- een dame en heer op leeftijd tussen Gent en Antwerpen de hele wagon laten meegenieten van hun gesprek
- een jeugdig stel dat hun muzieksmaak aan het opdringen was tussen Antwerpen en Turnhout
TREINERGERNISSEN.
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
- Locatie: Negenendertigzeventig
- Contacteer:
Re: TREINERGERNISSEN.
Ik weet niet wat ik het ergste vond vandaag:
Re: TREINERGERNISSEN.
En voor de mensen die graag het glas halfvol zien, kwam ik net dit tegen in de reisplanner voor me vandaag:
"Aktuelle Informationen zu Ihrer Verbindung:
IC 2218: Bonn Hbf - Köln Hbf: Information. Kein behindertengerechtes WC in Wagen 9. Bitte wenden Sie sich bzgl. eventuell erforderlicher Umbuchungen an unsere Mobilitätsservice-Zentrale unter 01805-512512 (14 ct/Min. aus dem dt. Festnetz, Tarif bei Mobilfunk max. 42 ct/Min.)."
Mooi toch, dat zelfs dat is aangegeven?
"Aktuelle Informationen zu Ihrer Verbindung:
IC 2218: Bonn Hbf - Köln Hbf: Information. Kein behindertengerechtes WC in Wagen 9. Bitte wenden Sie sich bzgl. eventuell erforderlicher Umbuchungen an unsere Mobilitätsservice-Zentrale unter 01805-512512 (14 ct/Min. aus dem dt. Festnetz, Tarif bei Mobilfunk max. 42 ct/Min.)."
Mooi toch, dat zelfs dat is aangegeven?
Re: TREINERGERNISSEN.
Deze week met stip op 1: automaten die weigeren kaartjes te verkopen. Het boeit me voor geen ene meter dat 'het systeem' denkt dat de verbinding in de verleden tijd is: als de trein 3 minuten vertraging heeft wil ik gewoon nog een kaartje kunnen kopen. En waar ik me nog aan roterger is automaten die enkel voor het de lokale verkehrsverbund kaartjes verkopen maar je dat nooit vertellen, daar moet je maar zelf achter zien te komen (ref.: DB-automaat op Nederlands grondgebied van de AVV).
Re: TREINERGERNISSEN.
Daar hebben de Italiaanse automaten ook last van.kika schreef:Deze week met stip op 1: automaten die weigeren kaartjes te verkopen. Het boeit me voor geen ene meter dat 'het systeem' denkt dat de verbinding in de verleden tijd is: als de trein 3 minuten vertraging heeft wil ik gewoon nog een kaartje kunnen kopen.
Re: TREINERGERNISSEN.
2 luidruchtige Franstalige jongeren op de trein van Kortrijk naar Brussel hadden blijkbaar niets bij. Geen ticket, geen geld, niets. Toen de conducteur langskwam, gaf hij na een lange discussie op en liet hij de jongeren gewoon verder reizen zonder consequenties. Dat vond ik toch niet kunnen. Ik betaal wel voor mijn ticket.
wat is de normale procedure in zo'n geval?
wat is de normale procedure in zo'n geval?
Re: TREINERGERNISSEN.
De treinbegeleider vraagt interventie van de spoorwegpolitie in een volgend station. Dan moet er natuurlijk wel net een patrouille ter beschikking zijn, en veel middelen om hen tegen te houden als ze willen gaan lopen, heb je niet...
Re: TREINERGERNISSEN.
Klopt. In Gent maak ik het zeer regelmatig mee dat er mensen van de trein gehaald worden door Securail. Sommige conducteurs gebruiken die mogelijkheid consequent. Ze lijken het dan soms op te geven, maar ze laten het dan gewoon niet verder escaleren en in het volgende station is er dan (hopelijk) Securail.groentje schreef:De treinbegeleider vraagt interventie van de spoorwegpolitie in een volgend station. Dan moet er natuurlijk wel net een patrouille ter beschikking zijn, en veel middelen om hen tegen te houden als ze willen gaan lopen, heb je niet...
Groetjes,
Rian
Re: TREINERGERNISSEN.
twee ergernissen :
Onstporing Hever-Muizen van paar weken terug. Er werd een vervangbus ingelegd. Twee keer met NMBS call center gebeld en twee keer zeggen ze me dat die vervangbus langs het station van Muizen komt. Hing toen echter nergens info over aan het station. Nooit een vervangbus gezien. Rond vrijdag hangen ze dan eindelijk wel informatie uit in de wachthokjes, hier staat op dat er een vervangbus is die "in de nabijheid van het station" zal stoppen. In het weekend kom ik dan eindelijk te weten dat de bus aan de Leuvensesteenweg stopt en dus niet in de direkte nabijheid van het station, tenzij je dit in vogelvlucht uitrekent.
