Het eeuwige comentaar op DLC

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22550
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

dat gedeelte begrijp ik wel, maar als dlc de boeken neerlegt staat er een andere klaar en das de andere visie. Momenteel de klok terugdraaien gaat niet echt meer vrees ik. Dus door uitspraken te doen dat dlc fait mag gaan win je dus niet :( We moeten er gewoon trachten voor te zorgen dat we ons functie beschermen, dat we niet onze jobinhoud te grabbel gooien.
Nonkelronnie

Bericht door Nonkelronnie »

Raf schreef: Het enigste wat bij bij privé primeert is geld en voor de rest niks.
Welkom bij het kapitalisme.
Rekeningen moeten betaald worden ee, de tijd dat de overheid achter je stond om alle financiele putten te vullen is voorbij.
Verlieslatende bedrijven doen iets niet goed, en moeten dus ook niet kunstmatig in stand gehouden worden, want daarmee wordt de oorzaak van het probleem niet aangepakt
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Liever Geld dan geen geld , He B-cargo :P
edje

Bericht door edje »

paljas schreef:Hopelijk gaat DLC rap failliet!
Dus jij hoopt dat mensen hun baan verliezen
Dus jij hoopt dat mensen daardoor in problemen komen.
Dus jij wenst een ander veel ellende.
Dus jij denkt nog ouderwets (B-cargo is de enige goede vervoerder
Dus jij slaapt nog

Zodra De franzen Railion hebben gevonden, zul je merken dat B-Cargo compleet overbodig is.
paljas

Bericht door paljas »

edje schreef:
paljas schreef:Hopelijk gaat DLC rap failliet!
Dus jij hoopt dat mensen hun baan verliezen
Dus jij hoopt dat mensen daardoor in problemen komen.
Dus jij wenst een ander veel ellende.
Dus jij denkt nog ouderwets (B-cargo is de enige goede vervoerder
Dus jij slaapt nog

Zodra De franzen Railion hebben gevonden, zul je merken dat B-Cargo compleet overbodig is.
Tjah, ik zit nu eenmaal bij de NMBS. Ik heb mn postje daar vast en ze kunnen me die niet meer afnemen. Dus hoe minder kapers op de kust, des te beter voor mij. Spijtig om te zeggen, maar ja: ik hoop dus echt dat die mannen en hun eventuele opvolgers zo rap mogelijk uit mn zicht zijn. Egoïstisch? Misschien wel ja! Maar niet mijn probleem. Minder concurrentie kan maar in mijn voordeel zijn. DLC in het WC!

PS: En ik ben klaarwakker hoor!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22550
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

vind het egoisme in dit berichtje hierboven wel jammer eerlijk gezegd :(
en is eigenlijk een algemene tendens, ik ik ik en de rest den boom in. wie doet hier nog iets zonder eigenlijbelang? wie wil hier nog gewoon is een vriendendienst doen? wie doet er nog iets voor een ander zonder bijbedoeling? heel die maatschappij is hier zo ziek op da vlak. sorry kheb het lastig met zulke dingen te lezen.

Ik werk ook bij de nmbs maar zo een haatgevoel tov die andere firma heb ik niet. je zegt zelf dat je een vaste post hebt da niemand die u kan afpaken maar voor de rest reageer je precies alsof je morgen op straat staat zou kunnen staan. mag ik dan de vraag stellen of je ooit in de prive gewerkt hebt?
Nonkelronnie

Bericht door Nonkelronnie »

Ik heb mn postje daar vast en ze kunnen me die niet meer afnemen. Dus hoe minder kapers op de kust, des te beter voor mij.
De vraag is: Hoe serieus moeten we iemand nemen die geen 3 zinnen kan schrijven zonder zichzelf tegen te spreken
Steven schreef:vind het egoisme in dit berichtje hierboven wel jammer eerlijk gezegd :(
heel die maatschappij is hier zo ziek op da vlak. sorry kheb het lastig met zulke dingen te lezen.
Ik volg je hier volledig in. Het is intriest wat deze paljas hier neerschrijft.
Gelukkig blijft het bij zielige enkelingen, met een enorm egoïstisch wereldbeeld.
Raf

