopsein!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nee niets verkeerd gedaan, vorig sein was groen en we zijn dus van groen op rood gereden.Seingever gebeld , die zei dus dat het weer niet kon...
Verleden week in Aarschot bij nog een andere machinist van DLC , normaal moest hij een groen sein krijgen met een lichtcijfer 4 , maa rin plaats daarvan was het vorige sein 2 geel en dus het sein vlak voor de wissel enkel groen...Infrabel medewerkers waren aan het spoor bezig dat dus de machinist moest oprijden en claxoneerde dus langs alle kanten met een noodremming tot gevolg.Toch nu bleek dat de wissel richting Heist op Den berg lag...Ok na de noodremming gebeld naa de seingever , infrabel ter plaatse gekomen , de instructeurs van DLC...Infrabel beweerde dat de machinist door rood was gereden.Datacord uitgelezen , inderdaad klopte het niet , want het sein was groen.Dus niets rood...Toen zeiden ze , dat de 4 er onder wel gebrand zou hebben.Dat kan eigenlijk ook niet want de wissel lag verkeerd...
Nu vraag ik mij ook eens af of dat bij passagiers en cargotreinen van de NMBS zelf ook gebeurd want ik vind het maar raar allemaal
zelfs al zie je in de verte een groene na 2 gele, je moet nog altijd rekening houden met een lichtcijfer, dus max 40 per uur, en dan kan je voor het sein stoppen (zo leren ze dat toch bij de nmbs)
Re: Seingevers aan het doorslaan????
hehe idd maar dat wou ik hier niet aan toevoegenTransalp schreef:dus na 2 gele reed de machinist op zo' n wijze, dat hij niet kon stoppen voor het volgende sein ?Concurrent schreef:Verleden week zaterdag reden wij rond 10 uur voor bilzen door een rood beheerd stopsein!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nee niets verkeerd gedaan, vorig sein was groen en we zijn dus van groen op rood gereden.Seingever gebeld , die zei dus dat het weer niet kon...
Verleden week in Aarschot bij nog een andere machinist van DLC , normaal moest hij een groen sein krijgen met een lichtcijfer 4 , maa rin plaats daarvan was het vorige sein 2 geel en dus het sein vlak voor de wissel enkel groen...Infrabel medewerkers waren aan het spoor bezig dat dus de machinist moest oprijden en claxoneerde dus langs alle kanten met een noodremming tot gevolg.Toch nu bleek dat de wissel richting Heist op Den berg lag...Ok na de noodremming gebeld naa de seingever , infrabel ter plaatse gekomen , de instructeurs van DLC...Infrabel beweerde dat de machinist door rood was gereden.Datacord uitgelezen , inderdaad klopte het niet , want het sein was groen.Dus niets rood...Toen zeiden ze , dat de 4 er onder wel gebrand zou hebben.Dat kan eigenlijk ook niet want de wissel lag verkeerd...
Nu vraag ik mij ook eens af of dat bij passagiers en cargotreinen van de NMBS zelf ook gebeurd want ik vind het maar raar allemaal
zelfs al zie je in de verte een groene na 2 gele, je moet nog altijd rekening houden met een lichtcijfer, dus max 40 per uur, en dan kan je voor het sein stoppen (zo leren ze dat toch bij de nmbs)
ik heb onlangs in aalter nog kunnen stoppen voor een bediend sein nadat ik een groen had gekregen (2 gele groen rood was de volgorde), wel vermelden dat het materieel 13 +i11 was
Re: Seingevers aan het doorslaan????
Concurrent schreef:
Verleden week in Aarschot bij nog een andere machinist van DLC , normaal moest hij een groen sein krijgen met een lichtcijfer 4 , maa rin plaats daarvan was het vorige sein 2 geel en dus het sein vlak voor de wissel enkel groen...Infrabel medewerkers waren aan het spoor bezig dat dus de machinist moest oprijden en claxoneerde dus langs alle kanten met een noodremming tot gevolg.Toch nu bleek dat de wissel richting Heist op Den berg lag...Ok na de noodremming gebeld naa de seingever , infrabel ter plaatse gekomen , de instructeurs van DLC...Infrabel beweerde dat de machinist door rood was gereden.Datacord uitgelezen , inderdaad klopte het niet , want het sein was groen.Dus niets rood...Toen zeiden ze , dat de 4 er onder wel gebrand zou hebben.Dat kan eigenlijk ook niet want de wissel lag verkeerd...
Als DLC van Aken naar Antwerpen rijdt, moeten ze idd aan de Y Oost Aarschot een lichtcijfer 4 krijgen om via L16 naar Heist op Den Berg te rijden. Dus als de wissel effectief naar Heist op Den Berg lag zoals je zegt, dan moet het lichtcijfer 4 gebrand hebben. Dit kun je natuurlijk niet nagaan op de datarecord, want een groen sein (al dan niet met een lichtcijfer) geeft altijd een negatieve impuls (behalve bij gestoorde krokodil natuurlijk). Als hij die negatieve impuls ontvangen heeft, dan is hij idd geen gesloten sein voorbijgereden.
Wat jij zegt dat hij eerst 2 geel kreeg en dan groen (al dan niet met 4) is toch normaal, na 2 geel kan je alles krijgen. Meer nog, die bestuurder moest stoppen toen hij zag dat het lichtcijfer 4 gedoofd was want dan moest hij zich als miszonden beschouwen en gaan bellen... Maar volgens mij moet het lichtcijfer gebrand hebben want je zegt dat de wissel naar Heist op Den Berg lag...
Iedereen wil graag op uur gedaan hebben niet ? Dus iedereen gelijk voor de wetConcurrent schreef:Ok , maar dat ze dan gewoon gezegd hadden , dat het een storing was en hup basta.Nu hebben ze daar een discussie van 4 uur staan voeren ...
En we hebben eens gepoolst , als wij van dlc willen vertrekken is er meestal één van de nmbs die nog per se voor ons neus wil vertrekken.En als je het dan vraagt aan de mannen van B-cargo enzo...Die zeggen net hetzelfde maar dan over DLC , dus die klacht moet ik ook intrekken
En ook je weet ook niet of die cargo al een vertraging heeft he. Sommige cargo's hebben uren vertraging dus alee ja.
het veiligste da je kan doen is het volgende, 2 gele? eenvoudig zien da je altijd kan stoppen, ook al merk je da sein open is, ik begin altijd maar gas bij te geven als ik de impuls heb gekregen van het sein. eerst men eigen veiligeheid en die van mijn trein al de rest kan wachten. in zulke situaties is het woord tegen woord, op seinhuis gaan ze uw registratietoestel in twijfel trekken en jij trekt hun handelingen in twijfel.Concurrent schreef:Volgens mij heb ik het weer beetje verkeerd uitgelegd :
Dus we rijden naar Aarschot,we willen naar Heist Op Den Berg.Eerst krijgen we 2 geel , en het volgende sein zou dus groen of 2 gele moeten geweest zijn met het lichtcijfer 4.Nu de machinist zag de mannen van infrabel op de wissel naar Heist Op Den Berg staan en heeft dus noodremming gegoven en hij dacht dus ook dat de 4 eronder brande.Want hij met het gedacht dat hij dus die wissel zou oprijden wat uiteindelijk dus niet zo was.De wissel lag dus rechtdoor richting leuven op aan...De machinist stond nog net na de krokodil stil, en toen hij dus de zaak eens goed bekeek , zag hij ook det de 4 niet brande onder het sein.
Seingever gebeld , en die beweerde dus dat het sein , waar hij net door stond op rood had gestaan...Nu is de vraag , de vorige waren 2 geel , dus het sein had rood kunnen staan , maar volgens de machinist en de datacord , stond het sein dus degelijk op groen!Maar volgens infrabel stond het sein dus op rood.En nader gehoord te hebben zei infrabel als het op groen ahd egstaan dat de 4 zeker had gebrand! Maar dan moet er wel iets mis zijn gelopen met de wissel!
Ik hoop dat het nu duidelijker is want ik kan zelf niet meer aan de vorige teksten uit
jij bent alleen, op het seinhuis zijn ze meestal met meer, dus woord tegen woord!! wie wint?