waar hangt onze roze'n uit?

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Voor mensen die op zo'n moment willen naar buiten kijken is dat een probleem. Ze kunnen alles onduidelijk zien en als men er nog gereden heeft kan men mat moeite de stations zien. Als het weer een beetje wazig is, kun je er helemaal niet meer door kijken. Het is wel een goede afwering tegen de zon :!: :lol:
Stijn

Bericht door Stijn »

Vandaag er trein 735 mee gedaan van Gent naar Antwerpen was gekoppeld met de 447 en 461
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

Wat een gezeur :-(
met een beetje goede wil zie je alles door die ramen, natuurlijk als je er met je neus gaat op zitten of je zicht gaat focussen op die puntjes dan zie je nog enkel en alleen puntjes.
Ik, persoonlijk, vind het een geslaagde publiciteitsstunt die zeker en vast voor herhaling vatbaar is.
Ze mogen gerust meer treinen zo eens versieren.
Laatst gewijzigd door Mechanik op 04 apr 2006, 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

ook allemaal roze :?: :?: :?: :oops: :oops: :oops: :oops: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: 8) 8) 8)
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

260689 schreef:ook allemaal roze :?: :?: :?: :oops: :oops: :oops: :oops: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: 8) 8) 8)
ma jongens toch :(
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

sorry :oops: :oops: :( :(
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Behalve dat ik liever geen ruitenreclame wil, mag het voor mij ook, hoor. Het brengt wat leven in de brouwerij.
RhB

Bericht door RhB »

En een exrta reden om langs een spoorlijn post te vatten met de camera in de aanslag :lol: :wink: :lol:
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

de roze'n reed daarnet trein 731 (Kortrijk - A'pen)
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5298
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Mechanik schreef:Wat een gezeur :-(
met een beetje goede wil zie je alles door die ramen, natuurlijk als je er met je neus gaat op zitten of je zicht gaat focussen op die puntjes dan zie je nog enkel en alleen puntjes.
Ik, persoonlijk, vind het een geslaagde publiciteitsstunt die zeker en vast voor herhaling vatbaar is.
Ze mogen gerust meer treinen zo eens versieren.
Hallo,

Ik geloof niet dat je ooit al een bus met raamreclame genomen hebt. Omdat ik nogal eens over "vreemde" trajecten reis, moet ik regelmatig met een haltelijst volgen waar ik ben - kwestie van op tijd te kunnen bellen. Ik daag je uit om door een overkleefd raam de namen van de halten op de halteborden te lezen.
Overigens is publiciteit iets waar je zelf persoonlijk moet kunnen over beslissen of je ermee geconfronteerd wil worden of niet: in een tijdschrift of krant kun je alle publiciteit bewust overslaan, VTM en andere zenders met publiciteit kun je bewust links laten liggen of wegzappen, maar als je door een bus- of treinraam met publiciteit moet staren, heb je die keuze niet meer. Weg dus die rommel, en liefst zo snel mogelijk.
Met vriendelijke groet

overweg13
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

ik heb al in OV gezeten waar er reclame aanwezig was op de ramen :-)
het is inderdaad wat waziger maar het is niet zo storend, voor mij toch niet .
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Voor mij en sommige mensen ook :twisted: En volgens de BTTB is dat zelfs verboden :!: :!: :!:
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Jonathan schreef:Voor mij en sommige mensen ook :twisted: En volgens de BTTB is dat zelfs verboden :!: :!: :!:
"Volgens de BTTB". Het is niet volgens de BTTB, maar de BTTB zou willen dat het verboden wórdt. Gisteren nog even een BN genomen op de Kustlijn, en natuurlijk was er enkel plaats op een zitje bij een bestickerd raam... Het is licht storend wanneer je gewoon kijkt, je ziet niet alles meer duidelijk en alles is wat donkerder buiten.
Als Waaslander probeerde ik me wat thuis te voelen aan de kust, door ondertussen de haltes mee te volgen. En, zoals Vic al aanhaalde, haltenamen aflezen is niet alles met zo'n reclame voor je neus. Wanneer je recht door de ruit (90°) kijkt, zal je de dingen buiten het duidelijkst waarnemen. Wanneer je echter je hoofd verder draait, wordt het allemaal minder duidelijk.
Toch ben ik niet extreem tegen ruitenreclame, omdat je er als "OV-fan" wel iets aan hebt, een fotootje van een beklede bus of tram... altijd leuk. Als reiziger verkies ik echter een reclamevrije ruit!

Grtz,
Maikel
Jonathan

Bericht door Jonathan »

MaiKeg schreef:
Jonathan schreef:Voor mij en sommige mensen ook :twisted: En volgens de BTTB is dat zelfs verboden :!: :!: :!:
"Volgens de BTTB". Het is niet volgens de BTTB, maar de BTTB zou willen dat het verboden wórdt. Gisteren nog even een BN genomen op de Kustlijn, en natuurlijk was er enkel plaats op een zitje bij een bestickerd raam... Het is licht storend wanneer je gewoon kijkt, je ziet niet alles meer duidelijk en alles is wat donkerder buiten.
Als Waaslander probeerde ik me wat thuis te voelen aan de kust, door ondertussen de haltes mee te volgen. En, zoals Vic al aanhaalde, haltenamen aflezen is niet alles met zo'n reclame voor je neus. Wanneer je recht door de ruit (90°) kijkt, zal je de dingen buiten het duidelijkst waarnemen. Wanneer je echter je hoofd verder draait, wordt het allemaal minder duidelijk.
Toch ben ik niet extreem tegen ruitenreclame, omdat je er als "OV-fan" wel iets aan hebt, een fotootje van een beklede bus of tram... altijd leuk. Als reiziger verkies ik echter een reclamevrije ruit!

Grtz,
Maikel
Ik zeker :!:
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5298
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

MaiKeg schreef: "Volgens de BTTB". Het is niet volgens de BTTB, maar de BTTB zou willen dat het verboden wórdt.
Het lijkt intussen OK: vanaf 1 september 2006 zal ruitreclame niet meer mogelijk zijn, lees ik in het ledenblad van de BTTB. Oef! - In hetzelfde artikel wordt trouwens gewag gemaakt van een federaal verbod uit 1977. Om even terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp: de NMBS (of haar opdrachtgever, de roze minster misschien?) is hier dus in de fout gegaan.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie