je raarste ervaring

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: je raarste ervaring

Bericht door gysev »

Een Amerikaan stapt uit de Thalys uit Parijs en vraagt heel serieus aan ondergetekende : "Sir, where am I?"...
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: je raarste ervaring

Bericht door Patrick »

Opgesloten in het treintoilet op weg naar Berchtesgaden :shock: Is in september dit jaar gebeurd, 'k zal later een fotootje posten.
Ik ben bevrijd door 2 TBG die alle moeite hadden om de deur (type "oude" IC) open te krijgen. Uiteindelijk hebben ze in het station van Berchtesgaden met een koevoet de deur gewoon moeten openHAKKEN!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: je raarste ervaring

Bericht door Steven »

Op weg naar Antwerpen een beetje wegdromend, stap ik af in Nekkerspoel met de gedachte dat ik er was, op de laatste seconde uw fout beseffen en tussen de fluitende deuren van een ms800 terug instappen.
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: je raarste ervaring

Bericht door Nils »

Wat ik ook wel een beetje erg vond,

Met een 800 vervangdienst doen voor een Benelux,
En bij het vertrekken in Antwerpen Centraal,
juit te laat zien dat Steven op het perron staat,
terwijl die te laat doorheeft dat dit wel degelijk de Benelux is,
je er niet meer kan voor stoppen om hem even op te pikken,
en Steven laat op de avond dus zijn trein kwijt is.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: je raarste ervaring

Bericht door HLE 2302 »

Patrick schreef:Opgesloten in het treintoilet op weg naar Berchtesgaden :shock: Is in september dit jaar gebeurd, 'k zal later een fotootje posten.
Ik ben bevrijd door 2 TBG die alle moeite hadden om de deur (type "oude" IC) open te krijgen. Uiteindelijk hebben ze in het station van Berchtesgaden met een koevoet de deur gewoon moeten openHAKKEN!
:lol: het spannende toilet avontuur :lol:

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: je raarste ervaring

Bericht door Steven »

Aanvulling op verhaal van Nils, ik heb daar wel degelijk dienst gedaan, probleem was dat ik niet op de hoogte was van die vervanging de tbg me die info nog gaf vanuit de open deur bij vertrek, ik nadien bij de permanentie Antwerpen ben geweest en blijkbaar de meeste op de hoogte waren maar dat men Brussel was vergeten te waarschuwen :roll: , zodoende stond ik daar eigenlijk voor niets in Antwerpen.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: je raarste ervaring

Bericht door treinbruno »

in parijs iemand die aan de noodrem in de thalys trekt omdat hij geen kaartje heeft :)

metro 14 in parijs (die vanzelf rijdt):
eerst staat hij plots 10minuten stil in de metrotunnel in het midden van de spits, alle metro's stonden trouwens stil
hij begint weer te rijden, komt op het grootste metrostation ter wereld aan (chatelet) en de deuren gaan open en 10 seconden later sluiten ze weer...
2 mensen zaten tussen de deuren en sommigen die wilden uitstappen zaten nog in de metro...
op het volgende station zelfde verhaal :)

en als wij eruit moesten zat sncf-sncb ook bijna tussen de deuren :P
en in dat station stond nog een ambulance bij iemand die waarschijnlijk ook tussen de deuren heeft gezeten :(

conclussie: METRO 14 IS MOORDMACHINE :lol:
Afbeelding
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: je raarste ervaring

Bericht door HLE 2302 »

treinbruno schreef:in parijs iemand die aan de noodrem in de thalys trekt omdat hij geen kaartje heeft :)

metro 14 in parijs (die vanzelf rijdt):
eerst staat hij plots 10minuten stil in de metrotunnel in het midden van de spits, alle metro's stonden trouwens stil
hij begint weer te rijden, komt op het grootste metrostation ter wereld aan (chatelet) en de deuren gaan open en 10 seconden later sluiten ze weer...
2 mensen zaten tussen de deuren en sommigen die wilden uitstappen zaten nog in de metro...
op het volgende station zelfde verhaal :)

en als wij eruit moesten zat sncf-sncb ook bijna tussen de deuren :P
en in dat station stond nog een ambulance bij iemand die waarschijnlijk ook tussen de deuren heeft gezeten :(

conclussie: METRO 14 IS MOORDMACHINE :lol:
dat is nou de reden waarom er mensen moeten zijn in een metro, een computer kan nooit iets doen wat een mens kan, de mens heeft de computer tenslotte gemaakt hé de computer voert gwn uit wat wij bevelen
ik ben echt totaal ANTI computerbestuurde treinen&trams

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Dietrich

Re: je raarste ervaring

Bericht door Dietrich »

Vergis u maar niet, in Brussel doen ze de deuren ook dicht als er nog mensen opstappen, en geregeld zit er eens iemand tussen. En daar is het wel met personeel, bestuurder plus op de perrons van sommige stations.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: je raarste ervaring

Bericht door HLE 2302 »

Dietrich schreef:Vergis u maar niet, in Brussel doen ze de deuren ook dicht als er nog mensen opstappen, en geregeld zit er eens iemand tussen. En daar is het wel met personeel, bestuurder plus op de perrons van sommige stations.
dat valt allemaal te zien, dat kan al eens gebeuren, maar een treinbegeleider gaat nooit een vertrek bevelen als er mensen tussen de deuren zitten !