Is er dan echt niemand bij de NMBS die weet met wat ze bezig zijn? Moest ik voor de NMBS werken ik zou me schamen...
Vanmorgen neem ik de trein in Mechelen naar Brussel. Ik wil plaatsnemen in eerste klas maar een hoop schoolkinderen is sneller dan mij en nemen alle beschikbare plaatsen in. Het was zo druk dat ik gewoon in de gang van 1ste klasse moest blijven staan. Aangezien ik problemen heb met mijn knie houd ik het voor bekeken in Vilvoorde en stap af om de volgende trein te nemen.
Ik spreek de treinbegeleidster hierover aan en zij zegt me dat ik die schoolkinderen maar moet wegsturen en mijn plaats opeisen.
Als ik zeg dat dit niet mijn taak is maar de hare ben ik opeens volgens haar een slechte en onvriendelijke mens.
Ik keur agressie zeker niet goed maar soms zoeken ze het toch godverdomme zelf hoor!
Onstporing Hever-Muizen van paar weken terug. Er werd een vervangbus ingelegd. Twee keer met NMBS call center gebeld en twee keer zeggen ze me dat die vervangbus langs het station van Muizen komt. Hing toen echter nergens info over aan het station. Nooit een vervangbus gezien. Rond vrijdag hangen ze dan eindelijk wel informatie uit in de wachthokjes, hier staat op dat er een vervangbus is die "in de nabijheid van het station" zal stoppen. In het weekend kom ik dan eindelijk te weten dat de bus aan de Leuvensesteenweg stopt en dus niet in de direkte nabijheid van het station, tenzij je dit in vogelvlucht uitrekent.
Is er dan echt niemand bij de NMBS die weet met wat ze bezig zijn? Moest ik voor de NMBS werken ik zou me schamen...
Vanmorgen neem ik de trein in Mechelen naar Brussel. Ik wil plaatsnemen in eerste klas maar een hoop schoolkinderen is sneller dan mij en nemen alle beschikbare plaatsen in. Het was zo druk dat ik gewoon in de gang van 1ste klasse moest blijven staan. Aangezien ik problemen heb met mijn knie houd ik het voor bekeken in Vilvoorde en stap af om de volgende trein te nemen.
Ik spreek de treinbegeleidster hierover aan en zij zegt me dat ik die schoolkinderen maar moet wegsturen en mijn plaats opeisen.
Als ik zeg dat dit niet mijn taak is maar de hare ben ik opeens volgens haar een slechte en onvriendelijke mens.
Ik keur agressie zeker niet goed maar soms zoeken ze het toch godverdomme zelf hoor!
Re: TREINERGERNISSEN.
En als je de scholieren wel weggestuurd had, zou ze ongetwijfeld gezegd hebben dat je je daar niet moest mee moeien. Dat laatste is ook al gebeurd. Niet agressief worden, Tommy, maar klacht insturen. En voor de NMBS is het de hoogste tijd dat ze eens orde op zaken stellen!TommyG schreef:
Vanmorgen neem ik de trein in Mechelen naar Brussel. Ik wil plaatsnemen in eerste klas maar een hoop schoolkinderen is sneller dan mij en nemen alle beschikbare plaatsen in. Het was zo druk dat ik gewoon in de gang van 1ste klasse moest blijven staan. Aangezien ik problemen heb met mijn knie houd ik het voor bekeken in Vilvoorde en stap af om de volgende trein te nemen.
Ik spreek de treinbegeleidster hierover aan en zij zegt me dat ik die schoolkinderen maar moet wegsturen en mijn plaats opeisen.
Als ik zeg dat dit niet mijn taak is maar de hare ben ik opeens volgens haar een slechte en onvriendelijke mens.
Ik keur agressie zeker niet goed maar soms zoeken ze het toch godverdomme zelf hoor!
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: TREINERGERNISSEN.
Bovendien is het in theorie helemaal niet gezegd dat die schoolkinderen daar niet mochten plaatsnemen: wie weet hadden ze gewoon een biljet voor eerste klas. Toont des te duidelijker aan dat het wel degelijk de taak van de TBG was, want jij kunt als reiziger toch geen vervoerbewijs controleren om na te gaan of de groep het recht had om daar te zitten...
