Ideetjes voor de belgische spoorwegen

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
LML

Re: Ideetjes voor de belgische spoorwegen

Bericht door LML » 22 jun 2020, 22:31

Toch is en blijft het een missing link, een trein vanuit de Kempen richting Mechelen-Brussel via Lier op zater-, zon- en feestdagen.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...

Shrek

Bericht door Shrek » 22 jun 2020, 22:37

jan_olieslagers schreef:
21 jun 2020, 20:39
Een Kempen-Lier-Mechelen-Brussel (of het nu vanaf Mol, of zoals op de weekdagen vanaf Turnhout is) mag er zeker komen op zater-, zon- en feestdagen.
Wie/wat zou(den) hiervoor het typische doelpubliek zijn?
* Kempenaren die willen gaan winkelen in de grootsteden?
* Stedelingen die willen gaan ontspannen in de Kempen, hetzij in Bobbejaanland of fietsend langs de kanalen en rivieren?
* ?

Mij komt het voor dat Kempenaren eerder in Antwerpen gaan winkelen dan in Mechelen of in Brussel, en dat Brusselaars eerder gaan recreatieveren in Walibi dan in Bobbejaanland.
Mij valt het vooral op dat in het weekend je de verplaatsingen veel moeilijker kan groeperen dan in de week.
In de week zijn de school- en werkbestemmingen overduidelijk. Maar in het weekend gaat iemand uit Vilvoorde al eens op bezoek bij de tante in Herentals of spreekt iemand uit Tielen af met vrienden in Leuven. Het verplaatsingspatroon is veel diverser en onduidelijke.
Dat neemt niet weg dat de laatste jaren de vervoersvraag overal is toegenomen, dus ook voor deze diverse verplaatsingen. Een gelijkaardige dienstregeling als in de week kan dan wel eens succes hebben.

groentje

Bericht door groentje » 22 jun 2020, 23:52

Mits goede overstappen zou er wellicht minder geklaagd worden, maar via Berchem is echt wel serieus om, vooral dat steekt bij veel mensen, vermoed ik.

ianryckewaert13

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door ianryckewaert13 » 30 jun 2020, 20:21

ianryckewaert13 schreef:
AlexNL schreef:Ik bedoelde het inderdaad als een logistieke doorkoppeling.

Vandaag de dag is Amsterdam - Luik het snelste via Maastricht en dat zal wel zo blijven. Rotterdam - Luik gaat het snelste via L53, ik verwacht niet dat een ommetje via Brussel ooit sneller zal zijn.
Brussel - Brussels airport- Luik - Maastricht zou kunnen fusie rijden met NMBS
Om de 2 u naar Maastricht ( NMBS materieel) en overstap in Maastricht naar Amsterdam en om de 2 u naar Maastricht Amsterdam (ICNGB)
• tussen Brussel Maastricht een uursdienst
• nederlands limburg / luik en Brussels airport direct verbonden
• 2 de verbinding met Brussels airport van Nederland
• alternatieve route moest er iets gebeuren op de lijn Brussel Amsterdam
1 probleem Brussel noord zuid gaat niet al de nieuwe verbindingen kunnen slikken
Of ze zouden de internationale verbindingen moeten omleiden via westelijk ring spoor

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Of de verbinding doortrekken via bordet Brussel Schumann naar Brussel Luxemburg en eventueel naar ottignies of s'gravenbrakel of Eigenbrakel of eventueel stoppen op Brussel west en dan naar zuid

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Plaats reactie