Het eeuwige comentaar op DLC

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

effe vermelden dan belgie nog steeds meer km spoor heeft dan nederland ongeacht dat nederland groter is dan belgie, dit effe terzijde om te verduidelijken dat het meer km spoor dus ook een iets groter bedrijf al gevolg heeft, veel te groot kan ook, maar daar ga je mij ni horen van spreken. ik spreek eerder van verhuizen van mensen, er zijn nog steeds functies waar mensen tekort zijn en andere waar we er te veel van hebben
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Yup. De NMBS heeft dus niet zozeer volk teveel, als wel verkeerd volk, omdat ze niet de juiste opleiding hebben, en/of niet op de juiste plaats zitten. Een grondige reorganisatie voor de NMBS is dan ook een must. Het is echter maar de vraag of je zomaar iemand die 20 jaar met zijn duimen heeft moeten draaien, zal kunnen overtuigen om opeens te gaan werken in een heel andere sector dan waar hij was voor aangenomen...
Overigens, dat de NMBS niet mag worden geprivatiseerd, omdat er teveel gespecialiseerde jobs zijn, is de grootste nonsens die ik al hoorde. Er zijn zeker argumenten tegen privatisering, maar dit is quatsch. Zowat elk groot bedrijf doet aan outsourcing voor die gespecialiseerde taken, ik denk aan publiciteit, ICT, bouwen, onderhoud, schoonmaken, kortom: alles wat niet tot de kerntaken van dat bedrijf hoort. Alleen de NMBS zou alles moeten doen, omdat het te gespecialiseerd is. Er bestaan nochtans voldoende bedrijven die deze moeilijke taken zonder problemen aankunnen...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ICT, onderhoud (van gebouwen en treinen zelf ook deels) is al uitbesteed hoor, zelfs het overbrengen van treinbestuurders tussen depot en werkplaats (vice versa) gebeurd heden door een externe firma
Nonkelronnie

Bericht door Nonkelronnie »

paljas schreef: EDIT: Nonkelronnie: Bij nader onderzoek veronderstel ik dat je nog maar een studentje bent. En dus zoals Steven zei: De beste stuurlui staan aan wal, dus hou nu maar je snaveltje toe!!!
Ik ben sinds gisteren contractueel gebonden aan een internationaal bedrijf die software levert aan wereldbanken.
Dus je neerbuigend toontje over 'studentje' is enerzijds onterecht, en anderzijds staat zo'n toontje me helemaal niet aan van een luie werknemer die bang is dat ie ooit zal moeten presteren.

PALJAS!
Sander

Bericht door Sander »

Raf schreef:Als er nog véél van die bedrijven als DLC gaan komen die het onderste uit de kan gaan halen van materieel
Tsja, de 55'ers zijn natuurlijk hartstikke modern met het comfort dat vergelijkbaar is met de Pullman-rijtuigen bij de RhB :wink: .
Laatst gewijzigd door Sander op 28 jul 2006, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Sander

Bericht door Sander »

Raf schreef:Ik ben eens benieuwd hoe jullie gaan reageren als de privé het werk voor jullie snuit wegneemt :?
En dat is dus juist het probleem van alle mensen die tegen DLC, R4C, ACTS und so weiter zijn: angst.
Sander

Bericht door Sander »

paljas schreef:EDIT: Nonkelronnie: Bij nader onderzoek veronderstel ik dat je nog maar een studentje bent. En dus zoals Steven zei: De beste stuurlui staan aan wal, dus hou nu maar je snaveltje toe!!!
Man man man, wat zit je toch weer op een hoog niveau te discuseren... :roll: Als de NMBS dan wel zo'n geweldig bedrijf is, mag ik je er dan stilletjes op wijzen dat de NMBS een loc wil gaan bestellen die maar beperkt inzetbaar is, terwijl DLC met haar dieseltjes door heel Europa kan tuffen? Heb je lijn 24 al wel eens meegemaakt, met het tempo van paard en wagen en een capaciteit van een enkelsporige spoorlijn? Zelfs B Cargo laat lijn 24 links liggen en gaat met haar treinen door Nederland rijden! En wat zullen die Nederlanders lachen als die een goed alternatief hebben op de Antwerpse haven en lijn 24: de Rotterdamse haven en de Betuweroute waarop wél 120 km/h gereden kan worden.

Ohja, speciaal voor onze NMBS-vrienden: in september starten zowel Railion Nederland, als de SNCF en R4C nieuwe diensten in België, zonder dat B Cargo er ook maar aan te pas komt. In december gebeurd mogelijk hetzelfde met ACTS Nederland en ERS Railways (ook al Nederlands).
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Ik vind het gewoon kinderachtig, ieder bedrijf maakt fouten, ok de 1ne al wat meer dan de andere, maar is dat de reden om over DLC te klagen, neen integendeel. Ik ben een grote fan van de NMBS maar DLC doet het in het goederen verkeer veel beter dan B cargo, voor reizigerstreinen daar hebk geen opmerkingen tegen daar mag de NMBS alles mee doen.
Ma stopt met dat gezever en laten we in de toekomst kijken.
Da is mijn mening er over.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Sander schreef:
paljas schreef:EDIT: Nonkelronnie: Bij nader onderzoek veronderstel ik dat je nog maar een studentje bent. En dus zoals Steven zei: De beste stuurlui staan aan wal, dus hou nu maar je snaveltje toe!!!
Man man man, wat zit je toch weer op een hoog niveau te discuseren... :roll: Als de NMBS dan wel zo'n geweldig bedrijf is, mag ik je er dan stilletjes op wijzen dat de NMBS een loc wil gaan bestellen die maar beperkt inzetbaar is, terwijl DLC met haar dieseltjes door heel Europa kan tuffen? Heb je lijn 24 al wel eens meegemaakt, met het tempo van paard en wagen en een capaciteit van een enkelsporige spoorlijn? Zelfs B Cargo laat lijn 24 links liggen en gaat met haar treinen door Nederland rijden! En wat zullen die Nederlanders lachen als die een goed alternatief hebben op de Antwerpse haven en lijn 24: de Rotterdamse haven en de Betuweroute waarop wél 120 km/h gereden kan worden.

Ohja, speciaal voor onze NMBS-vrienden: in september starten zowel Railion Nederland, als de SNCF en R4C nieuwe diensten in België, zonder dat B Cargo er ook maar aan te pas komt. In december gebeurd mogelijk hetzelfde met ACTS Nederland en ERS Railways (ook al Nederlands).
Over die nieuwe treinen heb ik jammer genoeg andere info, Nmbs zou wel betrokken zijn en daarenboven komen er ook nog nieuwe treinen richting duisburg, bovenop de al bestaande trajecten.Meer los ik niet want dat doe jij ook niet. Open kaart spelen met u leidt toch tot niks, zie onze vorige aanvaring. En ik daag je uit om loonbriefjes te verzamelen van alle Belgische en nederlandse spoorvrachtvervoerders. Eens kijken of je dan nog veel praats hebt met uw kapitalistische asociale mentaliteit. Ik zal (samen met paljas?) blijven in de verf zetten dat je bij Dlc meer moet werken voor minder geld. (ik durf te wedden dat ns ook meer betaalt dan die nederlandse privebedrijven) Dus je moet zot zijn om daar bij te solliciteren als de nmbs ook treinbestuurders aanvaardt. Zeker als je niet in antwerpen woont.(dlc plaatst niet over want ze bestaan alleen maar in antwerpen natuurlijk) Ik heb niks tegen de dlc werknemers, maar ik vind ze niet van de slimste om redenen hierboven aangehaald. Aan hen zou ik zeggen: start een vakbond en kom op voor je rechten en eis dezelfde voordelen als bij de nmbs. LAAT JE NIET DOEN Voor mij hoef je dit niet te doen, want zoals paljas al zei, ik heb ook een vast statuut en ben dus zeker van mijn werk. Angst heb ik dus zeker niet, zoals jij onterecht suggereert. Desnoods ga ik binnen 20 jaar op een bureau gaan zitten, om mijn bioritme weer op orde te zetten.

Trouwens, volgens info stijgt ook richting Frankrijk (Frethun en Duinkerke) het aantal treinen voor nmbs. In samenwerking met de sncf. Samenwerken kan dus.... maar blijkbaar niet met privebedrijven? Ik vraag me af waarom niet alle spoorbedrijven hetzelfde loon naar werken geven. Geef me eens een duidelijk antwoord op die laatste vraag Sander, en draai niet om de pot met machopraat die niet gestoeld is op juiste info....
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Het niveau stijgt zeker niet. Als ik voor de keuze zou staan, om te kiezen voor NMBS of DLC, als treinbestuurder, zou dat gegarandeerd NMBS zijn. Als klant zou DLC misschien mijn voorkeur krijgen, tenslotte is het een kleiner bedrijf, met minder overheadkosten, goedkoper personeel, en zodoende wellicht ook een betere prijs.
B-Cargo kan de concurrentie zeker aangaan, ze hebben goed (beter?) opgeleid personeel, zouden door hun grootte ook beter in staat moeten zijn om van vandaag op morgen een trein te rijden, en ze hebben er ook nog eens het materiaal voor (hoewel de nieuwe 4-spanningsloc nog op zich laat wachten). Niettemin, een grondige reorganisatie dringt zich op, om die kosten naar beneden te halen. De personeelskost ligt te hoog, omdat er vaak teveel volk rondloopt in de Frankrijkstraat en andere bureau's. Bepaalde procedures zijn te langdradig en te personeelsintensief, en daardoor te duur. Zeker omdat het goedkoper kan, zonder de veiligheid in het gedrang te brengen. B-Cargo is ook geen toonbeeld van efficiëntie, als je een paar dagen nodig hebt om een simpele container van de haven van Antwerpen naar Duitsland te brengen. Een bedrijf als B-Cargo, dat toch geen personeelstekort heeft, zou dat op een paar uren moeten kunnen klaren.
De concurrentie komt in de eerste plaats niet van DLC of een andere private spoorwegmaatschappij, maar van de ontelbare transportfirma's, die diezelfde dag nog een vrachtwagen de weg op kunnen sturen. Pas als B-Cargo dat beseft, zal er misschien iets veranderen, en kan het aandeel van het spoorwegtransport toenemen.
Sander

Bericht door Sander »

