je raarste ervaring

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: je raarste ervaring

Bericht door treinbruno »

in de stoptrein brugge-gent (AM96) had er ene in de kleine coupe achter de stuurpost gepist

de TBG had op de achterkant van een briefje: VUIL, NIET BETREDEN geschreven :mrgreen: :)
Afbeelding
Dietrich

Re: je raarste ervaring

Bericht door Dietrich »

In een CR-stel heb ik ook al dergelijke properheden gevonden, bedekt met Metrokrantjes. Hoeft niet gezegd dat die coupé uiteindelijk volledig leeg was.
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: je raarste ervaring

Bericht door tomdg »

iemand die onder het aankondigingbord in Gent SP met een verrekijker aan het kijken was welke trein er ging toekomen :lol:
Dietrich

Re: je raarste ervaring

Bericht door Dietrich »

Niet voor te lachen maar ik ken een persoon die zo een kijker heeft, hij heeft een oogziekte waarbij hij maar een fractie van de kijkhoek heeft dan normaal, plus zeer bijziend. Die studeert trouwens in Gent dus de kans is bestaande dat het hem was. :)
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: je raarste ervaring

Bericht door treinbruno »

in lokeren riepen ze om van:
2678 u wacht op aansluiting 7382, herhaling: 2678 u wacht op aansluiting 7382

2 seconden later sluit 2678 zijn deuren en is hij weg terwijl 7382 net aan het perron stond :)
zagen al die scholietjes hun treintje recht voor hun neus vertrekken :lol:

van aansluitingen geroepen :roll:
Afbeelding
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: je raarste ervaring

Bericht door tomdg »

was eens aan het wachten in gent op spoor 7 toen er plots 4 meisjes (schat een jaar of 10) naar boven kwamen en zonder twijfelen over de sporen liepen naar peron 4 :!: halverwege toeterde een TB en van schrikken viel er dan nog 1 van hen over de sporen :o

geen idee of ze dan daar een boete voor gekregen hebben
Nekvin

Re: je raarste ervaring

Bericht door Nekvin »

treinbruno schreef:in lokeren riepen ze om van:
2678 u wacht op aansluiting 7382, herhaling: 2678 u wacht op aansluiting 7382

2 seconden later sluit 2678 zijn deuren en is hij weg terwijl 7382 net aan het perron stond :)
zagen al die scholietjes hun treintje recht voor hun neus vertrekken :lol:

van aansluitingen geroepen :roll:
normaal gezien mag dat niet meer, de OCHST Passengers moet dan bij de TBG gaan staan om hem op te houden
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: je raarste ervaring

Bericht door gysev »

Enkele maanden geleden in Dendermonde :
"Dames en heren, de stoptrein naar Mechelen rijdt het station binnen spoor 3" - waarop een dubbele 23 met zowat 600 m containers voor onze neus stopte :lol: :lol:
Dietrich

Re: je raarste ervaring

Bericht door Dietrich »

In Denderleeuw gaven ze soms eens wat beweging in de ochtend... normale vertrek op spoor 3, dan naar spoor 7, dan naar spoor 2 (zelfde perron van spoor 3). Kleine 200 mensen zien over en weer lopen voor niets. :)
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Re: je raarste ervaring

Bericht door e49memling »

Jaren geleden;

Ik moest 's morgens vroeg HLP naar Namur om een Intersoctrein af te lossen.
Die volgde zo'n 10 minuten later na de internationale nachttrein vanuit Zwitserland.
Die trein kwam binnen en enkele minuten later vertok die weer.
Ik zat binnen in den bureau bij den onderchef te wachten toen er een verfrommeld mannetje binnen kwam, die vroeg waar hij was.
Bleek dat hij in Basel op de trein was gestapt met bestemming Straatsburg(of zoiets) en daarna(grondig) in slaap gevallen was.
Is dus een 400-tal kilometer te ver wakker geworden.
Pech of chance?
mathias_VANTHUYNE

Re: je raarste ervaring

Bericht door mathias_VANTHUYNE »

HLE 2302 schreef:
treinbruno schreef:in parijs iemand die aan de noodrem in de thalys trekt omdat hij geen kaartje heeft :)

metro 14 in parijs (die vanzelf rijdt):
eerst staat hij plots 10minuten stil in de metrotunnel in het midden van de spits, alle metro's stonden trouwens stil
hij begint weer te rijden, komt op het grootste metrostation ter wereld aan (chatelet) en de deuren gaan open en 10 seconden later sluiten ze weer...
2 mensen zaten tussen de deuren en sommigen die wilden uitstappen zaten nog in de metro...
op het volgende station zelfde verhaal :)

en als wij eruit moesten zat sncf-sncb ook bijna tussen de deuren :P
en in dat station stond nog een ambulance bij iemand die waarschijnlijk ook tussen de deuren heeft gezeten :(

conclussie: METRO 14 IS MOORDMACHINE :lol:
dat is nou de reden waarom er mensen moeten zijn in een metro, een computer kan nooit iets doen wat een mens kan, de mens heeft de computer tenslotte gemaakt hé de computer voert gwn uit wat wij bevelen
ik ben echt totaal ANTI computerbestuurde treinen&trams

greetz 2302
ik ook en dan willen ze 2 lijnen automatiseren in brussel
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: je raarste ervaring

Bericht door groentje »

Ik ben nochtans fan. Je kan je helemaal vooraan zetten, en je hebt zo een beter zicht dan wanneer je alleen maar zijwaarts kan kijken. Ook de Kopenhaagse metro is stuurmanloos.
rail s

Re: je raarste ervaring

Bericht door rail s »

groentje schreef:Ik ben nochtans fan. Je kan je helemaal vooraan zetten, en je hebt zo een beter zicht dan wanneer je alleen maar zijwaarts kan kijken. Ook de Kopenhaagse metro is stuurmanloos.
project van Ansaldo Breda als ik mij niet vergis...
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: je raarste ervaring

Bericht door Dieselfreak »

Ik zat gisteren op de trein Genk - Knokke/Blankenberge. Hij was nog niet zo lang aan het rijden toen er ineens een bedelaar verscheen met een papiertje waarop iets in het Nederlands stond. Ik gaf niets. Hij ging weg, maar kwam even later terug en ging tegenover mij zitten en vroeg: "Vous parlez français?" Ik zei: "Je parle un peu le français." En dus begon hij een gesprek. Hij stelde allerlei vragen, zoals waar ik woonde, of ik alleen woonde, of ik "pour les hommes" of "pour les femmes" was, enz. Hij wou zelfs mijn adres en telefoonnummer weten! Dat heb ik natuurlijk niet gegeven. Hij wist dus dat ik alleen woonde en "pour les femmes" was, en toen wilde hij me aan zijn zus, die ook op de trein aanwezig was, koppelen! Ik gaf hem een pint, wat boterhammen met charcuterie die ik bij had maar niet meer moest hebben, en een halve euro, maar hij bedelde nog steeds om geld! In Brussel, waar hij naar eigen zeggen woont, is hij uitgestapt.

Stel je eens voor dat ik hem mijn adres en telefoonnummer gegeven had. Wat was die van plan?? :shock:
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: je raarste ervaring

Bericht door HLE 2302 »

groentje schreef:Ik ben nochtans fan. Je kan je helemaal vooraan zetten, en je hebt zo een beter zicht dan wanneer je alleen maar zijwaarts kan kijken. Ook de Kopenhaagse metro is stuurmanloos.
Wordt treinbestuurder, dan zit je altijd op de éérste rij. :P
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie