Bedieningsvraagje

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

het is niet omdat je weet waarom een hendel dient dat je ook zomaar met een ms zal vertrekken hoor, daarvoor komt er net iets te veel bij zien, zeker bij een ms 96 :-)
TBbart

Bericht door TBbart »

ja, dat bedoelde ik dus :lol:
paljas

Bericht door paljas »

@ Jonathan:

Schrik van de koorknaapjes in de Frankrijkstraat?????
...man man man.... das daar 1 grote peutertuin!
Jonathan

Bericht door Jonathan »

paljas schreef:@ Jonathan:

Schrik van de koorknaapjes in de Frankrijkstraat?????
...man man man.... das daar 1 grote peutertuin!
Met een goede wedde :!:
En voor wie het wil weten: dat was van Aalst naar Ninove, L 1765, stel 734, op 26/02/06, 15 kilometer en de trein was op tijd en het is niet gelukt, voor die ene keer :( :( :( :( .
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Machinisten die tegen hun zin het beroep uitvoeren kom je overal tegen.Toen ik overlaatst aan een machinist vroeg , of het normaal was dat de trein zo hard heen en weer schudden , toen zei hij gewoonweg : JA
Achteraf via de conducteur te weten gekomen dat die man altijd met zo'n
humeur rondloopt....Fijn , heel fijn !En dan heb je ook nog de machinisten die niet kunnen zwijgen over het vak.Toen heb ik in het stelletje gewoon euhm"achter" de machinist gestaan...

In Hasselt is het me dan ook al eens vriendelijk gevraagd om op perron 1 een rolstoel mee de trein in te liften.Blijkbaar hebben ze op dat perron geen liftsysteem , en zo kom je dan aan de praat met de conducteur en machnist.

Je moet ook af en toe eens laten blijken dat je er geen schrik van hebt en het is niet omdat het je één keer niet lukt , dat het nooit lukt :D Ik dacht vroeger ook zo en dan heb ik,al maar goed, nu een volledig ander karakter!Ieder zijn ding , maar er zijn al te vaak mensen die tegen hun zin gaan werken , en het alleen doen voor de goede pree!!!!
Kulderzipken

Bericht door Kulderzipken »

Dit weekend heeft een pa met zijn kleine van vier gevraagd of ze even in de stuurpost mochten kijken. De machinist stond mee op het perron en voor hem was het goed. Die kleine nog zo blij dat hij is een ritje mee in de stuurpost mocht maken. :)
TBbart

Bericht door TBbart »

ja, ... van die tb's die zagen over hun job... jaja maar eigenlijk zijn ze zeer content ze ik ken dat tegen iedereen zitten klagen ... maar als ze dan in verlof zijn hebben ze heimwee naar hun postje waar ze op't gemak hun krantje kunnen lezen ... allez niet letterlijk he maar toch... :D
tis een mooie job die goed verdient, en dat er nadelen aan zijn , ja da's normaal dat heb je bij alle jobs...
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Kulderzipken schreef:Dit weekend heeft een pa met zijn kleine van vier gevraagd of ze even in de stuurpost mochten kijken. De machinist stond mee op het perron en voor hem was het goed. Die kleine nog zo blij dat hij is een ritje mee in de stuurpost mocht maken. :)
Hoe zou je zelf zijn :D :!:
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Gisteren nog een hele kleuterklas fluitconcert gegoven :P Moest toch claxoneren voor de overweg , gewoon effe langer geclaxoneerd :roll:
En blij dat ze waren....Was ook een schone juf bij...Oei mocht ik nie zeggen zeker :oops:

Als ze het aan mij zouden komen vragen , en ik heb tijd , zou ik zeker niet weigeren :P
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

paljas schreef:@ Jonathan:

Schrik van de koorknaapjes in de Frankrijkstraat?????
...man man man.... das daar 1 grote peutertuin!
Ik dacht dat de grote lichten :D van den ES in de fonsnylaan zaten? :D
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Bericht door treinbruno »

de deur naar de tbg ruimte in een klassiekje kan nie op slot.

jammer die van de bestuurder wel...

soms sta ik daarom achterin de trein naar de sporen te zien
maar het is minder interesant
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
treinbruno schreef:de deur naar de tbg ruimte in een klassiekje kan nie op slot.

jammer die van de bestuurder wel...

soms sta ik daarom achterin de trein naar de sporen te zien
maar het is minder interesant
Meestal laten ze de deur aan de kant van de TB openstaan (of dta nu kant TBG of kant elek. toestellen is), zodat je vandaaruit ook een zeer schitterend zicht hebt. Bijna al mijn klassiekjes reizen (okja, dat zijn er wel niet zoveel...) zijn van achter de stuurpost met de deur van de gang open.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

treinbruno schreef:de deur naar de tbg ruimte in een klassiekje kan nie op slot.

jammer die van de bestuurder wel...

soms sta ik daarom achterin de trein naar de sporen te zien
maar het is minder interesant
In ongeveer 50% van de gevallen kun je ook vooraan meekijken in een klassiek stelletje, hoor! :wink:
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Bericht door Hobbes »

Ook misschien even aanstippen dat de machinist het niet ALTIJD even leuk vindt om op zijn/haar handen gekeken te worden?
Ik heb dagen dat men mij niks moet komen vragen, sorry, is menselijk zeker?

Ik heb ook dagen dat ik goed gezind ben en dat het voor mij allemaal goed is inclusief claxonconcerten naar klein mannen enz... :wink:

Ik zit nog het liefst van al op een locomotief, zit ik gerust. 8)
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Hobbes schreef:[knip]

Ik zit nog het liefst van al op :lol: een locomotief, zit ik gerust.
Zoals bij de stoommachinisten vroeger, met zo'n bril op? :D
Plaats reactie