Miljaarde schreef:Over die nieuwe treinen heb ik jammer genoeg andere info, Nmbs zou wel betrokken zijn en daarenboven komen er ook nog nieuwe treinen richting duisburg, bovenop de al bestaande trajecten.
Ik heb geen idee welke trein je nou bedoeld door je klote gequote, maar als je de treinen van de privévervoerders bedoeld: daar komt NMBS/B Cargo niet aan te pas, en als je die andere NMBS-treinen door Nederland bedoeld: mij heb je nooit horen zeggen dat ze NMBS daar niet bij betrokken is, het zijn hun eigen treinen, duh.
Meer los ik niet want dat doe jij ook niet. Open kaart spelen met u leidt toch tot niks, zie onze vorige aanvaring.
Mijns inziens heeft open kaart spelen weinig betrekking op de discussie, als je meer info wilt over die treinen kun je het gewoon zeggen...
En ik daag je uit om loonbriefjes te verzamelen van alle Belgische en nederlandse spoorvrachtvervoerders. Eens kijken of je dan nog veel praats hebt met uw kapitalistische asociale mentaliteit. Ik zal (samen met paljas?) blijven in de verf zetten dat je bij Dlc meer moet werken voor minder geld.
Je hebt mij dan ook nooit horen zeggen dat DLC geweldig betaald, maar dat je meer moet doen bij DLC is natuurlijk meer dan logisch.
(ik durf te wedden dat ns ook meer betaalt dan die nederlandse privebedrijven)
Dat lijkt me stug, want de NS bestaat niet meer zoals jij het bedoeld. En voor wat betreft de lonen: geen idee, nooit bij een NS-onderdeel gewerkt, maar het zou me niet verbazen als Railion net zo goed zo niet beter betaald.
Ik heb niks tegen de dlc werknemers, maar ik vind ze niet van de slimste om redenen hierboven aangehaald. Aan hen zou ik zeggen: start een vakbond en kom op voor je rechten en eis dezelfde voordelen als bij de nmbs.
Wat heb je aan een vakbond? Je kunt hooguit gaan staken, alsof een vakbond iets oplost. Het moge bekend zijn dat slechts 46.7% van de vakbondsacties iets positiefs oplevert...
Trouwens, volgens info stijgt ook richting Frankrijk (Frethun en Duinkerke) het aantal treinen voor nmbs. In samenwerking met de sncf. Samenwerken kan dus....
Aan samenwerking met je grootste concurrent heb je helaas niet zoveel...
maar blijkbaar niet met privebedrijven?
Oh, dat kan wel hoor: Railion Nederland rijdt in samenwerking met de Duitse privé-operator TX Logistik een sigarettentrein uit Bergen op Zoom naar Italië en leeg terug.
Ik vraag me af waarom niet alle spoorbedrijven hetzelfde loon naar werken geven. Geef me eens een duidelijk antwoord op die laatste vraag Sander, en draai niet om de pot met machopraat die niet gestoeld is op juiste info....
Daar zijn verscheidene redenen voor:
- gewoon het geld niet hebben om veel uit te betalen;
- veel kleine vervoerders investeren (in met name de eerste jaren) liever meer geld in het bedrijf dan het personeel (zo is de maatschappij nou eenmaal);
- concurrentie: als iedereen hetzelfde betaalt, hoe kun je dan ooit personeel werven? De NMBS werft wellicht meer personeel doordat de lonen hoger zijn, maar als DLC eens voor een flinke loonsverhoging zorgt, kan dat natuurlijk zo omgedraaid zijn.
paljas

Bericht door paljas »

Wat heb je aan een vakbond? Je kunt hooguit gaan staken, alsof een vakbond iets oplost. Het moge bekend zijn dat slechts 46.7% van de vakbondsacties iets positiefs oplevert...
Typisch bureaucratisch gezever uit de privé!!! Bij elke vraag van mij persoonlijk aan het syndicaat hebben ze me al geholpen. Laatst heb ik nog beroep gedaan op het syndicaat voor een onregelmatigheid in onze diensttabel. Dankzij die mannen hebben de dikke nekken uit de Frankrijkstraat moeten plooien!
Aan samenwerking met je grootste concurrent heb je helaas niet zoveel...
SNCF is geen concurrent, slimmen! Ze hebben er een samenwerkingscontract mee! Afbeelding
Sander

Bericht door Sander »

paljas schreef:Typisch bureaucratisch gezever uit de privé!!!
Ik zit niet bij 'de privé'... En de 'burgeroorlog' in België erbij betrekken is al helemaal niet nodig...
SNCF is geen concurrent, slimmen! Ze hebben er een samenwerkingscontract mee!
En dat contract houdt zeker in dat de SNCF eerst op haar knieën moet voor de NMBS voordat ze weer eens een treintje mogen rijden? Vast niet, dús kan de SNCF diensten starten wanneer ze willen, dús kunnen ze de treinen rijden die ze willen en dús is en blijft het een concurrent voor B Cargo zolang ze niet fuseren of B Cargo overnemen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

sander b cargo sncf fret en cfl (cargo?) hebben een overeenkomst sibelit genaamd, onder 1 naam laten ze samen goederentreinen rijden
Sander

Bericht door Sander »

Steven schreef:sander b cargo sncf fret en cfl (cargo?) hebben een overeenkomst sibelit genaamd, onder 1 naam laten ze samen goederentreinen rijden
Ah, leeft dat dan ook nog? Vroeger kwamen er nog wel eens brieven van de Fretten waar in grote letters 'SIBELIT' boven stond, maar dat zie je ook niet meer. In ieder geval, mij lijkt dat de SNCF gewoon diensten buiten SIBELIT om kan starten, niet waar?
Gesloten