Re: TREINERGERNISSEN.
Ik pak het soms leper aan: uiteraard vraag ik hun biljetten niet, maar je kunt altijd vragen of het een speciale dag is waarop ze allemaal in eerste klasse reizen. Meestal zijn ze wel zo dom om te antwoorden dat ze dat niet wisten. Overigens, zelfs als je dan je wandelbottines aanhebt, zijn er toch ook altijd die denken dat je misschien toch wel iets met de spoorwegen te maken hebt. Maar inderdaad: het is de taak van de tbg om dat in het oog te houden. Nu, wedden dat als er iets met die trein gebeurt en de kindjes staan recht, dat men dan achteraf luid gaat verkondigen dat de scholieren uit eerste klasse weggestuurd werden, waar ze wel konden zitten, en ongetwijfeld veel minder ernstige blessures zouden opgelopen hebben. Je moet in deze samenleving af en toe eens bijzonder krom redeneren, anders kom je er al lang niet meer...Steve schreef:Bovendien is het in theorie helemaal niet gezegd dat die schoolkinderen daar niet mochten plaatsnemen: wie weet hadden ze gewoon een biljet voor eerste klas. Toont des te duidelijker aan dat het wel degelijk de taak van de TBG was, want jij kunt als reiziger toch geen vervoerbewijs controleren om na te gaan of de groep het recht had om daar te zitten...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: TREINERGERNISSEN.
Het is in deze topic hoogst waarschijnlijk al gemeld,
maar deze week me enorm geërgerd aan een jonge dame die van Brugge naar Gent-St-Pieters spoorde en bij het afstappen haar halve-liter-blik bier, samen met een nog half potje americain préparé en wat beschuiten op het tafeltje liet staan.
De vuilbakjes in de trein waren niet vol en zelfs dan zou ik persoonlijk mijn vuilnis meenemen en op het perron in de vuilbak werpen.
Sorry, maar aan zo een associaal gedrag kan ik mij ergeren
maar deze week me enorm geërgerd aan een jonge dame die van Brugge naar Gent-St-Pieters spoorde en bij het afstappen haar halve-liter-blik bier, samen met een nog half potje americain préparé en wat beschuiten op het tafeltje liet staan.
De vuilbakjes in de trein waren niet vol en zelfs dan zou ik persoonlijk mijn vuilnis meenemen en op het perron in de vuilbak werpen.
Sorry, maar aan zo een associaal gedrag kan ik mij ergeren
Re: TREINERGERNISSEN.
Dat kan ik aannemen . Als ik in een groot station aankom gooi ik het zelfs daar weg dan kan alles soort per soort weg gedaan worden en helpen we toch een beetje mee om alles te sorteren . Niet dat ik een super groene jongen ben maar alle beetjes helpen dan toch een Anders komt het toch maar in een zak waar alles door elkaar zit .
Re: TREINERGERNISSEN.
Op dat vlak ben ik onlangs met de neus op de realiteit gedrukt. Wanneer ik op mijn trein in Leuven zat te wachten heb ik ze die vuilbakken eens zien leegmaken: papier, pmd en restafval; uiteindelijk belandt het allemaal in dezelfde zak wanneer de vuilbakken geleegd worden...hle2127 schreef:Dat kan ik aannemen . Als ik in een groot station aankom gooi ik het zelfs daar weg dan kan alles soort per soort weg gedaan worden en helpen we toch een beetje mee om alles te sorteren . Niet dat ik een super groene jongen ben maar alle beetjes helpen dan toch een Anders komt het toch maar in een zak waar alles door elkaar zit .
Om toch nog even in het thema van de treinergernissen te blijven: het aantal keer dat mijn trein de laatste tijd met verminderde samenstelling reed en zelfs omgeroepen werd op voorhand dat de trein volzet was en reizigers werden aangeraden om de volgende trein te nemen die een uur later vertrekt, begint tegenwoordig de spuigaten uit te lopen.
Re: TREINERGERNISSEN.
Als dat in een van de Brusselse stations te zien was is dat normaal, het afval sorteren voor bedrijven in het brusselse is totaal nog niet hetzelfde dan in vlaanderen.Matthias schreef: Op dat vlak ben ik onlangs met de neus op de realiteit gedrukt. Wanneer ik op mijn trein in Leuven zat te wachten heb ik ze die vuilbakken eens zien leegmaken: papier, pmd en restafval; uiteindelijk belandt het allemaal in dezelfde zak wanneer de vuilbakken geleegd worden...