Een abonnement Mechelen-Brussel 1ste klasse voor één maand kost 141 euro (volle prijs, dus inclusief de eventuele bijdrage van de werkgever). Hoe zou een 'opleg voor 1ste klasse' dan 140 euro per maand kunnen kosten? Als die loketbediende in Brussel-Noord dat werkelijk gezegd heeft, dan is hij incompetent.TommyG schreef:Pffff... Ik snap er niks meer van...
Ofwel is het een mysterie ofwel zit er serieus incompetent personeel achter die loketten... Overal waar ik ga informeren hoeveel ik per maand zou moeten opleggen krijg ik een ander antwoord...
Volgens mij zou dit het verschil tussen 1ste en 2de moeten zijn, dus iets minder dan 50 euro...
Gisteren ben ik hier in Brussel Noord eens gaan informeren en die man zei me dat het me 140euro per maand zou kosten aan opleg... Ik heb hem twee keer gevraagd of hij wel zeker was, maar hij was 100% zeker zei hij...
Klasseverhoging
Re: Klasseverhoging
Re: Klasseverhoging
Veel mysterie is er nochtans niet aan: de cijfers van Rian zijn spijkerhard. Je kunt het trouwens zelf ook bekijken op de NMBS-site, hetzij via de algemene vervoersvoorwaarden, hetzij via een berekening via de planner, waarbij je aanduidt dat je frequent rijdt.TommyG schreef:Pffff... Ik snap er niks meer van...
Ofwel is het een mysterie ofwel zit er serieus incompetent personeel achter die loketten... Overal waar ik ga informeren hoeveel ik per maand zou moeten opleggen krijg ik een ander antwoord...
Volgens mij zou dit het verschil tussen 1ste en 2de moeten zijn, dus iets minder dan 50 euro...
Gisteren ben ik hier in Brussel Noord eens gaan informeren en die man zei me dat het me 140euro per maand zou kosten aan opleg... Ik heb hem twee keer gevraagd of hij wel zeker was, maar hij was 100% zeker zei hij...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Klasseverhoging
Nee hoor, als we 1ste klasse willen moeten we dat volledig zelf betalen, geen korting, niks...dentheo schreef:Wie koopt op jullie bedrijf de abonnementen in ?
Praat even met hem, hij krijgt 1e klasse misschien ook goedkoper.
Misschien kun je de opleg ook via hem regelen.
Wie die inkoopt weet ik niet, ik werk in een bedrijf met meer dan 10000 werknemers, dus niet zo makkelijk om die inkoper te vinden
Re: Klasseverhoging
Tja, dan zullen we het houden bij incompetente loket bedienden...overweg13 schreef:Veel mysterie is er nochtans niet aan: de cijfers van Rian zijn spijkerhard. Je kunt het trouwens zelf ook bekijken op de NMBS-site, hetzij via de algemene vervoersvoorwaarden, hetzij via een berekening via de planner, waarbij je aanduidt dat je frequent rijdt.
Re: Klasseverhoging
Ik vrees dat je gelijk hebt. Twintig jaar geleden zou elke loketbediende gewoon zijn tarieftabellen genomen hebben en zijn afstandtabellen en de klus zou in een halve minuut geklaard geweest zijn. Maar ja, de vooruitgang, nietwaar?TommyG schreef:Tja, dan zullen we het houden bij incompetente loket bedienden...overweg13 schreef:Veel mysterie is er nochtans niet aan: de cijfers van Rian zijn spijkerhard. Je kunt het trouwens zelf ook bekijken op de NMBS-site, hetzij via de algemene vervoersvoorwaarden, hetzij via een berekening via de planner, waarbij je aanduidt dat je frequent rijdt.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Klasseverhoging
Sorry, Ik wist niet dat Belgie nog zo'n grote bedrijven had ...TommyG schreef: Nee hoor, als we 1ste klasse willen moeten we dat volledig zelf betalen, geen korting, niks...
