benelux!

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
celtjan

Re: benelux!

Bericht door celtjan »

Dieselfreak schreef:Dit weekend weer naar Amsterdam geweest. Zowel in de heen- als in de terugreis heb ik een uur moeten wachten in Antwerpen doordat in de heenreis de trein Kortrijk-Antwerpen 5 minuten vertraging had en in de terugreis de Benelux 10 minuten. Afbeelding Tot Roosendaal was er niets aan de hand, maar tussen Roosendaal en Antwerpen reed de trein voortdurend aan geringe snelheid. Welke idioot heeft nu toch bedacht twee zulke belangrijke lijnen zo nauw te laten aansluiten? :x
Meer volk op de Thalys van Antwerpen naar Rijsel krijgen? :mrgreen:
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: benelux!

Bericht door Lukas »

Hoi,

Gisteren had de "Benelux" van 18u03 naar Brussel Zuid een vetraging van 30 minuten in Antwerpen Centraal;Het was diezelfde trein die ik nodig had om terug in Brussel te geraken.Tussen Mechelen en Brussel werd er afgeroepen dat de trein beperkt werd tot Brussel Noord waar ik omstreeks 19u00 aankwam.Dit kwam mij goed uit want zo kon ik de IC trein van 19u18 naar Leuven-Landen-Genk nog nemen in Brussel Noord.De reizigers voor Brussel Centraal en Brussel Zuid werden doorverwezen naar andere binnenlandse treinen.Het aansluitende vertrek terug naar Antwerpen en Amsterdam vanuit Brussel Noord werd voorzien om 19u25.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Trammist

Re: benelux!

Bericht door Trammist »

Ik zit hier momenteel de IC 9229 Brussel-Amsterdam te volgen op Railtime, die nu ergens tussen Antwerpen en Roosendaal uithangt. Momenteel zie ik nergens rode cijfertjes :o , ondanks de werken op L12.
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: benelux!

Bericht door rvdborgt »

Trammist schreef:Ik zit hier momenteel de IC 9229 Brussel-Amsterdam te volgen op Railtime, die nu ergens tussen Antwerpen en Roosendaal uithangt. Momenteel zie ik nergens rode cijfertjes :o , ondanks de werken op L12.
Met 7 minuten buffertijd kun je ook wel iets opvangen. De 9229 wordt momenteel in Rsd verwacht met +3 volgens ns.nl.

Groetjes,
Rian
Trammist

Re: benelux!

Bericht door Trammist »

De trein heeft zich nog niet gemeld in Roosendaal en volgend Railtime zijn er 6 minuten vertraging ontstaan.
Bartjedj

Re: benelux!

Bericht door Bartjedj »

Een uitzonderlijke samenstelling, gemeld door vriend seingever (in NL Treindienstleider :wink: ):

Trein 9201 reed met 14 bakken ... waarvan de laatste 7 afgesloten waren. (Samenstelling was 11.8 + PRIO-rijtuigen + Bx + Bx + PRIO-rijtuigen

Vermoedelijk een afsleep van een trein buiten dienst. Zijn er onlangs nog 11.8'en uitgevallen? :D

BDJ
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: benelux!

Bericht door AlexNL »

14 bakken? Paste dat wel op de perrons? :lol:

(De Nederlandse benaming voor een Bx is een Bs trouwens... ik was even in de war :P)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: benelux!

Bericht door Steven »

ik heb die gisterenochtend vermoedelijk in brussel zuid gezien aan het perron (ik vroeg me al af waarom die tb zover naar het sein toe reed)
Trammist

Re: benelux!

Bericht door Trammist »

Volgens Railtime rijden er vandaag geen treinen Van Brussel-Zuid naar Amsterdam, maar wel... IC's van Brussel naar 's Hertogenbosch??? Weet iemand wat er mis is?

EDIT: gevonden!
Werken in Nederland van donderdag 21 tot en met zondag 24 mei


Door werken in Nederland vanaf donderdag 21 tot en met zondag 24 mei worden alle Thalystreinen omgeleid via ’s Hertogenbosch.
Alle Beneluxtreinen zijn beperkt tot ’s Hertogenbosch.
De treinen stoppen niet in Rotterdam, Den Haag en Schiphol.

In de richting België – Nederland :


* De IC Beneluxtreinen worden beperkt tot ‘s Hertogenbosch (aankomst op het uur en 27 minuten).

Reizigers naar Schiphol en Amsterdam stappen over in 's Hertogenbosch.

