Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Dietrich

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door Dietrich »

Versleten zijn die niet maar het interieur is gewoon het meest eenvoudige dat er rondrijdt... dat is te danken aan de periode waaruit ze komen ('80, De Croo, besparingen, enz).
Nekvin

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door Nekvin »

Dietrich schreef:Versleten zijn die niet maar het interieur is gewoon het meest eenvoudige dat er rondrijdt... dat is te danken aan de periode waaruit ze komen ('80, De Croo, besparingen, enz).
dan heb jij er precies de laatste tijd niet meer ingezeten, de zetels zijn tot op de draad versleten en zo vuil...
Dietrich

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door Dietrich »

't Is inderdaad al een jaartje geleden ja. Maar dat zal wel van rijtuig tot rijtuig afhangen.
Nekvin

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door Nekvin »

Dietrich schreef:'t Is inderdaad al een jaartje geleden ja. Maar dat zal wel van rijtuig tot rijtuig afhangen.
dat is zeer waarschijnlijk
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door msts.be »

Om terug tot de tekeningetjes op pagina 1 te komen: ze zijn nu doorgestuurd voor verschijning op de officiële Traffic site, maar ik heb blijkbaar de laatste update in de vorige 2 weken gemist.. Wanneer ik antwoord terugkrijg zal ik de termijn kunnen noemen, en de ongeduldigen kunnen de tekeningen hier ook op pagina 1 krijgen..
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door msts.be »

Sorry voor de bump (zie opmerking onder vorig bericht ), maar ik wou die knop eens uittesten :lol:

De bump is echter wel gerechtvaardigd, want ondertussen is Zoltan Godeny er eindelijk tot geraakt om de langverwachte update van de Traffic site on-line te zetten. En ja, ook mijn M6 BDx zit erbij (blader naar Belgium -> Passenger Cars -> M6)

Er zit nog wel een kink in de kabel: blijkbaar heeft hij enkel maar de versie met de kop naar rechts geüpload en ik sta ook niet vermeld als auteur. Ik zal hem opnieuw nog eens de bestanden doorsturen en nog eens duidelijk mijn naam vermelden en hopelijk komt het in orde.

Voor diegenen die direct al beginnen willen downloaden: let op, want in de setup van de volledige versie (dus als je Traffic voor de eerste keer installeert met alle plaatjes bij) zit deze update nog niet ingewerkt, maar dit gaat wel komen in de volgende dagen !!

En in het geval je het nog niet wist, de Traffic site is verhuisd naar hier: http://pc.pxtr.de/
Trammist

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door Trammist »

Ik heb eigenlijk nog nooit in een oncomfortabele trein gezeten. :)
melle

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door melle »

msts.be schreef:Sorry voor de bump (zie opmerking onder vorig bericht ), maar ik wou die knop eens uittesten :lol:

De bump is echter wel gerechtvaardigd, want ondertussen is Zoltan Godeny er eindelijk tot geraakt om de langverwachte update van de Traffic site on-line te zetten. En ja, ook mijn M6 BDx zit erbij (blader naar Belgium -> Passenger Cars -> M6)

Er zit nog wel een kink in de kabel: blijkbaar heeft hij enkel maar de versie met de kop naar rechts geüpload en ik sta ook niet vermeld als auteur. Ik zal hem opnieuw nog eens de bestanden doorsturen en nog eens duidelijk mijn naam vermelden en hopelijk komt het in orde.

Voor diegenen die direct al beginnen willen downloaden: let op, want in de setup van de volledige versie (dus als je Traffic voor de eerste keer installeert met alle plaatjes bij) zit deze update nog niet ingewerkt, maar dit gaat wel komen in de volgende dagen !!

En in het geval je het nog niet wist, de Traffic site is verhuisd naar hier: http://pc.pxtr.de/
Waar kan je die Traffic downloaden?
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door HLE 2302 »

als het voor in te zitten is geef mij dan maar een break

stuurpost van M6 is anders zeker niet mis, alhoewel het schokken soms ambetant is ...
verder zijn het mooie stuurposten, een zetel met een heeeeeel dik kussen en zelfs cruise control ...

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Bartjedj

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door Bartjedj »

Cruise Control kom je op wel meer materieel tegen, en heeft trouwens niets te maken met de M6. Het is een hulp bij het besturen, en of het werkt hangt af van de loc. Je Bx mag CC hebben, als je loc het niet heeft ben je er niets mee :wink:

BDJ
Nicolas

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door Nicolas »

Ik heb de eer nog niet gehad om in een M6-cabine te zitten, maar ik kan wel zeggen dat de eerste klasse zwaar teleurstellend is. Het enige verschil dat ik zie qua infrastructuur zijn de voetsteunen. Was zelfs zo dat ik op de trein stapte en per ongeluk in eerste klas zat (tussen Blankenberge en Brugge). Ik was halverwege de rit toen ik merkte dat ik in eerste klas zat, gelukkig dat de conducteur niet langs gekomen was.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22552
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door Steven »

verschil eerste klasse M6 met tweede klasse M6
andere stof zetels (tekening is gelijkend, stofsoort is zachter)
voetsteunen
leeslichtjes.
tapijt ipv vinyl op de vloer
LML
Berichten: 1400
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door LML »

Favoriet(en):
I10 en I11, zonder meer...

Gehate:
M4: die 3+2 in 2de en 2+2 in 1ste die behouden is tijdens de modernizering... een schande. Als ze er nu 'ns zetels hadden ingestoken zoals in een I10: 2+2 in 2de en 1+2 in 1ste... Akkoord, er hadden minder plaatsen geweest, maar toch nog een pak comfortabeler dan die spartaanse banken...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
groentje
Berichten: 7294
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door groentje »

Wat heeft iedereen toch tegen M4m? De eerste klasse is trouwens meer dan goed genoeg, hoor. In elk geval heel wat beter dan die in de breaks, bijvoorbeeld.
Trouwens, ik geef er de voorkeur aan op een bank te zitten, dan helemaal niet te zitten.
Dietrich

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door Dietrich »

Ik denk dat men bij de modernisering van de M4 er bewust heeft voor gekozen de capaciteit zo groot mogelijk te houden teneinde deze in de zetten in P-treinen, terwijl I11 dan weer geschikt is voor IC'S.
Plaats reactie