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Dietrich

Re: je raarste ervaring

Bericht door Dietrich »

Met dat computersysteem zal dat ook niet gebeuren. Zo simpel zal het ook niet in elkaar zitten he, als er deuren niet dicht zijn zal er wel niet vertrokken worden.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: je raarste ervaring

Bericht door Dieselfreak »

9-10 jaar geleden, toen ik in Kortrijk woonde en met de trein naar school ging in Gent. Het was vroeg in de morgen, en zoals vaak viel ik half in slaap in de trein. Toen ik wakker werd stond de trein stil in Gent-Sint-Pieters, waar ik moest afstappen, maar de deuren waren dicht en gingen niet meer open. De trein reed verder en stopte pas in Brussel-Zuid. Daar nam ik dan een trein terug naar Gent. Ik kwam natuurlijk 2-3 uur te laat op school aan.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Dietrich

Re: je raarste ervaring

Bericht door Dietrich »

Gent-Sint-Pieters, een gevaarlijk station. :) Moest eens van Gent naar Aalst, maar ben om één of andere reden op het perron naast hetgeen ik moest zijn beland, alwaar er ook een IC "richting Brussel" stond aangekondigd. Eens erop heb ik nog zitten kijken op de SIV (één van de haltes was Landen) en gedacht dat die alweer verkeerd ingesteld stond. Dus tot zover niets doorgehad en zo L50A opgesukkeld toen mijn frank/euro viel. Eerste halte Brussel-Zuid.

Iets gelijkaardig heb ik 2 jaar ervoor gehad, toen ik in Denderleeuw mij moest haasten om de CR naar Zottegem te halen. De TBG floot al toen ik op het perron kwam, en ben aan de eerste beste deur opgestapt. De rest moet ik misschien niet meer vertellen... zat op het treindeel naar Geraardsbergen (die CR wordt gesplitst en het leuke detail is dat de MS naar Zottegem meestal redelijk ver van de hoofdgang verwijderd staan). Zo erg was het vaneigens niet aangezien er genoeg L-diensten zijn van Geraardsbergen naar Zottegem.

Edit: nog een klein verhaaltje, meegemaakt tussen Brussel-Zuid en Aalst op de IR. De Breaks zaten goed vol en wij hadden de eer te mogen rechtstaan tussen 2de en 1ste klas. Bij ons staan nog mensen. Ik zie de TBG waggelend aankomen (en denk er al direct het mijne van) waarop iemand op het platform hem aanspreekt en vraagt of hij in 1ste klas mag gaan zitten. Hij brabbelt iets (heb er niets van verstaan) en die persoon/personen (geen idee meer) zetten zich in 1ste. TBG stapt verder richting de pakwagen en stuurpost en verdwijnt. Gezien hebbend dat die ene persoon zich met toestemming in 1ste heeft gezet, hebben we daar dan ook maar plaats genomen. Wat later komt die terug (waggelend) en spreekt ons aan met een zin à la "ah neeje da ga nie eh, da mag nie he". Mijn vermoeden dat die gedronken had was bevestigd, en we zijn maar direct teruggekeerd naar het platform (uiteindelijk waren we in overtreding).

Wat er daar nu exact gaande was heb ik niet geweten, er hingen geen briefjes met deklassering en er zat evenmin veel volk in 1ste. Ik vermoed ook dat die eerste persoon/personen geen biljet of treinkaart 1ste had (aangezien die eerst recht stond).
Nekvin

Re: je raarste ervaring

Bericht door Nekvin »

Dietrich schreef:Edit: nog een klein verhaaltje, meegemaakt tussen Brussel-Zuid en Aalst op de IR. De Breaks zaten goed vol en wij hadden de eer te mogen rechtstaan tussen 2de en 1ste klas. Bij ons staan nog mensen. Ik zie de TBG waggelend aankomen (en denk er al direct het mijne van) waarop iemand op het platform hem aanspreekt en vraagt of hij in 1ste klas mag gaan zitten. Hij brabbelt iets (heb er niets van verstaan) en die persoon/personen (geen idee meer) zetten zich in 1ste. TBG stapt verder richting de pakwagen en stuurpost en verdwijnt. Gezien hebbend dat die ene persoon zich met toestemming in 1ste heeft gezet, hebben we daar dan ook maar plaats genomen. Wat later komt die terug (waggelend) en spreekt ons aan met een zin à la "ah neeje da ga nie eh, da mag nie he". Mijn vermoeden dat die gedronken had was bevestigd, en we zijn maar direct teruggekeerd naar het platform (uiteindelijk waren we in overtreding).

Wat er daar nu exact gaande was heb ik niet geweten, er hingen geen briefjes met deklassering en er zat evenmin veel volk in 1ste. Ik vermoed ook dat die eerste persoon/personen geen biljet of treinkaart 1ste had (aangezien die eerst recht stond).
de moraal van het verhaal: vraag het eerst... :wink:
melle

Re: je raarste ervaring

Bericht door melle »

Ik kwam terug van Oostende, en vlak voor Antwerpen Berchem begint er iemand voor de deuropening te kotsen, maar echt KOTSEN :D , heel dat deur gedeelte lag vol, en stonk afgrijselijk...

Enkele jaren geleden trok een mevrouw in onze coupé aan de noodrem omdat ze haar hondje was vergeten op het perron :roll:
(Bel gaia) :P
Plaats reactie