Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door Joris »

Hallo,
LML schreef:De IC's Luik-Quiévrain en Schaarbeek-Moeskroen verdienen toch I10'en i.p.v. M4'en? En dat ze die M4'en van die IC-diensten gebruiken voor P-treinen...
Het probleem zal hem zitten in de stuurstanden denk ik...
Voor I10 zijn er volgens mij geen stuurstanden en bijhorende locs beschikbaar...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door Joris »

Hallo,
tt44ta46 schreef:Wat een paradox, bij de M4m zoveel mogelijk capaciteit bewaren terwijl men bij de M5m naar 2+1 in tweede klasse bovenverdiep gaat...
Dat is straf! In een M6 krijg je zelfs in EERSTE klasse geen 2+1! Wil men dar in brussel dan werkelijk zo snel van de Eerste klas vanaf?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Stuka

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door Stuka »

Ik heb toch ook al horen vliegen dat ze 1ste klasse willen afschaffen...
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door groentje »

Vooral politiekers, en dan vooral om ideologische redenen. Bij de NMBS lijkt me geen echte plannen te bestaan over het opdoeken van 1e klasse. Al weet je natuurlijk nooit, en kunnen bijvoorbeeld bepaalde treincategorieën zonder 1e klasse beginnen rijden. Maar op IC is eerste gewoon een must.
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door LML »

Joris schreef:Hallo,
LML schreef:De IC's Luik-Quiévrain en Schaarbeek-Moeskroen verdienen toch I10'en i.p.v. M4'en? En dat ze die M4'en van die IC-diensten gebruiken voor P-treinen...
Het probleem zal hem zitten in de stuurstanden denk ik...
Voor I10 zijn er volgens mij geen stuurstanden en bijhorende locs beschikbaar...
Groeten,
Joris De Mol
Er hebben toch jaar en dag bij een M6-dubbeldeksstam 1 loc vooraan en 1 loc achteraan gereden, o.a. op Antwerpen-Brussel-Charleroi, en dit voor de komst van de M6-stuurstand. Akkoord, een loc vooraan en achteraan is misschien stom, maar als er geen stuurstandrijtuigen zijn van een bepaald type rijtuig, kan men moeilijk anders...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door Steven »

er is niet echt een overschot aan loks om zomaar op al die relaties trek duw treinen te maken met twee loks hoor.
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door LML »

Voor een stam met I10-rijtuigen zeker wel. Trouwens, er zijn slechts een 80-tal I10'en. Omlopen kan je enkel als er genoeg tijd hiervoor is. Zoiets doe je niet op 5 minuten.

Toen er M6-stammen gereden werden met vooraan en achteraan een loc, toen kraaide daar geen haan over. Maar als dat nu ter sprake komt, is dat zoiets van 'ho maar...'. Raar...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Plaats reactie