Werken bij DLC

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Raf

Bericht door Raf »

Crtbke schreef: Desalniettemin, de starter van deze topic vraagt over hoe het nu gaat bij DLC/Crossrail, niet hoe het er vroeger ging. Want dan kan je nog beginnen dat de machinisten zelfs de remblokken ook nog moesten steken. Maar die tijd is gelukkig al lang voorbij. :wink:
En als ik jou hoor praten dan ben jij iemand die begonnen is bij dlc voor die tijd met die rembloktoestanden enzo...

Vraagje: hoeveel tb's zijn er momenteel nog bij dlc die van de NMBS gekomen zijn?? en dan boedel ik niet de mensen die niet geslaagd waren in hun eindexamen bij de NMBS. Tb's die gewerkt hebben bij de NMBS en nu treinen rijden voor DLC.
Trainy

Bericht door Trainy »

nighttrain schreef:Jammer dat U enkel maar een momentopname in rekening brengt. als je later X € moet bij betalen aan vadertje staat ,moet het toch ook van ergens komen,dus van uw bankrekening die gevoed wordt door uw salaris.
Het is ongeveer dezelfde discussie voor een treinbestuurder die afgekeurd wordt na 10 jaar rijdende dienst. zijn "wedde" ziet hij ook op zijn bankrekening komen maar wat later bij de finale afrekening op 55jaar?Ze strooien ook daar de mensen zand in de ogen zonder de toekomst te bekijken.
Gegroet.
Hoi,

Dit heeft even een rare wending gemaakt....
Volgens mij is Nighttrain dit alles uit de doeken gaan doen omdat Miljaarde het terug te krijgen bedrag van de belastingsbrief wou vergelijken en Nighttrain wou duidelijk maken dat dit erg kan verschillen van persoon tot persoon en een vergelijking dus geen realistisch beeld zou geven... :)

Groetjes
Peter
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Trainy schreef:
nighttrain schreef:
Dit heeft even een rare wending gemaakt....
Volgens mij is Nighttrain dit alles uit de doeken gaan doen omdat Miljaarde het terug te krijgen bedrag van de belastingsbrief wou vergelijken en Nighttrain wou duidelijk maken dat dit erg kan verschillen van persoon tot persoon en een vergelijking dus geen realistisch beeld zou geven... :)

Groetjes
Peter
Akkoord dat vind ik ook.
1)volgens mij betaald een staatsbeambte altijd minder belasting
2)het is van het gekke dat de NMBS machinist deels betaald wordt met de belasting van de DLC machinist
3)sommige mensen zijn perfect happy in rustige grote maatschappijen
4)sommige mensen houden van dynamischer werkomgeving.

Hopelijk zijn ze allemaal tevreden, anders moeten ze maar veranderen van job. Maar elkaar hier zitten uitmaken ????? Misschien is er nood aan machinistenvakbond zoals in Nederland ???

Theo
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Bericht door Hobbes »

Minder belastingen? Waar haalt u dat?
Het enige dat de NMBS doet is genoeg bedrijfsvoorheffing afhouden elke maand zodat u niet voor onaangename verrassingen komt te staan op het einde van het jaar.

Het is daarom dat ik ook altijd vraag hoeveel belastingen men nog moet bijbetalen als men over het loon begint.

Als ik 1600 euro netto verdien, maar ik moet niets bijbetalen, en een andere verdient er 1700 netto, maar moet wel 1200 euro belastingen bijbetalen verdienen we even veel he.

Sommige bedrijven houden weinig bedrijfsvoorheffing af (interimkantoren zijn daar een goed voorbeeld van) zodat je schijnbaar een hoog netto salaris hebt maar dat kan zoals gezegd wel eens tegenslagen als vadertje staat de eindafrekening maakt...

En nog maar eens: ik betaal (bij de NMBS) minstens evenveel belastingen als iemand anders.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Hobbes schreef:Als ik 1600 euro netto verdien, maar ik moet niets bijbetalen, en een andere verdient er 1700 netto, maar moet wel 1200 euro belastingen bijbetalen verdienen we even veel he.
Met die 1200 euro belasting bedoel je 100 euro, veronderstel ik :D


p.s.

Als je veel belasting moet betalen wil dat zeggen dat:
uw werkgever te weinig Voorheffing heeft betaald of,

dat je heel veel verdient hebt!
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Hobbes schreef:Minder belastingen? Waar haalt u dat?
En nog maar eens: ik betaal (bij de NMBS) minstens evenveel belastingen als iemand anders.
Dat is dus NIET korrekt. De NMBS leeft van de belastingen dus uw loon bestaat voopr een groot deel uit belastingen. Hiervan geeft gij stukje terug.
Waarschijnlijk ontvang jij meer van de belastingen dan je teruggeeeft....
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de nmbs leven van belastingen is wat overdreven he. ok het is een staatsbedrijf, maar een groot deel moet nog steeds komen uit inkomsten uit verkoop van biljetten he. trouwens de subsidies die de nmbs krijgt van de staat gaan er steeds op achteruit, als hoofdaandeelhouder van de firma leggen ze deze wel regels op wat ze moeten doen en wat niet maar de staat stelt er zelden voldoende middelen voor in de plaats om deze verlangens te kunnen waarmaken.
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Bericht door Hobbes »

@Bibke:

Ik was wel correct op jaarbasis he, 1200 euro bijbetalen gedeeld door 12 is 100 euro/maand.
dus 1700 euro-100 euro = ook 1600 euro.
Maar dit was natuurlijk een volledig hypothetisch voorbeeld.

