TREINERGERNISSEN.

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door HLE 2302 »

treinbruno schreef:aan elk raam zitten er zo 2 paar knopjes, kun je zo met degene voor of achter je vechten door heel de tijd de zonnewering omhoog en omlaag te doen enzo :mrgreen:
haha, ik zou me smijten moest ik dat zien :lol:

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5337
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steve »

- Mensen die in eerste klas gaan zitten zonder vervoerbewijs en/of toestemming ("dat is toch zo, als er geen plaats meer is in tweede mag ik hier zitten" enz). En de ontzettend lakse houding van veel treinbegeleiders op dit gebied.

- Onduidelijk aangegeven eerste klas. Neem maar eens een populaire IC in het weekend, hoeveel (niet zelden buitenlandse) toeristen gaan nietsvermoedend in eerste zitten met een tweedeklasbiljet. Een duidelijkere signalisatie zou veel helpen.

- Een mensenmassa die allemaal in dezelfde paar rijtuigen instapt, of erger nog: dezelfde deur. Gebeurt vaak bij mensen die op het perron aankomen als de trein er al staat, in ware kuddementaliteit allemaal langs dezelfde deur binnen. Bijzonder ergelijker in een Break in de eerste klas: een enkele deur (enorm tijdverlies) en al die mensen blijven hangen in eerste klas omdat ze gezien de drukte niet meer kunnen doorschuiven naar tweede.

- Niet sluiten van binnendeuren, vooral het type dat de deur met veel air opent en dan gewoon doorloopt. Of omgekeerd: mensen die als een gek zitten te trekken aan deuren die juist automatisch sluiten (I11 etc). Ook hier zou een betere signalisatie kunnen helpen.

- Luide groepen die zich totaal niets van eventuele medereizigers aantrekken; vaak jongeren, maar ook ambtenaartypes kunnen er wat van.
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Hogersluys »

MIVB-reiziger schreef:- Mensen die in eerste klas gaan zitten zonder vervoerbewijs en/of toestemming ("dat is toch zo, als er geen plaats meer is in tweede mag ik hier zitten" enz). En de ontzettend lakse houding van veel treinbegeleiders op dit gebied.
Eigenlijk vindt ik dit niet meer dan terecht. Het is toch hondensdol dat er vaak nog zitplaatsen vrij zijn in eerste klas terwijl de passagiers van 2de klasse amper nog plaats hebben om te staan. In vliegtuigen mogen bij overboeking de passagiers ook in eerste klasse plaatsnemen.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5296
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door overweg13 »

Hogersluys schreef:
MIVB-reiziger schreef:- Mensen die in eerste klas gaan zitten zonder vervoerbewijs en/of toestemming ("dat is toch zo, als er geen plaats meer is in tweede mag ik hier zitten" enz). En de ontzettend lakse houding van veel treinbegeleiders op dit gebied.
Eigenlijk vindt ik dit niet meer dan terecht. Het is toch hondensdol dat er vaak nog zitplaatsen vrij zijn in eerste klas terwijl de passagiers van 2de klasse amper nog plaats hebben om te staan. In vliegtuigen mogen bij overboeking de passagiers ook in eerste klasse plaatsnemen.
Het is inderdaad bijzonder prettig als je een biljet van 10 EURO of meer gekocht hebt, en je ziet dat zelfs bij normale drukte de Go-Passers en senioren voor een fractie van die som precies hetzelfde krijgen. Het toppunt is dat TBG's bij het begin van de rit aan reizigers die zich in regel willen stellen een klasverhoging verkopen, en dat even later iedereen zonder bijbetalen in eerste kan komen zitten. Bovendien is er een mentaliteit gegroeid waarbij een volle indruk al volstaat om de volksverhuizing op gang te brengen: enkele reizigers die liever op het platform staan, bijvoorbeeld omdat het de moeite niet is, volgepakte centrale delen van de trein (met tientallen zitplaatsen vooraan en achteraan), alles is goed om in eerste te kunnen zitten.
Het leukste is dat het precies de reizigers zijn die het ergst tegen eerste ingaan, die er het snelst komen zitten... En zich dan verbazen dat het daar ook al goed vol zit, en dat het daar zo rustig is (was?)...
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje
Berichten: 7301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door groentje »

Ik moet Vic gelijk geven. Wat mij betreft mag iedereeen in 1e gaan zitten, maar dat ze dan wel bijbetalen. Als iedereen een eigen dubbele zitplaats wil, dan ga je natuurlijk ook nooit voldoende zitplaatsen kunnen aanbieden, zelfs niet in eerste.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door treinbruno »

maar in AM96 spitstreinen waar 3 van de 12 rijtuigen 1e is mogen ze er van mij wel 1 of 2 declasseren hoor

maar in de andere rijtuigen moeten er dan weer geen 2e classe reizigers
maar niet alle conducteurs maken geen probleem van zwartrijders in 1e classe, ik heb al eens gehad dat een conducteur me al een boete wou geven en me naar 2e wou sturen voordat ik mijn ticket getoond had :lol: toen ik het toonde excuuseerde hij zich en vertelde hij dat hij nog nooit iemand gezien had met een 1e classe campuskaart :shock:
Afbeelding
groentje
Berichten: 7301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door groentje »

In de MS96 is de verhouding een beetje zoek, daar ben ik het mee eens.
On topic: mijn grootste treinergernis is de (onvoorziene) te kleine samenstelling van een trein.
Sara Raats
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2006, 21:50
Locatie: HSL 4

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Sara Raats »

mijn ergernis:

schoolgroepen met veel lawaai en dat die dan in de buurt komen zitten

ik kan niet meer goed tegen lawaai, dan word ik onnozel
jan_olieslagers
Berichten: 3566
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door jan_olieslagers »

Sara Raats schreef:mijn ergernis:
schoolgroepen met veel lawaai en dat die dan in de buurt komen zitten
ik kan niet meer goed tegen lawaai, dan word ik onnozel
Hoezo, oud aan 't komen of zo? Ik heb dat ook soms, jawel, maar word er dan ook weldra 55...
En het dient gezegd: meer dan eens stapt er toch zo eens een schoolgroep op, en ben ik aangenaam verrast dat die snotters zich zeer wel weten te gedragen. Al een paar keer heb ik de begeleidende leerkrachten een complimentje gegeven, minstens in gedachte en soms zelfs in 't echt. Maar inderdaad: andersom heb ik ook al meegemaakt, helaas.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Trammist

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Trammist »

Ik ben er amper 16 en ik erger mij aan iedereen die zich niet netjes kan gedragen en/of zijn/haar mond kan houden!
Jong of oud, bruin/geel/wit/... kan me niet schelen !


Maar ik ben dan ook nen ouwe zak voor mijne leeftijd
SvMp

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door SvMp »

Op eenzame hoogte op nummer 1: Mensen met hoorbare MP3-spelers (of andere muziekapparatuur).

Ik denk dat dit in Nederland erger is dan in België. In Nederland hebben we stiltecoupees maar voor stilte moet je daar niet komen. Het wordt niet gehandhaafd.
Wat mij betreft zijn geluidsapparaten (óók met oordopjes) uitsluitend toegestaan op balkons, want je hoort ze vrijwel altijd. En dit terwijl de Nederlandse Spoorwegen wel uitvoerig reclame maakt over 'lekker lezen in de trein'.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Bordensteker »

SvMp schreef:In Nederland hebben we stiltecoupees maar voor stilte moet je daar niet komen. Het wordt niet gehandhaafd.
De TBG houdt daar niet stil, of houdt zich er stil ...
En het is inderdaad compleet van de gekke dat de NS momenteel reclame maakt dat je voor je rust in de trein zou moeten zijn!

_______________
maar een topictitel in kapitalen is er ook weer wat over
melle

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door melle »

Hogersluys schreef:
MIVB-reiziger schreef:- Mensen die in eerste klas gaan zitten zonder vervoerbewijs en/of toestemming ("dat is toch zo, als er geen plaats meer is in tweede mag ik hier zitten" enz). En de ontzettend lakse houding van veel treinbegeleiders op dit gebied.
Eigenlijk vindt ik dit niet meer dan terecht. Het is toch hondensdol dat er vaak nog zitplaatsen vrij zijn in eerste klas terwijl de passagiers van 2de klasse amper nog plaats hebben om te staan. In vliegtuigen mogen bij overboeking de passagiers ook in eerste klasse plaatsnemen.
Gewoon belachelijk dat je niet in 1ste klas mag gaan zitten. Je hebt betaald voor een zitplaats en niet voor een staanplaats!
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door trainfreak »

melle schreef:
Gewoon belachelijk dat je niet in 1ste klas mag gaan zitten. Je hebt betaald voor een zitplaats en niet voor een staanplaats!
Je hebt betaald voor een vervoersbewijs, niet voor een zitplaats, anders zou je moeten reserveren...
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door HLE 2302 »

Vinden julie het raar dat treinbegeleiders er niks meer DURVEN op zeggen ?
Hoe zou je zelf zijn als de helft van de bevolking en allochtonen met een zakmes rondloopt ... of dreigt met zijn vuisten ?

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie