Geschikheidstest 5april

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
fuse

Geschikheidstest 5april

Bericht door fuse »

Het begin stilaan snel te gaan 5 april moet ik al voor mijn geschikheidstest van TB. Wie moet er dan nog gaan en hoe bereiden jullie zich voor? Ik heb nog een vraagje over medische onderzoek. Als je op een onderdeel slecht scoort of buist op medische bv onderdeel dieptezicht. Ben je dan ook volledig gebuisd op de selctie van het medische onderzoek? Moet je op alles pefect zijn of mag er wel ergens wat mindere goed gescoord worden?

mvg Stijn.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22554
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

buizen voor 1 deel van medische (bijvoorbeeld zicht) is volledig gebuisd he. je echt voorbereiden kan je niet voor iets medisch, zorg voornamelijk dat je uitgerust bent op die test (voor je ogen is da al de helft van de punten om het zo te zeggen). voor de geschikheidstest kan ik zelfde zegen als de medische zorg da je uitgeslapen bent, ook hierdoor gaat je concentratie beter zijn en bijgevolg uw score ook.
het is beter een vraag open te laten dan een fout antwoord te geven doe dus eerst wat je kan indien de volgorde van de oefeningen niet zoveel zou uitmaken
fuse

Bericht door fuse »

Steven schreef:buizen voor 1 deel van medische (bijvoorbeeld zicht) is volledig gebuisd he. je echt voorbereiden kan je niet voor iets medisch, zorg voornamelijk dat je uitgerust bent op die test (voor je ogen is da al de helft van de punten om het zo te zeggen). voor de geschikheidstest kan ik zelfde zegen als de medische zorg da je uitgeslapen bent, ook hierdoor gaat je concentratie beter zijn en bijgevolg uw score ook.
het is beter een vraag open te laten dan een fout antwoord te geven doe dus eerst wat je kan indien de volgorde van de oefeningen niet zoveel zou uitmaken
Maar niet volledig buizen alleen bv voor dieptezicht maar de rest van de ogenproeven is wel perfect.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22554
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de ogen worden als een geheel beschouwd he :-) bij ons is iemand afgekeurd na 1 jaar omdat ze toen kleurenblindheid hebben vastgesteld, hij kan maar 1 soort groen zien ipv licht tot donkergroen
snubber

Bericht door snubber »

Dat en nachtblindheid, dat zijn de belangrijkste elementen. Ga desnoods eens bij je huisarts langs om te weten hoe je je het beste voorbereidt (al is rusten een heel goeie tip :wink: )
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1217
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Als ze je afkeuren voor je ogen, ga dan zelf naar een oogarts. Als die vindt dat alles OK is kan je in beroep gaan (zoals sociaalgeval voor de crash, hij heeft gewonnen trouwens).
fuse

Bericht door fuse »

Tim schreef:Als ze je afkeuren voor je ogen, ga dan zelf naar een oogarts. Als die vindt dat alles OK is kan je in beroep gaan (zoals sociaalgeval voor de crash, hij heeft gewonnen trouwens).
Ik heb heel weinig dieptezicht heb dat laten testen daar kunnen ze medische niets aandoen. Maar voor de rest scheelt er niks bij mijn ogen ver zien dichtbij kleuren nacht dat is allemaal geen probleem dus ik zou erg vinden moesten ze mij maar voor een klein onderdeel afkeuren.
Dan is de droom meteen voorbij kan ik evengoed er meteen meestoppen :cry:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22554
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja als je een bril hebt zeker meedoen he voor de test
fuse

Bericht door fuse »

Steven schreef:tja als je een bril hebt zeker meedoen he voor de test
Bril helpt niet voor het dieptezicht. Jammer genoeg is dat een afwijking bij je geboort kunnen ze hier totaal niets aandoen leven is niet eerlijk pf :(
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: Geschikheidstest 5april

Bericht door Bart »

fuse schreef:Het begin stilaan snel te gaan 5 april moet ik al voor mijn geschikheidstest van TB. Wie moet er dan nog gaan en hoe bereiden jullie zich voor? Ik mvg Stijn.
Heb vandaag een kameraad gesproken die vorige maandag is gegaan voor zijn geschiktheidstest. De test voor het medisch onderzoek.
Ze kregen vraagstukken, een aantal wiskunde oefeningen en dan ook een speciale test.
Ze lieten bv gedurende 4 seconden een 5 tal voorwerpen zien, dan gingen die weg en nadien kwamen ze terug maar 1 ervan was veranderd + ze stonden allemaal door elkaar. Opnieuw moest je binnen de 4 seconden zeggen welk voorwerp er de vorige keer niet tussen stond. 4 seconden later was de volgende opdracht er enz....
Zoals Steven al heeft aangehaald, kan je best goed uitgeslapen zijn en je niet te zenuwachtig maken.
Dat is al 50% van je totale score :wink:
fuse