@Dentheo:

En ik snap echt niet de redenering dat ik minder belasting zou betalen omdat de NMBS subsidie's krijg...?????
Wat maakt het verschil voor mij als werknemer waar het geld van mijn loon vandaan komt??

Ik verdien mijn loon zoals elke werknemer in België waar ik dan op belast wordt, zoals iedereen in België.
Moet u mij uw gedachtenkronkel eens uitleggen als zou ik minder belastingen betalen??
Als ik zie op mijn loonbrief hoeveel er wordt afgehouden elke maand aan bedrijfsvoorheffing, solidariteitsbijdrage, speciale solidariteitsbijdrage en wat weet ik nog allemaal denk ik dat ik méér dan genoeg mijn bijdrage lever aan de belastingen in dit land.

Sorry Dentheo maar zulke opmerkingen hoef ik niet te pikken.
RIDCO

Bericht door RIDCO »

Zou de fusie tussen DLC en CrossRail een invloed hebben op de lonen (afhoudingen enz...) indien men vanuit Zwitserland personeel zou aanwerven ?
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Steven schreef:de nmbs leven van belastingen is wat overdreven he. ok het is een staatsbedrijf, maar een groot deel moet nog steeds komen uit inkomsten uit verkoop van biljetten he. trouwens de subsidies die de nmbs krijgt van de staat gaan er steeds op achteruit, als hoofdaandeelhouder van de firma leggen ze deze wel regels op wat ze moeten doen en wat niet maar de staat stelt er zelden voldoende middelen voor in de plaats om deze verlangens te kunnen waarmaken.
Ik meen dat de NMBS 30 = DERTIG procent kostendekking heeft, rest kom van de staat ( = belasting).
Ken jij opdeling personen-cargo en infrabel voor subsidie ?
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Hobbes schreef:@Bibke:

Ik was wel correct op jaarbasis he, 1200 euro bijbetalen gedeeld door 12 is 100 euro/maand.
dus 1700 euro-100 euro = ook 1600 euro.
Maar dit was natuurlijk een volledig hypothetisch voorbeeld.
Inderdaad Hobbes, uw redeniring is helemaal juist.
Ik bekeek het per maand. Sorry :D .
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

dentheo schreef:
Steven schreef:de nmbs leven van belastingen is wat overdreven he. ok het is een staatsbedrijf, maar een groot deel moet nog steeds komen uit inkomsten uit verkoop van biljetten he. trouwens de subsidies die de nmbs krijgt van de staat gaan er steeds op achteruit, als hoofdaandeelhouder van de firma leggen ze deze wel regels op wat ze moeten doen en wat niet maar de staat stelt er zelden voldoende middelen voor in de plaats om deze verlangens te kunnen waarmaken.
Ik meen dat de NMBS 30 = DERTIG procent kostendekking heeft, rest kom van de staat ( = belasting).
Ken jij opdeling personen-cargo en infrabel voor subsidie ?
de opdeling is een beetje lastig aangezien het gros van het personeel onder de holding valt en dus niet noodzakelijk onder nmbs of infrabel valt, de meeste die een beetje verstand hebben zien dat aan hun loonbriefke, treinbestuurders vallen onder holeding, wij zijn dus uitbesteed aan de nmbs om voor hen te werken.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Steven schreef:
dentheo schreef:
Steven schreef:d

de opdeling is een beetje lastig aangezien het gros van het personeel onder de holding valt en dus niet noodzakelijk onder nmbs of infrabel valt, de meeste die een beetje verstand hebben zien dat aan hun loonbriefke, treinbestuurders vallen onder holeding, wij zijn dus uitbesteed aan de nmbs om voor hen te werken.
Dan gebruikt gij NMBS als NMBS-reizigers of als B-cargo ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ik gebruik nmbs als nmbs zelfs dat is dus de som van new passengers en B cargo, tja opgelet het is zelfs voor mensen die er werken geregeld een zottekot om alle termen nog uit elkaar te kunnen halen sinds de splitsing en weten wat ge waar in het diagram der splitsingen moet zoeken


je hebt dus B holding
die splits in NMBS en infrabel

bij nmbs kan je de splitsing maken naar B cargo en NMBS (wat inern al new passengers heet voor de toekomstige openstelling naar andere operatoren toe)
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Steven schreef: bij nmbs kan je de splitsing maken naar B cargo en NMBS (wat inern al new passengers heet voor de toekomstige openstelling naar andere operatoren toe)
Da's een goeie "new passenger" bedoelt dus eigenlijk "old passenger".....
Plaats reactie