Reizigers naar Den Haag en Rotterdam stappen over in ‘s Hertogenbosch en Utrecht.
Het vertrek in 's Hertogenbosch is altijd op het uur en 38 minuten :
- naar Rotterdam CS met aankomst op het uur en 57 minuten
- naar Den Haag met aankomst op het uur en 55 minuten
- naar Schiphol met aankomst op het uur en 44 minuten
- naar Amsterdam CS met aankomst op het uur en 39 minuten


* De Thalystreinen worden omgeleid via ’s Hertogenbosch en hebben een extra stop in Utrecht. De Thalystreinen komen 36 minuten later toe in Amsterdam CS.

Reizigers met bestemming Rotterdam, Den Haag en Schiphol stappen over in Utrecht
Ritschema (bij benadering) :
- Vertrek Nederlandse trein naar Rotterdam op het uur en 48 minuten
Aankomst Nederlandse trein in Rotterdam op het uur en 27 minuten

- Vertrek Nederlandse trein naar Den Haag op het uur en 45 minuten
Aankomst Nederlandse trein in Den Haag op het uur en 25 minuten

- Vertrek Nederlandse trein naar Schiphol op het uur en 43 minuten
Aankomst Nederlandse trein in Schiphol op het uur en 14 minuten

In de richting Nederland – België


* De IC Beneluxtreinen vertrekken uit ‘s Hertogenbosch op het uur en 36 minuten.

Reizigers uit Amsterdam, Schiphol, Den Haag en Rotterdam reizen met binnenlandse treinen naar ’s Hertogenbosch.
Ritschema (bij benadering)
- Vertrek Nederlandse trein uit Amsterdam op het uur en 22 minuten
- Vertrek Nederlandse trein uit Schiphol op het uur en 14 minuten
- Vertrek Nederlandse trein uit Den Haag HS op het uur en 06 minuten
- Vertrek Nederlandse trein uit Rotterdam CS op het uur en 03 minuten


* De Thalystreinen vertrekken 14 minuten vroeger uit Amsterdam CS nl. op het uur en 12 minuten en komen op het normale uur aan te Brussel Zuid.

Reizigers uit Schiphol, Den Haag en Rotterdam reizen met binnenlandse treinen naar Utrecht waar ze op de Thalystrein overstappen.
Ritschema (bij benadering)
- Vertrek Nederlandse trein uit Schiphol op het uur en 44 minuten
- Vertrek Nederlandse trein uit Den Haag HS op het uur en 51 minuten (op zondag op het uur en 36 minuten)
- Vertrek Nederlandse trein uit Rotterdam CS op het uur en 47 minuten (op zondag op het uur en 33 minuten)

Met dank voor uw begrip
van http://www.nmbs.be
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: benelux!

Bericht door dentheo »

Trammist schreef:Volgens Railtime rijden er vandaag geen treinen Van Brussel-Zuid naar Amsterdam, maar wel... IC's van Brussel naar 's Hertogenbosch??? Weet iemand wat er mis is?

EDIT: gevonden!
Er worden nieuwe rails en dwarsliggers gelegd in Dordrecht......Rotterdam aan de zuidkant geblokkeerd...
Theo
Groeten vanop de Heide
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: benelux!

Bericht door AlexNL »

Toch grappig om de hele dag zuurstokken voorbij te zien karren (ik werk momenteel in Den Bosch en heb uitzicht over het spoor). Collega's konden de kleur iig minder waarderen :D
Afbeelding En die mag wel eens door de wasstraat ;)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: benelux!

Bericht door Steven »

vanwege die neus met vliegjes? dan kan je elke trein na 100 km rijden door de wasstraat sturen hoor. Is gewoon eigen aan het seizoen.
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: benelux!

Bericht door Lukas »

Hoi,

Morgen ga ik naar Amsterdam CS dus ik hoop dat ik er geraak.Ik hoop dat mijn ticket na de overstap in S'hertogenbosch geldig blijft tot Amsterdam CS.

Ik laat jullie morgen weten hoe het geweest is.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: benelux!

Bericht door rvdborgt »

Lukas schreef:Morgen ga ik naar Amsterdam CS dus ik hoop dat ik er geraak.
Dat zou wel moeten lukken. In Den Bosch overstappen op een andere trein richting Amsterdam C (De S hebben ze al lang laten vallen - maar troost je, de NMBS weet dat kennelijk ook nog niet, die volhardt in de altijd al fout gewezen spelling "Amsterdam-CS"). De vervangende dienstregeling zit in de planners.
Lukas schreef:Ik hoop dat mijn ticket na de overstap in S'hertogenbosch geldig blijft tot Amsterdam CS.
Natuurlijk geldt je ticket via de aanbevolen reisroute. De correcte spelling is overigens 's-Hertogenbosch.

Groetjes,
Rian
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: benelux!

Bericht door Lukas »

Hoi,

Rian,

Bedankt voor de informatie en de verbetering van mijn foutje.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Plaats reactie