seingever

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

AM1987,

ge gaat ons toch laten weten hoever ge staat é?

Wat ge al tegenkomt (spoorweggebonden é), we horen nie liever!

grtn & succes!
K
Bert

Bericht door Bert »

't Seinerke schreef:Om antwoord te geven op Bert z'n vraag ivm de 62'ers:

Volgende 62'ers al aan het werk gezien te Brugge:

6201 - 6210 - 6212 - 6219 (groen) - 6222 - 6228 - 6229

actief laatste veertien dagen:

6210 - 6222 - 6228 - 6229

grtn - K
Bedankt!
Bert

Bericht door Bert »

TBbart schreef:6219 zal er ook nog wel staan, en ik denk de 6222 ook de laatste weet ik niet zekers :wink:
Gisteren stonden daar de 6210(oude stelplaats)en 6229( bij diene 20) :wink:
AM1987

Bericht door AM1987 »

kga et zeker en vast laten weten seinerke :)
eerst oproep voor medisch onderzoek afwachten. dit kan wsl nog een tijdje duren
cya
Luc A

Bericht door Luc A »

Ik zou zeggen , je bent heel hard welkom als seingever... we hebben er veel nodig. En idd; de opleiding is niet gemakkelijk, maar als je je leerstof goed studeert, dan kom je er wel.
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

Dag Luc,

zelf seingever?

waar?
Luc A

Bericht door Luc A »

Ja ik ben seingever op Blok 9 Kontich, de lijn 27/25 Antwerpen Brussel.
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Bericht door am62 »

Luc A schreef:Ja ik ben seingever op Blok 9 Kontich, de lijn 27/25 Antwerpen Brussel.
en wat staat die fameuze moto daar altijd te doen op het perron aan Blok 9 ??? Toch niet uw machien ?
Luc A

Bericht door Luc A »

haha...ja ...hij moet opletten dat hij zijn lichten niet aan zet , of de treinbestuurders gaan nog denken dat het sein op rood staat....

Nee die fameuze ''Honda'' is niet mijn machien ( teveel toeterse en bellen) maar van een andere seingever...
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Bericht door Speedy »

Luc A schreef:Ja ik ben seingever op Blok 9 Kontich, de lijn 27/25 Antwerpen Brussel.
Ah...één van die mannen die 't inritsein kant Antwerpen (dus op L25 in richting v Brussel) te laat openzet zodat wij voor Hove '2gele' krijgen en aan 140 km/h vol in de remmen moeten om dan aan't perron te Kontich da groen sein te zien...
(vooral met IC 45.. en IC 20..is 't nogal veel van da..)
Weet wel dat jullie daar een drukke post hebben maar toch..
greetz..
(Treinbestuurder Antw C)
Luc A

Bericht door Luc A »

oei, :oops: ik geef toe dat dat soms gebeurt ja, maar de oorzaak daarvan is dat wij met B 9 een randpost van berchem zijn , maar ook een randpost van Mechelen....dus wat moet er gebeuren...wij moeten de nr. van elke trein:zowel komende van antwerpen als van Mechelen: overzeten op die treinummermelder.... dus van het ene scherm naar het ander. Normaal neemt bij een gewone post die TNM altijd de trein mee door, door het aanrijden van een pedaal. Maar in Kontich is dat dus niet zo. En de voorwaarden is dat eerst de NR in in de TNM staat en dat je dan pas kan openzetten. Anders rijd elke trein onder en verkeerde nr...dus ... 1000 x sorry maar we doen ons best. :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

sorry voor minder dan 1001 x sorry gaan we niet :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: grapke ze :-)
AM1987

Bericht door AM1987 »

ben zeker van plan goe men best te doen, kwil kost wat et kost seingever worde!
greetz
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Bericht door Speedy »

Luc A schreef:oei, :oops: ik geef toe dat dat soms gebeurt ja, maar de oorzaak daarvan is dat wij met B 9 een randpost van berchem zijn , maar ook een randpost van Mechelen....dus wat moet er gebeuren...wij moeten de nr. van elke trein:zowel komende van antwerpen als van Mechelen: overzeten op die treinummermelder.... dus van het ene scherm naar het ander. Normaal neemt bij een gewone post die TNM altijd de trein mee door, door het aanrijden van een pedaal. Maar in Kontich is dat dus niet zo. En de voorwaarden is dat eerst de NR in in de TNM staat en dat je dan pas kan openzetten. Anders rijd elke trein onder en verkeerde nr...dus ... 1000 x sorry maar we doen ons best. :wink:
No problem...Ben wel blij da'k da toch eens heb kunnen zeggen..Heb er echt al dikwijls op zitten vloeken..
En als het een troost is...de blok van Mechelen 1000x slechter...

't Ware eigenlijk ideaal geweest dat een bestuurder, O/chef & seingever tijdens hun opleiding min. een dag het werk vd andere 'spoorberoepen' ervaren..Zou veel frustraties en onbegrip vermijden... :!:
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

Blijkbaar was dit vroeger allesinds het geval!

Bij de seingevers toch,
deze mochten dagske mee met de TB om lijnkennis op te doen.

Maar tijden veranderen... :( :roll:
Plaats reactie