Wie die inkoopt weet ik niet, ik werk in een bedrijf met meer dan 10000 werknemers, dus niet zo makkelijk om die inkoper te vinden
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Klasseverhoging
Tja, dan moet je bovendien weten dat die loketbediende een volle 5 minuten is bezig geweest met dat op te zoeken, en dan is het nog foutoverweg13 schreef:Ik vrees dat je gelijk hebt. Twintig jaar geleden zou elke loketbediende gewoon zijn tarieftabellen genomen hebben en zijn afstandtabellen en de klus zou in een halve minuut geklaard geweest zijn. Maar ja, de vooruitgang, nietwaar?
Anyway, ik wil iedereen hier bedanken voor alle info en advies dat ik gekregen heb.
Eerlijk gezegd weet ik nog niet goed wat ik ga doen. 50 euro per maand is op jaarbasis toch een stevig bedrag. Ik ga er nog eens héél goed moeten over nadenken vrees ik.
Nu ik 1ste klas gewoon ben zie ik er echt tegenop om terug naar 2de te gaan, maar of dit me 600 euro waard is, daar ben ik nog niet helemaal uit.
Re: Klasseverhoging
Toch minstens nog ééntjedentheo schreef: Sorry, Ik wist niet dat Belgie nog zo'n grote bedrijven had ...
Re: Klasseverhoging
Een tip: koop tienbeurtenkaarten klasseverhoging. Kijk als je opstapt of het nodig is om in 1e te gaan zitten (bv, niet veel zin om dat op een Desiro te doen). Financier de tienbeurtenkaarten met de "compensatie bij vertraging". Dit kan je best doen door niet je reeel traject te modelleren, maar een andere traject dat ook geldig is voor jou, maar dat "gevoelig" is aan kleine vertragingen doordat er legale (doch nipte) aansluitingen inzitten. Zo bouw je vertragingen van +30 minuten op. En je hoeft niet effectief op die trein gezeten te hebbenTommyG schreef: Nu ik 1ste klas gewoon ben zie ik er echt tegenop om terug naar 2de te gaan, maar of dit me 600 euro waard is, daar ben ik nog niet helemaal uit.
bv, voor Mechelen-Brussel NZV, zoek je een nipte (legale) aansluiting op: Mechelen-Bordet (via Vilvoorde). Als de eerste trein dan te laat is, heb je bijna zeker +30 aan je been...
Wel zorgvuldig opvolgen
stef
Re: Klasseverhoging
Dat moet elke fraudeur natuurlijk altijd doen, en ik bedoel dit wel ironisch...fets schreef: Wel zorgvuldig opvolgen
stef
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Klasseverhoging
Ik heb helaas zelf geen abonnement meer, dus zelf doe ik het niet. (en mijn ingediende vertragingen waren "echt" verdiendoverweg13 schreef: Dat moet elke fraudeur natuurlijk altijd doen, en ik bedoel dit wel ironisch...
Maar ik heb wel weet van mensen die http://treinvertragingen.be gebruiken om 6 maanden vertragingen op te zoeken om zo een aardige duit terug te verdienen...
Re: Klasseverhoging
Damn, zijn er echt mensen die dat doen ofwa? Dat vind ik eerlijk gezegd wel een beetje zielig...fets schreef:Een tip: koop tienbeurtenkaarten klasseverhoging. Kijk als je opstapt of het nodig is om in 1e te gaan zitten (bv, niet veel zin om dat op een Desiro te doen). Financier de tienbeurtenkaarten met de "compensatie bij vertraging". Dit kan je best doen door niet je reeel traject te modelleren, maar een andere traject dat ook geldig is voor jou, maar dat "gevoelig" is aan kleine vertragingen doordat er legale (doch nipte) aansluitingen inzitten. Zo bouw je vertragingen van +30 minuten op. En je hoeft niet effectief op die trein gezeten te hebbenTommyG schreef: Nu ik 1ste klas gewoon ben zie ik er echt tegenop om terug naar 2de te gaan, maar of dit me 600 euro waard is, daar ben ik nog niet helemaal uit.
bv, voor Mechelen-Brussel NZV, zoek je een nipte (legale) aansluiting op: Mechelen-Bordet (via Vilvoorde). Als de eerste trein dan te laat is, heb je bijna zeker +30 aan je been...
Wel zorgvuldig opvolgen
stef