Werken bij DLC

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1220
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Werken bij DLC

Bericht door Tim »

Proficiat Michele!

En inderdaad, ieder werk heeft zijn voor en nadelen, maar als je het graag doet en iedere dag met plezier gaat werken, doet het er niet toe waar je werkt :)
sncf

Re: Werken bij DLC

Bericht door sncf »

Goeie morgen,


Heb het hele topic afgelezen. Ik ben ex Dlc'er en ben er weggegaan rond september 2006.
In de periode dat ik er zat was het inderdaad een bedrijf waar veel problemen waren, maar als ik het vergelijk met de reacties van ex collegas die er nog zijn is het enorm verbetert.
Voor bestuurders die willen beginnen raad ik DLC wel aan eigenlijk.
Had mij die zelfde vraag in 2006 gestelt en ik had resoluut nee geantwoord.


Groetjes.
raddafretep

Re: Werken bij DLC

Bericht door raddafretep »

sncf schreef:Goeie morgen,


Heb het hele topic afgelezen. Ik ben ex Dlc'er en ben er weggegaan rond september 2006.
In de periode dat ik er zat was het inderdaad een bedrijf waar veel problemen waren, maar als ik het vergelijk met de reacties van ex collegas die er nog zijn is het enorm verbetert.
Voor bestuurders die willen beginnen raad ik DLC wel aan eigenlijk.
Had mij die zelfde vraag in 2006 gestelt en ik had resoluut nee geantwoord.


Groetjes.
Hoi Sncf,

ja dat heb ik ook al vernomen.
Het is blijkbaar een heel pak verandert.
Laat ons hopen dat het zo blijft. :)

Het is overal wel wat zeker?!

Grtz raddafretep
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Re: Werken bij DLC

Bericht door Speedy »

raddafretep schreef:
sncf schreef:Goeie morgen,


Heb het hele topic afgelezen. Ik ben ex Dlc'er en ben er weggegaan rond september 2006.
In de periode dat ik er zat was het inderdaad een bedrijf waar veel problemen waren, maar als ik het vergelijk met de reacties van ex collegas die er nog zijn is het enorm verbetert.
Voor bestuurders die willen beginnen raad ik DLC wel aan eigenlijk.
Had mij die zelfde vraag in 2006 gestelt en ik had resoluut nee geantwoord.


Groetjes.
Hoi Sncf,

ja dat heb ik ook al vernomen.
Het is blijkbaar een heel pak verandert.
Laat ons hopen dat het zo blijft. :)

Het is overal wel wat zeker?!

Grtz raddafretep
Vermoed dat ze daar bij DLC ingezien hebben dat ze op de manier dat ze bezig waren geen TB's lang bleven (hoe veel van DLC zouder er nog niet vertrokken zijn ...) .
Wel positief dat ze nu nogal open communiceren omtrent hun loonsvoorwaarden...alhoewel ik de wedde van een TB daar nogal laag blijf vinden ..
Michele_c

Re: Werken bij DLC

Bericht door Michele_c »

[/quote]
Vermoed dat ze daar bij DLC ingezien hebben dat ze op de manier dat ze bezig waren geen TB's lang bleven (hoe veel van DLC zouder er nog niet vertrokken zijn ...) .
Wel positief dat ze nu nogal open communiceren omtrent hun loonsvoorwaarden...alhoewel ik de wedde van een TB daar nogal laag blijf vinden ..[/quote]

ik vind dat ze bij dlc zeer goed betalen(totaal pakket met voordelen)
Ik ken toch geen andere firma die zo goed betalen.
ik kan ook is zitten he :lol:

gr
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Re: Werken bij DLC

Bericht door Speedy »

Trainsport (en eigenlijk ook NMBS) betalen beter...
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Re: Werken bij DLC

Bericht door Speedy »

Vandaag bij het passeren van Ramskapelle (1511 tot Brugge gedaan) 3 dienstwagens van DLC zien staan. (Ford Tourneo's)
Vroeg mij dus af : Hoe verloopt dat met die wagens ? Staan er dan soms geen wagens te veel ergens ? Welke diensten vertrekken uit Ramskapelle ?
sncf

Re: Werken bij DLC

Bericht door sncf »

Trainsport betaalt inderdaad beter dan dlc als je al een brevet hebt.
Als nieuweling zou ik het niet weten wat je daar gaat verdienen.
Maar is sterk geevolueerd bij dlc. Was daar begonnen met opleiding in 2004 aan 1500 euro brutto, na 6 maanden werd het 1600 of 1700.
Na slagen voor de mondelinge en praktische proef 1800 euro.
Dan zijn we daar paar maanden blijven plakken en dan naar de 1920 euro tot ik in september 2006 ben weggegaan. Nu zou ik daar dus rond de 2300 brutto liggen. (basisloon).
Vind dit persoonlijk niet slecht, maar de lonen in de prive kunnen inderdaad hoger liggen.
(Hangt ook van je brevetten af: nederland, wagenmeester, duitsland....)
raddafretep

Re: Werken bij DLC

Bericht door raddafretep »

Speedy schreef:Vandaag bij het passeren van Ramskapelle (1511 tot Brugge gedaan) 3 dienstwagens van DLC zien staan. (Ford Tourneo's)
Vroeg mij dus af : Hoe verloopt dat met die wagens ? Staan er dan soms geen wagens te veel ergens ? Welke diensten vertrekken uit Ramskapelle ?
Ja dat gebeurt dat er op een plaats een paar auto's staan en ergens anders geen. via het GPS-systeem kunnen ze op kantoor steeds zien waar welke wagen zich bevind.
Alsook wie er op dat moment mee aan het rijden is.
Gebeurd ook dat wanneer er gereden wordt met cursisten elks een auto terug naar kantoor moet brengen.
Wanneer een treinbestuurder geen auto ter beschikking heeft op plaats van begin of bestemming worden er taxi's voorzien.

De diensten die uit Ramskapelle vertrekken weet ik niet.

Grtz raddafretep
DE_6308

Re: Werken bij DLC

Bericht door DE_6308 »

Diensten uit Ramskapelle zijn, de treinen die vroeger van Voorhaven West vertrokken daaronder verstaan we de treinen naar terneuzen, Antwerpen, Ludwigshafen, enz.
raddafretep

Re: Werken bij DLC

Bericht door raddafretep »

Zo tis wat stilgevallen hier dus.....

Tijd om weer eens iets te zetten sé!
Ik ben in december begonnen als aspirant-treinbestuurder en ondergetekende heeft van de week zijn baanproef afgelegd en is erdoor!

Dus nu Belgische bevoegdheid, JIPPIE!!!!!

Hoe kan je je verlof beter beginnen dan op deze manier.

(ps. 5 van de 17 gestopt en van de overige 12 er alle 12 door!!!!!!!!)

Grtz raddafretep
:D :D :D
Boxerke
Berichten: 81
Lid geworden op: 20 mar 2008, 13:42
Locatie: Deinze

Re: Werken bij DLC

Bericht door Boxerke »

Ik ga dit onderwerp eens terug van onder het stof halen.

Ik heb eens spontaan gesolliciteerd bij crossrail. In januari van dit jaar zochten ze nieuwe treinbestuurders (start opleiding in mei). Aangezien er moeilijk actuele info te vinden is over Crossrail zou ik graag eens weten hoe het daar nu gaat?
raddafretep

Re: Werken bij DLC

Bericht door raddafretep »

Boxerke schreef:Ik ga dit onderwerp eens terug van onder het stof halen.

Ik heb eens spontaan gesolliciteerd bij crossrail. In januari van dit jaar zochten ze nieuwe treinbestuurders (start opleiding in mei). Aangezien er moeilijk actuele info te vinden is over Crossrail zou ik graag eens weten hoe het daar nu gaat?
Hey daar,

Welnu ik werk ondertussen bijna 3 jaar bij Crossrail benelux als treinbestuurder. Ik moet zeggen dat ik er nog altijd graag werk.
Verloopt alles van een leien dakje? Nee zeker niet maar eerlijk gezegd denk ik dat dat nergens zo is.
De laatste tijd is het een komen en gaan van personeel maar denk dat dit eigen is aan een relatief jong bedrijf.

Is dit werk, het treinbestuurder zijn en werken met onregelmatige shiften en veranderende diensten, voor iedereen weggelegd? Wederom: NEE ZEKER NIET!!

Maar toch hebben we een "troep, bende" gasten die er elke dag voor willen gaan. Zowel van Treinbestuurders als bureelpersoneel. En dat maakt momenteel van Crossrail "een specialleke" dat mij aanspreekt.

En het is zo: Het gras lijkt altijd groener aan de andere zijde maar ook daar krijg je een winterseizoen LOL :wink:

Hopende je een beetje geholpen te hebben.

Grtz Peter

PS mocht je nog vragen hebben aarzel dan niet ze te stellen. Enkel op de vraag wat ik verdien antwoord ik nooit maar kan je wel zeggen, MOMENTEEL VOLDOENDE .... MAAR..... :lol:
Plaats reactie