Re: Geschikheidstest 5april

Bericht door fuse »

Bart schreef:
fuse schreef:Het begin stilaan snel te gaan 5 april moet ik al voor mijn geschikheidstest van TB. Wie moet er dan nog gaan en hoe bereiden jullie zich voor? Ik mvg Stijn.
Heb vandaag een kameraad gesproken die vorige maandag is gegaan voor zijn geschiktheidstest. De test voor het medisch onderzoek.
Ze kregen vraagstukken, een aantal wiskunde oefeningen en dan ook een speciale test.
Ze lieten bv gedurende 4 seconden een 5 tal voorwerpen zien, dan gingen die weg en nadien kwamen ze terug maar 1 ervan was veranderd + ze stonden allemaal door elkaar. Opnieuw moest je binnen de 4 seconden zeggen welk voorwerp er de vorige keer niet tussen stond. 4 seconden later was de volgende opdracht er enz....
Zoals Steven al heeft aangehaald, kan je best goed uitgeslapen zijn en je niet te zenuwachtig maken.
Dat is al 50% van je totale score :wink:
Niet simpel dus. Maar ja als ik slaag in al die testen is het de medische test waar ik jammer genoeg niet ga door grake doordat ik geen dieptezicht heb. :cry:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22554
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

u opjagen en afvragen op al wa ga komen kost u enkel een deel van uw punten, ik had in mijn tijd geen internet om die vragen aan iemand te stellen, wist van niks, ben er gewoon voor gegaan en ben geslaagd :-)
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Re: Geschikheidstest 5april

Bericht door e49memling »

fuse schreef:
Bart schreef:
fuse schreef:Het begin stilaan snel te gaan 5 april moet ik al voor mijn geschikheidstest van TB. Wie moet er dan nog gaan en hoe bereiden jullie zich voor? Ik mvg Stijn.
Heb vandaag een kameraad gesproken die vorige maandag is gegaan voor zijn geschiktheidstest. De test voor het medisch onderzoek.
Ze kregen vraagstukken, een aantal wiskunde oefeningen en dan ook een speciale test.
Ze lieten bv gedurende 4 seconden een 5 tal voorwerpen zien, dan gingen die weg en nadien kwamen ze terug maar 1 ervan was veranderd + ze stonden allemaal door elkaar. Opnieuw moest je binnen de 4 seconden zeggen welk voorwerp er de vorige keer niet tussen stond. 4 seconden later was de volgende opdracht er enz....
Zoals Steven al heeft aangehaald, kan je best goed uitgeslapen zijn en je niet te zenuwachtig maken.
Dat is al 50% van je totale score :wink:
Niet simpel dus. Maar ja als ik slaag in al die testen is het de medische test waar ik jammer genoeg niet ga door grake doordat ik geen dieptezicht heb. :cry:
Proberen kan geen kwaad
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Even bijvertellen dat de resultaten bij mij achteraf doorlopen zijn door de psycholoog :lol:

Je zit dan achter die pc die vragen op te lossen en te miljaren dat de stukken er van af vliegen , maar als je dan de uitslag ziet , denk je in jezelf : miljaar , dat is niet slecht.... :lol:

En buiten die voorwepen word een serieuze test gedaan van alertheid , waar je meters en etc ... krijgt te zien.Je geheugen word er ieder geval serieus gestest en wat betreft de ogen => Ikke ben zo'n gevalleke, maar zo lang ik van tane winand geen dagje krijg om eens op controle te gaan weet ik ook niet meer :roll:

Ik had onvoldoende Focus , vraag me niet wat het is....Maar wat zei m'n oogarts?GOEDGEKEURD TOT 2011!!!!!!!!!!!!!!!!!Ben eens benieuwd wat tante Winand daar van gaat zeggen 8)
Luc A

Bericht door Luc A »

Ik moet maandag 11 sep; voor die geschiktheidstest gaan vor treinbestuurder... wat moet ik me voorstellen bij die wiskundige vraagjes???
Kan er iemand een voorbeeld geven? dank.
Plaats reactie