Bericht door Raf »

Steven schreef:dat gedeelte begrijp ik wel, maar als dlc de boeken neerlegt staat er een andere klaar en das de andere visie. Momenteel de klok terugdraaien gaat niet echt meer vrees ik. Dus door uitspraken te doen dat dlc fait mag gaan win je dus niet :( We moeten er gewoon trachten voor te zorgen dat we ons functie beschermen, dat we niet onze jobinhoud te grabbel gooien.
Dat is het nu net: bij DLC wordt de jobinhoud te grabbelen gegooid.
Bij de NMBS zal je als TB ook als TB ingezet worden en voor niks anders.

Bij DLC is de jobinhoud ZEER ruim. Als TB moet je vertrouwensonderzoeken aan treinen kunnen uitvoeren (als je dan iets afkeurd moet je het liefst nog even herstellen voor vertrek), je moet olie en zand bijvullen op de lok, liefst nog even als het kan in België Nederland en Duitsland (en dan bedoel ik niet de grensbaanvbakken)kunnen rijden, even tussendoor nog een cursist opleiden, rangeerderke
spelen,...

De meeste TB's bij DLC zijn bang om hun job te verliezen en houden daarom hun mond en laten maar over zich af walsen. Nog een geluk dat de 3 vakbonden gemerkt hebben dat er bij DLC een haar in de boter zit.
Als er bij de NMBS een scheet gelaten wordt is het staking. Dit is ook niet altijd de juiste oplossing, maar toch beter dan over zich af laten walsen.
paljas

Bericht door paljas »

1ste:

Ik ben zeker van mn postje en hoe minder concurrentie, hoe minder die clowns van in de Frankrijkstraat ons willen "productiever" maken.

2de:

Egoïstisch, beetje wel ja. Maar kheb wel al geleerd ondertussen dat een gezonde portie egoïsme niet overbodig is. Dus niet beginnen zeveren dat ik hier al direct DLC zou beginnen saboteren hé mannekes.

3de:

JA, ik heb al ooit in de privé gewerkt en waarschijnlijk wel harder of de meeste. (en denk ook wel dat ik geregeld ook wel harder werk dan de gemiddelde TB of TBG) Vooral die TBG's hebben een bedenkelijk niveau van opleiding!!!!

...trouwens... 3x mezelf tegenspreken? waar dan?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22550
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

een nmbs treinbestuurder moet ook dergelijke dingen kunnen, toen ik met reeks 51 reed, moest ik die zelf tanken, zelf water geven, op de rangeerdienst op de vroege shift moest ge u loc een klein onderhoud geven, zelf depannage uitvoeren ook, gisteren in de vorming van vorst nog mijn remmen mogen herstellen, eenvoudige dep. maar ge moet het wel kunnen. bij de nmbs zijn er ook treinbestuurders die meer kennen dan een grensbaanvak dus daarin ook geen verschil, leerlingbestuurder zoals het bij ons noemt volgen wij ook op, mensen op de goederen moeten ook al is loshaken en vasthaken (zeker als ze naar NL rijden dacht ik), dat zijn de dingen die europees vastliggen of dacht je dat iedere spoorwegmaatschappij nog zomaar zijn eigen ding kan doen.


dus het grote verschil zit hem in uw laatste punt, die onzekerheid de kleinschalligheid van de firma die het net dat anders maakt
Raf

Bericht door Raf »

Steven schreef:
55erke schreef:Waarom zou DLC falliet moeten gaan? Welk voordeel kunt ge daar nu uithalen?

Groeten
Johan
wij als individu geen enkel al denken er sommige er hier anders over :-)
Ik ben eens benieuwd hoe jullie gaan reageren als de privé het werk voor jullie snuit wegneemt :?

Trouwens ik ben er zeker van dat ze in de Franfrijkstraat zéér geïnteresseerd zijn in hoe DLC te werk gaat. Het zou hun wel eens op ideeën kunnen brengen :idea:

En als men bij DLC de jobinhoud van een Tb blijft uitmelken, dan gaat dat zeker ook gevolgen hebben voor het rijdend personeel van de NMBS.
paljas

Bericht door paljas »

Quote Steven: dus het grote verschil zit hem in uw laatste punt, die onzekerheid de kleinschalligheid van de firma die het net dat anders maakt.

