Pagina 2 van 2

Re: Treintje is er,maar vertrekt

Geplaatst: 11 nov 2014, 21:09
door overweg13
Ik heb nog de tijd meegemaakt dat de aansluiting via de omroepinstallatie werd meegedeeld, eventueel herhaald door de ostch op het perron. De aansluiting werd altijd gerealiseerd. En nu zou dat niet meer kunnen?

Re: Treintje is er,maar vertrekt

Geplaatst: 12 nov 2014, 19:07
door Asterix
dekooiker schreef:Ik lees graag hoe dat te verbeteren.
Er zijn al zoveel elementen die betrokken zijn in overstappen en aansluitingen: RDV, ROR, ostch perron, regelaar seinhuis, TC, treinbegeleider, omroeper...
Misschien is dat juist het probleem? Dat er te veel bij betrokken zijn? RDV -> TBG moet toch volstaan?
Het is mij trouwens nog altijd niet duidelijk wat die ROR nu precies doet dat niet door RDV van op afstand of door een andere ten velde kan worden gedaan.

Treintje is er,maar vertrekt

Geplaatst: 13 nov 2014, 13:12
door dekooiker
Ofwel is RDV teveel: ROR-->TBG.
ROR is het lokale aanspreekpunt en als die zelfstandig kunnen beslissen hoeft er heel wat minder tijd te verstrijken.
RDV zou -naar wat ik vroeger hoorde- te weinig mensen hebben om alles te volgen en zo is ROR ontstaan.

Re: Treintje is er,maar vertrekt

Geplaatst: 13 nov 2014, 18:35
door Asterix
dekooiker schreef:Ofwel is RDV teveel: ROR-->TBG.
ROR is het lokale aanspreekpunt en als die zelfstandig kunnen beslissen hoeft er heel wat minder tijd te verstrijken.
Ga je dan niet het risico lopen dat elk station een eigen beleid gaat ontwikkelen?

Re: Treintje is er,maar vertrekt

Geplaatst: 14 nov 2014, 14:15
door dekooiker
Als er strikte orders uitgevaardigd worden (bijvoorbeeld aansluitingen) dan is dat risico klein.
TC rommelt nu ook niet in het interne functioneren van een station; zij bekijken de lijnen als geheel.