Ik heb de minste zorgen ivm hun kleinschaligheid en dat ze meer kunnen. Vooral DLC kan mij gestolen. Het meeste waarmee wij minimale "rekening" houden, zijn firma's zoals Ducheine en Strukton. Maar gelijk hoe je het ook draait of keert, aan mijn statuut komen ze niet. Enkel voor de nieuwelingetjes kan het wat wijzigen.
Laat de privé maar flexibel zijn zoveel ze willen.... We hebben het al genoeg gezien: die mannekes graven hun eigen graf. Want hoe meer ze moeten kunnen, hoe meer ongelukken. En spijtig genoeg moeten er daarbij ook doden vallen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22550
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Raf schreef:
Steven schreef:
55erke schreef:Waarom zou DLC falliet moeten gaan? Welk voordeel kunt ge daar nu uithalen?

Groeten
Johan
wij als individu geen enkel al denken er sommige er hier anders over :-)
Ik ben eens benieuwd hoe jullie gaan reageren als de privé het werk voor jullie snuit wegneemt :?

Trouwens ik ben er zeker van dat ze in de Franfrijkstraat zéér geïnteresseerd zijn in hoe DLC te werk gaat. Het zou hun wel eens op ideeën kunnen brengen :idea:

En als men bij DLC de jobinhoud van een Tb blijft uitmelken, dan gaat dat zeker ook gevolgen hebben voor het rijdend personeel van de NMBS.
mmm jij ziet het allemaal iets te snel gaan, hoelang is dlc actief? hoeveel % van de transporten doen ze ondertussen? de markt is groeiende. de nmbs speelt momenteel naar nieuwe personeelsleden al haar troeven uit (kijk maar op de site) spoorwegen is nu eenmaal een branche waar te weinig volk voor gevonden wordt (was al zo voor dlc). de echte concurrentie zit bij die firma's die meer betalen, jongeren willen de job ni echt doen lijkt het.
dus eerst al zien da we alles kunnen laten rijden zoals het moet. we zouden eerder is voor het probleem kunnen staan van te weinig bestuurders de komende jaren voordat we ons zorgen moeten maken over de concurrentie die trouwens met dat zelfde probleem zit
Raf

Bericht door Raf »

Steven schreef:een nmbs treinbestuurder moet ook dergelijke dingen kunnen, toen ik met reeks 51 reed, moest ik die zelf tanken, zelf water geven, op de rangeerdienst op de vroege shift moest ge u loc een klein onderhoud geven, zelf depannage uitvoeren ook, gisteren in de vorming van vorst nog mijn remmen mogen herstellen, eenvoudige dep. maar ge moet het wel kunnen. bij de nmbs zijn er ook treinbestuurders die meer kennen dan een grensbaanvak dus daarin ook geen verschil, leerlingbestuurder zoals het bij ons noemt volgen wij ook op, mensen op de goederen moeten ook al is loshaken en vasthaken (zeker als ze naar NL rijden dacht ik), dat zijn de dingen die europees vastliggen of dacht je dat iedere spoorwegmaatschappij nog zomaar zijn eigen ding kan doen.


dus het grote verschil zit hem in uw laatste punt, die onzekerheid de kleinschalligheid van de firma die het net dat anders maakt
Er is nog een verschil: als jullie als Tb iets tegenkomen wordt de maximale dienstlengte nog in acht genomen. Dat is bij DLC dus ook ondenkbaar. Daar wordt er gewerkt tot het klaar is en NIET tot de 9uur dienst erop zit.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22550
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

hehe ok das juist al is da te zien hoor, de ene keer werkt de permantie beter als de andere keer (ook daar heb ge goei en slechte in gelijk in elke job), kheb ook al diensten gehad da ik over men uren ging en echt ni afgelost geraakte en ik geen andere keuze had dan gewoon doen wat er moest gebeuren hoor
Gesloten